Nekromanti Hur raggar man upp rollspelstjejer?

Coffe_Kanon

Swordsman
"vill de inte ha dig så förtjänar de dig inte! (så tänker jag iallafall)"

Det är ju bara en tydligt självuppdiktat sköld för att skydda ett lättskadat självförtroende. Varför kan man inte bara försöka acceptera att ALLA kommer inte vara romantiskt intresserade av en, man kan helt enkelt inte vara allas :tekopp:. Det är ett faktum, och något man bör kunna inse utan att få självförtroendet sårat, och känna sig tvungen att nedvärdera "nobbaren" till nivåer där denne inte "förtjänar" en själv. Det riktigt lyser om dåligt självförtroende (och framförallt dubbelmoral, sekunden innan så var ju personen så fantastisk att man föll platt för den!) om man gör så. Tänk istället: "nähä, han/hon ville inte ha mig. Men det kan jag förstå, jag vill inte heller ha varenda en som visar intresse för mig."

//Coffe_Kanon - som är övertygad man kan behålla sitt egenvärde trots att man blir nobbad.

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: SVERAK! [nOTinOT]

"Jag tycker om att umgås med mordiska små egocentriska monster. De får mig att känna mig som hemma."

Good for you, då kan ni ju plåga fågelungar tillsammans. :gremgrin:

Men seriöst nu, eftersom att du verkar besöka kattutställningar så vill jag bara konfirmera. Är mitt påstående sant i att en väldigt stor grupp kattägare inte kan se bortom sinkatts gulliga fasad? Jag har ju faktiskt bara pratat med en sisådär fem stycken kattägare som lurat sig själva så mycket, men de kanske är väldigt få till antalet.

Ett annat rykte jag har hört är att anledningen till att katter leker med sina offer är för att de tycker om köttet när det är alldeles marinerat i adrenalin. Men det vet jag inte om det är sant...

Vavva

Swordsman

Jag har ingen aning om varför katter leker med sina offer, förutom att de är väldigt lekfulla djur i allmänhet. Försök slå in en julklapp med en katt närvarande. Du behöver minst fem språk att svära på.

Däremot så vet jag att de flesta kattägare jag känner vet om att deras älsklingar är kallblodiga mördare, och känner viss vördnad över att få leva med rovdjur i miniformat. Däremot så är det lätt att se bortom det när de gnuggar sitt huvud mot ens kind eller ömsint tvättar bort tårarna när man gråter. De är trots allt inte bara kallblodiga mördare utan också väldigt sociala varelser med starka koloniband. Man ska bara se till att göra sig till matriark i sin egen familjegrupp. :gremwink:

Här hemma har vi en mycket strikt rangskala. Jag är på toppen. Efter en fräsande rangstrid mellan min dominanta skogishona och jag själv så utgick jag med segern. Min sambo får gärna vara min second in command, men i katternas ögon är jag Da Mistress of Da Universe. Under mig och sambon kommer vår kattmatriark som styr de andra med järntass. Vill hon sova på stereon så gör de andra bäst i att flytta sig. Fördelen med detta är att jag bara behöver lära henne våra husregler (inga katter på diskbänken, inget klösande på möbler, inget bitande i händer) för sen håller hon efter de andra. Nåde den katt som vågar sig upp på diskbänken om inte HON får lov att vara där!

Vi har in alles fyra katter, och det är riktigt roligt att sitta och iaktta deras inbördes relationer.

Coffe_Kanon

Swordsman

"Här hemma har vi en mycket strikt rangskala. Jag är på toppen. Efter en fräsande rangstrid mellan min dominanta skogishona och jag själv så utgick jag med segern. Min sambo får gärna vara min second in command, men i katternas ögon är jag Da Mistress of Da Universe. Under mig och sambon kommer vår kattmatriark som styr de andra med järntass. Vill hon sova på stereon så gör de andra bäst i att flytta sig. Fördelen med detta är att jag bara behöver lära henne våra husregler (inga katter på diskbänken, inget klösande på möbler, inget bitande i händer) för sen håller hon efter de andra. Nåde den katt som vågar sig upp på diskbänken om inte HON får lov att vara där! "

Har de en tendens att klösa dig i händerna om du kliar dem på ett ställe där de tycker att det är irriterande eller kittlas? Min flickväns katt (Norsk bondkatt, hane och i typisk gubbålder) brukar klösa och bita ALLA (även ägarna) som någonsin kommer i närheten av magområdet på honom. Men trots lite dispyter mig och honom emellan, så hoppar han ändå upp i mitt knä för att bli klappad så fort jag är där. Det är lustigt hur han bara kan låtsas att han INTE klöst mig i handen varpå jag kastade ner honom på golvet för det dagen innan.

Det jobbiga med andras husdjur är att man inte kan "fräsa tillbaka" lika hårt på dem som man skulle gjort med sina egna.

Vavva

Swordsman
Kattbeteende (jäkla OT)

Katters mage är lite av en speciell zon. Det är den känsligaste och mest utsatta delen av deras kropp och ibland kan reptilhjärnan ta över och skrika "fara!" när man rör vid den för mycket. Det är en instinkt och alltså väldigt svår att fostra bort helt, speciellt på hankatter av någon anledning. Hur känsliga katter är med sin mage är olika från individ till individ. Min kastrathane Osiris är cool lugn med sin mage, medan en annan kastratkille jag hade hand om ett tag bet direkt, trots att han var supergosig i övrigt.

Jag tycker inte att man ska "straffa" reaktioner som är helt instinktiva utan istället respektera kattens gräns och sluta klia om man ser de första signalerna. Håll koll på öronen när du gosar med hans mage. De brukar börja flexa lite diskret innan katten plötsligt markerar ett bett (för riktiga bett rör det sig ju nästan aldrig om).

Katter busar, leker och brottas ganska mycket mycket sinsemellan och ofta rätt hårdhänt. Mina två älsdsta katter är såta vänner och ligger ofta och tvättas och sover ihop, men nån gång om dagen ligger de likförbaskat och brottas och både biter och klöser i varandra på ett sätt som ett ovant öga uppfattat som slagsmål. (Ett riktigt kattslagsmål känner man dock igen om man har sett det. Jävlar!) Att han klöste dig dagen före ser han antagligen inte som något hinder alls för er vänskap. Lite skit får du ju palla! ;-)

Mina egna katter klöser eller biter inte alls på mig, men å andra sidan så kan jag läsa av dem som en öppen bok. Om Nuckan (min drottning Anuket) börjar bli irriterad så slutar jag bara gosa så att hon kan ta en paus och komma tillbaka när hon känner för det. Jag försöker respektera deras integritet så länge det inte gäller rena skötselsaker som kloklippning, bad och mediciner.

Då, som avslutning, en bild på min drottning:

G

Guest

Guest
I Gave Up Long Ago

Jag är fylld av Fail och andra tråkigheter, detta för att jag gav upp på att hitta pojk/flickvän för typ två år sen, det finns flera anledningar till detta, 1. för att ingen märker när jag raggar (alltså inte ens folk som vet mina raggnings mönster (eller ens när jag följer någon annans ragnings tips)) 2. jag märker aldrig när någon raggar på mig (undantaget när de är så läbbiga att de skrämmer iväg mig) 3. om någon förstått de två punkterna och helt enkelt drar med mig till sovrummet utan föregående raggning så visar det sig alltid att jag är för ung/gammal för att det ska kännas rätt för den andra parten och jag är kvar ensam.

Sedan kom du nog med en hel del fina råd iövrigt men jag kan inte glömma några tidigare förhållande... jag har aldrig haft några (om man inte räknar kks' men de skulle jag aldrig dra upp med någon jag raggade på).

Över till råden för hur man gör...
Hur du gör?
Umgås
Prata skit
Prata rollspel
Prata om Henne själv
Ehm så pratar jag med alla, det betyder inte att jag är intresserad av ett förhållande med personen, utan att jag är intresserad av att lära känna personen, does that make me a bad human being?

/Zorbeltuss som har klarat sig utan en flick/pojkvän i 23 år och förhoppningsvis kommer klara sig lite till

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Kattbeteende (jäkla OT)

"Katter busar, leker och brottas ganska mycket mycket sinsemellan och ofta rätt hårdhänt. Mina två älsdsta katter är såta vänner och ligger ofta och tvättas och sover ihop, men nån gång om dagen ligger de likförbaskat och brottas och både biter och klöser i varandra på ett sätt som ett ovant öga uppfattat som slagsmål. (Ett riktigt kattslagsmål känner man dock igen om man har sett det. Jävlar!) Att han klöste dig dagen före ser han antagligen inte som något hinder alls för er vänskap. Lite skit får du ju palla! ;-)"

Jodå lite skit kan jag palla, men då får även han tåla lite skit (dvs. att jag "puttar" ner honom på golvet om han rivs). Det var ju inte direkt menat som straff att jag gjorde det, jag markerade bara min gräns när det kom till hans hårdhänta gränsmarkerande. Vi lärde känna varandra lite bättre på det sättet tror jag. Jag kliar inte honom på magen, fast han fortsätter att rivas ibland (men det brukar snarare betyda att han vill att jag ska klia på ett annat sätt, eller att han vill leka).

Problemet med kattklor är att de är så jävla vassa och går lätt in i köttet. Jag har många gånger lekfäktats med våra hundar, och visst, deras tänder och klor sliter sönder kläder lika effektivt som dokumentförstörare sliter sönder öhm.. dokument. Men kattklor och tänder är mycket värre.

Mycket fin katt du har för övrigt, hälsa den från mig...

ripperdoc

Myrmidon
Katter ska behandlas som folk...

... det vill säga man ger dem en hurvel då och då. Visst, katter är mindre, så man ska inte trakassera dem helt. Men man får ju lära dem att det inte är någon idé att slåss med någon som väger 15-20 gånger mer.

Jag levde länge som rumskamrat med hankatten Leo. Allt var på lika villkor. Nästan. Han visste hur han skulle jävlas med mig, och jag visste hur man skulle jävlas med honom. Inget fjantande och bebisspråk med honom. Hans liv kretsade förstås enbart runt att äta och gå ut (förmodligen försökte han kämpa sig uppåt i den maffiahierarki som gäller bland katterna i Gamlestaden). Han var inte kastrerad (det vore inte schysst och kastrera sin rumskamrat), så han fick sin beskärda del av honor och slagsmål. När han var inomhus kunde han dock tänka sig lite gosande emellanåt - han var alltid väldigt vänlig mot alla människor. I övrigt var han var fullständigt skrupellös och stal allt han kunde komma åt i matväg, feg och ljög mycket. Ja, han låtsas som om ingenting hänt...

Dessutom var han en utomordentligt korkad katt som hade en vana att fastna i träd. Första gången var jag jätteorolig (7 dagar i toppen på en tall i februari... brandkåren kom, skakade på huvudet och fick...slå det), men sedan sade jag åt honom att han får skylla sig själv. Självklart klättrade han upp i andra träd ett par gånger, och satt där och hojtade ett par dagar. Fast om jag ska vara ärlig - alltid är det någon som såg till att få ner honom för att få slut på oväsendet, om det så var nedsågning av träd eller avancerade klättermanövrer som behövdes.

När jag reste till Hong Kong fick Leo inhuseras hos en kattmamma. Han skred genast till verket och gjorde skogishonan på stället med barn, innan han tog sitt pick och pack och försvann (familj var inte Leos grej). Sedan dess har ingen hittat honom. Jag sörjer förstås min gode väns försvinnande, men jag känner ändå att han det låg i hans natur. RIP.

Ymir

Liten kantbaron

Däremot så vet jag att de flesta kattägare jag känner vet om att deras älsklingar är kallblodiga mördare, och känner viss vördnad över att få leva med rovdjur i miniformat. Däremot så är det lätt att se bortom det när de gnuggar sitt huvud mot ens kind eller ömsint tvättar bort tårarna när man gråter. De är trots allt inte bara kallblodiga mördare utan också väldigt sociala varelser med starka koloniband.
Ah. Ungefär som människor, alltså?

- Ymir, vi är ju rovdjur, trots allt

ro83rt

Swordsman
och att kunna få dem i sängen?! är det vad du är ute efter så tycker jag synd om dig sex är inte allt men mycket =3
Njä, det var ju en flickvän jag frågade efter. Jag gillar tvåsamhet. Däremot har jag inte varit med om att jag haft en flickvän utan att ha haft sex innan. Ja, sen jag blev 16+ i alla fall. Frågan är också om jag skulle vilja ha det på något annat sätt. Det låter väldigt frireligiöst att ha en flickvän utan att först ha sexat lite. Jag antar att det är mitt kors att bära. =)

Coffe_Kanon

Swordsman

"- Ymir, vi är ju rovdjur, trots allt "

Inte om man ska tro en del militanta veganer, då är vi något annat. Personligen tycker jag om att vara rovdjur, för då får jag äta kött och kött är gott. ORGASMISKT GOTT! Jag gillar helt enkelt att knapra på dessa "likdelar", så enkelt är det.

I synnerhet gillar jag köttfärssås med random pasta i valfri form.

Dessutom, hade vi inte varit rovdjur, så hade man ju inte kunnat spela låtar som "eye of the tiger" det hade varit politiskt inkorrekt eller nåt... :gremgrin:

Vavva

Swordsman

Jaja, självklart. Knuffa på tycker jag. Katten tar det ändå inte som straff skulle jag tro, bara konsekvens. Med att straffa menade jag bli förbannad på katten eller skrika åt den, alternativt om man är vettigare signalera aggressivitet på katters sätt. Det känns inte schysst mot något som är en instinktiv reaktion. Det är en tunn men viktig gräns mellan gränsdragning och straff.

Nuckan hälsar tillbaka att du är ful och luktar illa. Ta det inte personligt. :gremtongue:

Troberg

Sinister eater
Re: I Gave Up Long Ago

Zorbeltuss som har klarat sig utan en flick/pojkvän i 23 år och förhoppningsvis kommer klara sig lite till
Tja, om man ska lita på din avatar så tror jag att en rejäl makeover kanske skulle få kvinnor lite mer vänligt inställda till dig. Du ser inte direkt ut som någon som man tar hem för att visa för föräldrarna...

Coffe_Kanon

Swordsman

"Nuckan hälsar tillbaka att du är ful och luktar illa. Ta det inte personligt."

Men självklart luktar man illa för någon vars luktsinne är typ 30 gånger känsligare än en själv, så det blir svårt att ta det personligt. Fast oavsett hur jag ser ut så är jag ändå övertygad om att hade jag möjligheten så skulle jag få henne att "spinna som en katt". :gremgrin:

//Coffe_Kanon - Mr. Självsäker-i-sin-"djuriska"-attraktionskraft har talat!

Vavva

Swordsman

Klart du hade! Hon spelar bara svårfångad, egentligen är hon en lika stor primadonnaslyna som de flesta katter. :gremwink:

Hon tycker bara att alla nya varelser är fula och luktar illa.

Coffe_Kanon

Swordsman

"Hon tycker bara att alla nya varelser är fula och luktar illa. "

Ny varelse!? Fan också, jag visste att jag tappade bort min mänsklighet sist jag var ute och söp. Nu måste man leta rätt på den också, jag är så slavrig med mina ägodelar. :gremgrin:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Bland Tolkienister och medievalister

Tolkien-fandom är ett bra ställe träffa tjejer som gillar rollspel, precis som Lady Silver Wolf skrev. SCA borde funka bra också.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Du din emlarns katthatare

Hm
Jag ber å det bestämdaste få inlägga veto
A) Har katter som har försvarat mig åtskilliga gånger
B) Blivit attackerad och nästan mördad av Hundar...

Allvarligt
Jag tror inte riktigt att människor speglas av vilket djur de fastnar för
Jag tror människor i mycket högre grad speglas av vilken miljö de är i

Hund/Katt/kanin-utställning är Showbizz, där förekommer backstabbing, egotrippar och putsning i det oändliga...

Ergo, det är detta som färgar människorna där, inte djuren i sig själva som oavsett sort är tämligen harmlösa (ety de följer bara sin enkla födokrok herbivour som carnvour).

:gremsmile:

(väntar mig påhopp av utställningsambitiösa människor)

:gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: I Gave Up Long Ago

Citat:
Hur du gör?
Umgås
Prata skit
Prata rollspel
Prata om Henne själv

Ehm så pratar jag med alla, det betyder inte att jag är intresserad av ett förhållande med personen, utan att jag är intresserad av att lära känna personen, does that make me a bad human being?
Japp och det är ju helt enkelt rätta vägen till att få ett bra förhållande... lär känna varandra... att springa raka vägen till ett sexuellt förhållande lämnar jag över till "onenightstand"-gambiten.

Att först lära känna någon ger ju utrymme för kärlek i sinom tid, visst att jag själv inte följde det mönstret är väl en annan sak... öhum. :gremsmile: Men jag trodde inte att det rörde sig om tillfälliga sexuella förbindelser för R... utan om längre förhållanden. :gremsmile:

Ålder när det gäller blivande partner spelar ju å andra sidan ingen som helst roll... rätt var det är så indimper den förjordade kärleken i livet. :gremsmile: