Re: En hycklare som alla andra?
Så - eftersom jag är för svag för att på allvar bryta mig ur det normsystem jag vuxit upp i, så ska jag överge de åsikter jag tycker verkar vara de rimligaste och mest underbyggda till förmån för något som bättre passar min vardagliga praktik? Fuck you. Jag är högst medveten om problematiken där, och jag önskar att jag vore stark nog att sluta äta lik. Jag tänker däremot inte byta en enligt min mening bättre åsiktsplattform för en enligt min mening mycket sämre bara pga min svaghet. Realpolitik har aldrig varit min grej.Just nu är du kanske en provokatör, men du verkar inte göra särskilt mycket för att på allvar leva efter dina egna normer.
Läs min signatur igen. Jag är inte ute efter att vinna några "anhängare" eller att omvända någon. Jag provocerar för att få fram reaktioner och för att försöka gräva fram vad som egentligen ligger till grund för mina meningsmotståndares åsikter. Hela min närvaro i den här tråden handlar om att jag ännu inte givit upp hoppet om att finna att även den åsikt jag inte har faktiskt kan vara logiskt underbyggd och konsekvent utan att vara rejält omänsklig. Jag hyser tilltro till mina medmänniskors förmåga att bygga resonabla, rationella och konsekventa åsiktsplattformar byggda på annat än cirkelargument - jag vill gärna behålla den tron, men hittills har jag inte funnit särdeles mycket som förklarar t.ex varför människor ska värderas högre än djur.Och vad jag kan se så vinner du inte några som helst anhängare med dina provokationer heller?