Nekromanti [>Human] - Layouttråden

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Saker det försvinner tid på:

- InDesign CS4 är SJUKT instabilt i Windows 8. Det krashar till exempel av att man trycker ctrl+C flera gånger på rad, eller av att man vill uppdatera förhandstitten på sitt register, eller att man uppdaterar alla referenser, eller... tja, i princip vad som helst.

- Upptäcker att två viktiga tabeller inte finns med i Appendix. Två tabeller som tar upp en sida. Det vill säga, jag kan inte lägga in dem utan att antingen hitta ytterligare en sida att fylla med material eller att ta bort något. Måste sitta och skyffla om saker (och sedan återfixa alla sidhänvisningar; InDesigns system för sånt är hyfsat bra men inte jätterobust; ibland slarvas registerposter bort t.ex.)

krank

I slutänden blev jag färdig med en PDF. Jag tänker dock stänga av datorn nu, klockan är två och jag ser inte riktigt eventuella fel.

I morgon gör jag en extra koll, därefter skickas PDF:en i ett snällt mail till Vulkan. Den version de får är också exporterad "riktigt".

Här har ni:

More than Human PDF (c:a 46 mb)

Och ja, jag vet att 334 inte är delbart med 4. Det får bli två tomma sidor i slutet. Om inte nån magiskt hittar fyra illustrationer eller nåt åt mig =)

Möller

Hubert Hortlax
Jag måste tyvärr vara jättejobbig.

Sida 42: bilden över Dark Hunter sträcker sig ner till botten av sidan. Inget sidnummer alltså. Det verkar den bilden var ensam om. Intentionellt?

Sida 77: bilden går ända in mot ryggen. Också lite märkligt, men behöver inte vara fel för det.

Sida 328: Rollformuläret är sönderskuret i vänsterkant.

krank

Möller said:
Sida 42: bilden över Dark Hunter sträcker sig ner till botten av sidan. Inget sidnummer alltså. Det verkar den bilden var ensam om. Intentionellt?
Jag tror att det var medvetet, men så ska det nog inte vara. Fixat.

Möller said:
Sida 77: bilden går ända in mot ryggen. Också lite märkligt, men behöver inte vara fel för det.
Uhm, sida 77 är en högersida i ett uppslag, och bilden sticker snarare ut åt vad nu motsatt håll från ryggen heter... Eller?

Nåja, det innebär att det är ett problem. Har fixats.

Möller said:
Sida 328: Rollformuläret är sönderskuret i vänsterkant.
InDesign tycker verkligen inte om fritt placerade bilder, de flyttas gärna runt när man lägger till och tar bort sidor...

Ska vara ordnat nu. Den ligger fortfarande långt ut, men det finns en baktanke med det (att få plats med så mycket rollformulär som möjligt och ändå göra så folk slipper bryta sönder boken när de ska kopiera).