Nu har jag just spenderat typ 5-6 timmar på att göra tidslinjer... tydligen. Jag tyckte inte alls att det kändes som såpass länge...
Nå; kapitel 11 är uppdaterat med en historisk tidslinje, och kapitel 15 och 16 är helt nya. I kapitel 16 har jag dessutom fyllt på med ytterligare 1.5 sidor med händelser jämfört med google docs-dokumenten.
Jag har också flyttat runt lite bland illustrationerna. Just nu är det bara en jag använder två gånger; övriga är med en gång var. Jag har fyra illustrationer kvar, och de kommer att passa finfint in i kapitel 9, som jag antagligen layoutar på måndag eller tisdag. Sedan blir det indexering och sidhänvisningar för hela slanten...
01. Introduktion
02. Spelaren
03. Spelledaren
04. Rollpersonen [UPPDATERAD]
05. Komponenter [UPPDATERAD]
06. Regler
07. Steg 2
08. Spelvärldar och Kampanjer [UPPDATERAD]
10. Introduktion till kampanjvärlden
11. Historia [UPPDATERAD]
12. Chicago 1987
13. Organisationer
14. Viktiga personer [UPPDATERAD]
15. Kampanjen [NY]
16. Världshändelser [NY]
17. Äventyr i 87
18. That's great it starts with an earthquake
Status:
Nå; kapitel 11 är uppdaterat med en historisk tidslinje, och kapitel 15 och 16 är helt nya. I kapitel 16 har jag dessutom fyllt på med ytterligare 1.5 sidor med händelser jämfört med google docs-dokumenten.
Jag har också flyttat runt lite bland illustrationerna. Just nu är det bara en jag använder två gånger; övriga är med en gång var. Jag har fyra illustrationer kvar, och de kommer att passa finfint in i kapitel 9, som jag antagligen layoutar på måndag eller tisdag. Sedan blir det indexering och sidhänvisningar för hela slanten...
01. Introduktion
02. Spelaren
03. Spelledaren
04. Rollpersonen [UPPDATERAD]
05. Komponenter [UPPDATERAD]
06. Regler
07. Steg 2
08. Spelvärldar och Kampanjer [UPPDATERAD]
10. Introduktion till kampanjvärlden
11. Historia [UPPDATERAD]
12. Chicago 1987
13. Organisationer
14. Viktiga personer [UPPDATERAD]
15. Kampanjen [NY]
16. Världshändelser [NY]
17. Äventyr i 87
18. That's great it starts with an earthquake
Status:
Status kapitel:
- Kapitel 4-7 korras av Radioaktiv och Anarchclown; uppdatera när deras deadline är ute (tisdag)
- Kapitel 0 (förordet) kan layoutas nu.
- Kapitel 9 kan layoutas nu.
- Kapitel 10 är preliminärt; kanske uppdatera tidningsartikeln.
- Kapitel 19 (appendix) behöver: Rollformulär (slutversion), flödesschema för strid, beslut om vilka tabeller som ska vara med.
Övriga saker:
- Framsida till regeldelen: Kräver att jag gör en illustration. Om jag nu ens ska ha en sådan framsida.
- Innehållsförteckning: När alla kapitel är färdiglayoutade.
- Flikar för enklare navigering: När innehållsförteckningen är klar.
- Index i slutet av boken: När alla kapitel är färdiglayoutade.
- Sidhänvisningar ("s.XX"): När alla kapitel är färdiglayoutade (kvar: kap 4-7)
- Slut-PDF: När alla indesignfiler är färdiglayoutade och jag fått tryck-info från Vulkans layoutare.
- Omslag: När PDF skickats till Vulkan och jag fått måtten och vet om jag ska köra på nåt av mina ISBN-nummer eller om de lägger till något.
- Kapitel 4-7 korras av Radioaktiv och Anarchclown; uppdatera när deras deadline är ute (tisdag)
- Kapitel 0 (förordet) kan layoutas nu.
- Kapitel 9 kan layoutas nu.
- Kapitel 10 är preliminärt; kanske uppdatera tidningsartikeln.
- Kapitel 19 (appendix) behöver: Rollformulär (slutversion), flödesschema för strid, beslut om vilka tabeller som ska vara med.
Övriga saker:
- Framsida till regeldelen: Kräver att jag gör en illustration. Om jag nu ens ska ha en sådan framsida.
- Innehållsförteckning: När alla kapitel är färdiglayoutade.
- Flikar för enklare navigering: När innehållsförteckningen är klar.
- Index i slutet av boken: När alla kapitel är färdiglayoutade.
- Sidhänvisningar ("s.XX"): När alla kapitel är färdiglayoutade (kvar: kap 4-7)
- Slut-PDF: När alla indesignfiler är färdiglayoutade och jag fått tryck-info från Vulkans layoutare.
- Omslag: När PDF skickats till Vulkan och jag fått måtten och vet om jag ska köra på nåt av mina ISBN-nummer eller om de lägger till något.