Nekromanti Hur ser en kvinnorustning ut?

Per Folmer

Swordsman
Beror det inte dessutom vad för rang innehavaren håller?
Förresten tror jag att allt som funkar för männen funkar för kvinnorna, om man utgår från att kvinnan som bär rustningen har blivit tränad till krigare. Det kan nog vara lite tungt med vissa typer av tyngre rustningar bara.

Möller

Hubert Hortlax
Hm, efter att ha snackat med min insnöade lillebror får jag nog modifiera mig lite.

Av alla lag/arter/kulturer i Warhammer Fantasy Battles så är det kanske just Dark Elves som är bäst. Eller erbjuder nån form av alternativ för kvinnor än sexig magiker.

I paketet med vilket man bygger deras spjut- och armborstsoldater så förekommer det kvinnor.

Ser ni? Helt lätt är det inte, men några stycken har »bröst«-plåtar.

Jag vet inte vad jag ska tycka, riktigt. Det är väl bra att kvinnor också får göra värnplikt för ett ondskefullt imperium (några elitsoldater tycks de dock inte få bli, om de inte visar magen ...). Harnesk som formar sig efter brösten är ju dock en ypperligt dum idé vars motsvarighet männen slipper genomlida, men samtidigt så finns få andra vettiga sätt att tydligt visa förekomsten av kvinnor i enheten. Utan bröst är ju ni kvinnor bara spinkiga män med lång hår! =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Kom just på att bland wood elves glade guards (plats"gubbar" med pilbågar) är flera av modellerna kvinnor. De har precis likadana kläder som männen. Riktigt snygga modeller. Och bland hjältar och sånt tycker jag att det är ganska jämt; mycket naket, men det gäller för både killar och tjejer.