wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Vilket spel är mest spännande enligt dig, just nu. Det kan vara en gammal goding som seglat upp, något precis utkommet, eller varför inte något som är på gång som du är riktigt pepp på.
+1 på denRangertheman;n213126 said:Med tanke på att Kickstartern för Tales from the Loop RPG redan dragit in nästan 3,3 mille och har ca 26 timmar kvar, så tycker jag det känns väldigt hett.
459AD och "Two-handed sword" och "Broadsword"... Why?wilper;n213118 said:Hidden Kingdom
1983, två år innan King Arthur Pendragon 1ed, kommer Hidden World ut. Spelet kommer i pärm på 300 sidor. Inget system för att skapa rollpersoner, i stället finns 300 pre-gens som man väljer mellan - spela riddare och damer ur kung Arthur-berättelserna. Hitpoints är samma som rollpersonens vikt. Alignment är Hedning-Kristen och Samverkan-Splittring. TVÅ hexkartor. Bara kvinnor har Skönhet som egenskap. Spelet seglade upp i mitt G+ flöde tidigare idag, och utan att jag ens har kikat i det än är det redan mitt favoritspel. https://jennerak.blogspot.se/2011/06...arthurian.html har en omfattande recension, kolla in omslaget!
Because "medeltiden", såklart.Jarl;n213142 said:459AD och "Two-handed sword" och "Broadsword"... Why?
Jag är också oväntat nyfiken på DoD Retro. Kanske är det nostalgin? Kanske Egerkrans bilder? Jag vet inte.Bifur;n213140 said:Annars har min nyfikenhet på Dod Retro stigit...
För att anakronismer är kul!Jarl;n213142 said:459AD och "Two-handed sword" och "Broadsword"... Why?
459 för att alla riddare och damer ska vara i lämplig ålder (de har födelsedagar). I september för att man ska börja med ladorna fulla. Senmedeltida vapen för att Arthur-legenden berättas i flera olika åldrar och således är anakronistisk från början?DeBracy;n213145 said:Because "medeltiden", såklart.
Förvisso, tusen år hit eller ditSkarpskytten;n213149 said:För att anakronismer är kul!
Hur är regeln skriven, kan man ha fyra som insektoidmunk?anth;n213139 said:Jag säger Svärd & Svartkonst. Man kan spela munk med 2 sköldar.
Intentionen är att om man har 4 armar kan man göra samma sak som 2 varelser med 2 armar var.wilper;n213156 said:Hur är regeln skriven, kan man ha fyra som insektoidmunk?