Nekromanti Hetast just nu, enligt dig?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vilket spel är mest spännande enligt dig, just nu. Det kan vara en gammal goding som seglat upp, något precis utkommet, eller varför inte något som är på gång som du är riktigt pepp på.

wilper

Hidden Kingdom
1983, två år innan King Arthur Pendragon 1ed, kommer Hidden World ut. Spelet kommer i pärm på 300 sidor. Inget system för att skapa rollpersoner, i stället finns 300 pre-gens som man väljer mellan - spela riddare och damer ur kung Arthur-berättelserna. Hitpoints är samma som rollpersonens vikt. Alignment är Hedning-Kristen och Samverkan-Splittring. TVÅ hexkartor. Bara kvinnor har Skönhet som egenskap. Spelet seglade upp i mitt G+ flöde tidigare idag, och utan att jag ens har kikat i det än är det redan mitt favoritspel. https://jennerak.blogspot.se/2011/06...arthurian.html har en omfattande recension, kolla in omslaget!

luddwig

Lawful evil
Svärd och Svartkonst. Boken är rosa och innehåller en tabell med 100 mutationer. 'Nuff said!

Jocke

Man med skägg
Även fast jag inte hunnit läsa jättemycket i PDF:en så är Broodmother Skyfortress nått extra. Kirby-dots för hela slanten, spelledartips nog för en bok om spelledar tips och så jättestora elefanthajar.
Jag sträckläste Delta Green - Agent's Handbook som övertygat mig om att det går att ha intressant eldstrid i ett brp-system och påmint mig om att Delta Green är otroligt bra när det är som bäst.

Rangertheman

Myrmidon
Med tanke på att Kickstartern för Tales from the Loop RPG redan dragit in nästan 3,3 mille och har ca 26 timmar kvar, så tycker jag det känns väldigt hett.

Tre solar

Hero
Jag är ju en fet Symbaroum-fanboy så jag lägger min röst där. Andra heta saker i min värld är Call 7ed som vi precis börjat köra och så förstås Hidden Kingdom som redan sabbat min arbetsmoral idag.

anth

Vetefan
Jag säger Svärd & Svartkonst. Man kan spela munk med 2 sköldar. :)

Jag skummade nya Delta Green Agents Handbook och blev fullständigt avtänd. Jag ska ge det en ny chans när deras "GM Guide" (eller vad den heter) kommer ut.

Jag vågar inte klicka på länken till Hidden Kingdom för jag törs inte förlora arbetsmoralen innan jul.

Bifur

Veteran
Rangertheman;n213126 said:
Med tanke på att Kickstartern för Tales from the Loop RPG redan dragit in nästan 3,3 mille och har ca 26 timmar kvar, så tycker jag det känns väldigt hett.
+1 på den

Annars har min nyfikenhet på Dod Retro stigit i takt med att det blivit försenat (där min normala reaktion ofta är den omvända).

Jarl

Hero
wilper;n213118 said:
Hidden Kingdom
1983, två år innan King Arthur Pendragon 1ed, kommer Hidden World ut. Spelet kommer i pärm på 300 sidor. Inget system för att skapa rollpersoner, i stället finns 300 pre-gens som man väljer mellan - spela riddare och damer ur kung Arthur-berättelserna. Hitpoints är samma som rollpersonens vikt. Alignment är Hedning-Kristen och Samverkan-Splittring. TVÅ hexkartor. Bara kvinnor har Skönhet som egenskap. Spelet seglade upp i mitt G+ flöde tidigare idag, och utan att jag ens har kikat i det än är det redan mitt favoritspel. https://jennerak.blogspot.se/2011/06...arthurian.html har en omfattande recension, kolla in omslaget!
459AD och "Two-handed sword" och "Broadsword"... Why?

luddwig

Lawful evil
Bifur;n213140 said:
Annars har min nyfikenhet på Dod Retro stigit...
Jag är också oväntat nyfiken på DoD Retro. Kanske är det nostalgin? Kanske Egerkrans bilder? Jag vet inte.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Hetast för mig är Svärd & Svartkonst och Hjältarnas Tid. Två kompisspel som jag har spelat med stort nöje i höst (och klart längre än så när det gäller SåS, förstås).

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Jarl;n213142 said:
459AD och "Two-handed sword" och "Broadsword"... Why?
För att anakronismer är kul!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adventure in Middle-earth. Pga gillar allt med TOR utom reglerna och mkt nyfiken på DnD5. Kan inte bli bättre, alltså. Hörde talas om spelet igår (Necross tråd) och undrar nu om jag någonsin kommer att få tid att testa det.

Och så har jag gått igång lite på DnD E6 efter att Magnus Seter postade länken till det i en annan tråd.

Tre solar

Hero
DeBracy;n213145 said:
Because "medeltiden", såklart.
459 för att alla riddare och damer ska vara i lämplig ålder (de har födelsedagar). I september för att man ska börja med ladorna fulla. Senmedeltida vapen för att Arthur-legenden berättas i flera olika åldrar och således är anakronistisk från början?

wilper

anth;n213139 said:
Jag säger Svärd & Svartkonst. Man kan spela munk med 2 sköldar.
Hur är regeln skriven, kan man ha fyra som insektoidmunk?

anth

Vetefan
wilper;n213156 said:
Hur är regeln skriven, kan man ha fyra som insektoidmunk?
Intentionen är att om man har 4 armar kan man göra samma sak som 2 varelser med 2 armar var.

Skulle någon knasboll vilja gå runt med 4 sköldar skulle jag tillåta det och rollpersonen skulle få +4 i försvar, men då det inte finns någon "shield bash" skulle rollpersonen inte kunna attackera.

Bolongo

Herr Doktor
Hjältarnas Tid.

Bästsäljare på SF-bok, och upptar all min konstruktionstid just nu. ;)

Vampire: Dark Ages. Skulle bara läsa igenom lite gamla disiplines för att sno till en Eon kampanj. Slutade med att jag nu skrivit en hel Dark ages krönika från Stockholm grundande och fram till Stockholms blodbad.