Re: romantik i low- och highfantasy...
Men men det innebär ju att... hm... jag skall alltså definera min kampanj eller spel i procent. Procent av aldrig min starka sida i skolan... hm Få se... vi har ca 70-80% high fantasy i vårt spel samtidigt som vi har element av natur low fantasy i storleken 40-80% ... det innebär att vårt rollspel är 160%-tigt... =)
Allvarligt, är Lurvig logik en klar defination? Det låter som något en viss rävsvans kan ha kommit på.
Jag tror det var det jag nyss gjorde... Om det var någon som blev klokare efter min förklaring ovan så kan jag bara beklaga.
Ajdå, jag som trodde jag började förstå... ska jag väl aldrig lära mig. =)
Och nej, jag gillar inte danska korvar, det räcker med vanliga svenska för att inse att korvspad aldrig är fullkomligt klart.
Så till sist. High fantasy och low fantasy är bara ett koncept som vi ordningssamman människor vill dela in saker i? Det fyller ingen större funktion annat än för statistik som inte går att genomföra då det i slutänden innebär att luddig logik inte fungerar?
Varför ska vi dela in saker i alla möjliga kategorier. Titta bara här... vi har rollspelsforum för olika spel... olika detaljer kring... jag vet inte - har det att göra med mängden av inlägg i olika kategorier månne.
Nåja... ska sova lite på det...