Mogger
Hipsteranka
Ok, nu spammar jag forumet med Horisonttrådar, men det får ni leva med
Jag har lekt lite med snurran igen:
•Yttre horisonten, den 4:e sfären, roterar inte (alternativt kan det vara en ingameförklaring att den roterar så långsamt att det knappt märks). Det går att fixa det, men frågan är hur mycket meck man ska ägna sig åt.
•Aetherströmmar slås fram med 2T6. Jag slog fram 4st och bestämde riktning (den sysn dock inte på bilderna). Det här är ett ganska coolt fenomen för det definierar Kosmos dagsform oerhört. Exempelvis fick den 2:a sexstansens 6:e grad två aetherströmmar, en åt varje riktning, vilket lär boosta handeln där enorm tills dess att strömmarna sinar.
• Sfärerna, ffa Van Tauerbältet, roterar asfort (snabbare än skeppen! )! Lösning på det är att öka antalet fluxrutor, men det är ett senare problem, och ganska enkelt gjort.
•Formen på aetherströmmarna valdes godtyckligt. Kör på en lagom radie bara
•Det finns fortfarande inga fluxer.
•Nu med klocka!
Här kan man följa ett luftskepps färd från Terra Nova till Locus.
Dag 1. Skeppet färdas med aetherstormen.
Dag 2. Skeppet färdas rakt ut i tomheten. Det är ett rejält risktagande.
Dag 3. Fortsatt färd i tomheten. Tack vare sfärens rotation går det snabbt.
Dag 4. Framme! (om några timmar åtminstone)
Jag har lekt lite med snurran igen:
•Yttre horisonten, den 4:e sfären, roterar inte (alternativt kan det vara en ingameförklaring att den roterar så långsamt att det knappt märks). Det går att fixa det, men frågan är hur mycket meck man ska ägna sig åt.
•Aetherströmmar slås fram med 2T6. Jag slog fram 4st och bestämde riktning (den sysn dock inte på bilderna). Det här är ett ganska coolt fenomen för det definierar Kosmos dagsform oerhört. Exempelvis fick den 2:a sexstansens 6:e grad två aetherströmmar, en åt varje riktning, vilket lär boosta handeln där enorm tills dess att strömmarna sinar.
• Sfärerna, ffa Van Tauerbältet, roterar asfort (snabbare än skeppen! )! Lösning på det är att öka antalet fluxrutor, men det är ett senare problem, och ganska enkelt gjort.
•Formen på aetherströmmarna valdes godtyckligt. Kör på en lagom radie bara
•Det finns fortfarande inga fluxer.
•Nu med klocka!
Här kan man följa ett luftskepps färd från Terra Nova till Locus.
Dag 1. Skeppet färdas med aetherstormen.
Dag 2. Skeppet färdas rakt ut i tomheten. Det är ett rejält risktagande.
Dag 3. Fortsatt färd i tomheten. Tack vare sfärens rotation går det snabbt.
Dag 4. Framme! (om några timmar åtminstone)