Nekromanti Hur ser en kvinnorustning ut?

Leon

Leo carcion
w176 said:
Oh. Förresten är bra exempel är Runequest 6 cover:
Det riktigt imponerande är originalet
som visserligen har vissa drag av "kvinnorustningen" men som ändå ger intryck av redbarhet och protagonism och är klart före sin tid (1978, tänk vad lite som kan hända på 34 år...)

Björn den gode

Swashbuckler
Ymir said:
Jag har inte tillgång till mina vampire-moduler här i Kina, men om nån har lust att gå igenom SLP:erna i en stadsmodul eller två och föra statistik på deras Appearance-rating, Apparent Age samt kön vore jag väldigt intresserad av resultatet.

(Det här är alltså gamla moduler vi pratar om alla utgivna på 90-talet).

Storuggla

Champion
Jag vet inte jag. Men för att visa att RQ haft bra omslag drar jag till med ett av mina favoritomslag ever, spana in kvinnan till vänster, hon som pekar.

Storuggla, fuledit

Attachments

Recca

Femme Fatale
Lite skumma vinklar men mannens pose var riktigt realistisk. Kvinnan ser ut som att hon har nåt fel på benet. Och de där ödlorna går på bakbenen som människor.

Minimoni

Homelander
Smaken är som baken, tycker att RQ framsidorna är gräsligt fula och de inspirerar mig inte ett dugg. De är lite för stela på något vis och kvinnorustningarna är inte heller min :tekopp:

Med vänlig hälsning, Minimoni

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Helt utan tanke på kvinnor och rustningar här: Awesome omslag. Skönt att slippa ett med stoora monster eller strid.

God45

#PrayersForBahakan
Björn den gode said:
Anarchclown said:
Vad i helvete är det för SLP med 9 i Appearance? Japheth?
Om jag inte minns fel så var det Cappadoccius
Var inte Cappadoccius jätteful och såg ut som ett ruttnade lik. Är inte det hans klan svaghet till och med?

Ymir

Liten kantbaron
Antagligen Michael the Patriarch, Toreador-methuselan i Konstantinopel.

Edit: Jag har svårt att se statistiken för bilderna är så små, men jag inser nu att den bara behandlar Giovanni Chronicles. Då måste det vara Japheth som har Appearance 9, eftersom Japheth dels är ökänd för att ha de mest wankade statsen någonsin (rätt motiverat dock, eftersom han är typ 8000 år...), och Cappadocius aldrig stattas (WW skriver rentav "to provide stats for Cappadocius would be ridiculous; no one in this scenario could affect him without his permissin", typ).

Ymir

Liten kantbaron
Cappadocius stattas aldrig, men han såg helt okej ut, en skäggig man med from uppenbarelse, enligt Giovanni Chronicles. Kappadokiernas normala klannackdel var extrem likblekhet, vilket paradoxalt gav minus på sociala slag men inte på Appearance (kanske för att alla som skriver Vampire är gåffare och då finns det inget sexigare än en Suicide Girl...). Däremot fanns det en slags felknullad minoritet, där klannackdelen somehow gått överstyr; detta är en specifik flaw i klanboken. Dessa snubbar såg äckliga och ruttna ut, och av någon anledning verkar denna egenskap ha gått i arv både till Samedi och Harbingers of Skulls. Andra överlevande kappadokier, typ Ambrogiono Giovanni, Byzar/Mahatma, transvestiten i Lair of the Hidden och Angelique i Cairo by Night, ser dock helt normala ut, bara extremt bleka.

Björn den gode

Swashbuckler
Ymir said:
Antagligen Michael the Patriarch, Toreador-methuselan i Konstantinopel.

Edit: Jag har svårt att se statistiken för bilderna är så små, men jag inser nu att den bara behandlar Giovanni Chronicles.
Beroende på webläsare, högerklicka 'view image' zooma till lagom upplösning.

Det kan också varit så att jag skrivit fel, statistiken är inte vetenskapligt insamlad :gremsmile:

Arfert

Facit
Rivers of Cradles är ett av de bästa omslagen ever. Speciellt för oss som gillar culture gaming. Det ser ut son en värld som funnits på riktigt. Sjukt bra.

Brynolf

Dum fan
DN-artikel om "Feministikonen" Wonder woman: Klicka sig!

Jag är inte så insatt i henne, men tyckte det var intressant att hon är genus-certifierad trots den där utstyrseln. I kontexten med karlar i trikåer kanske det inte är så farligt, iofs.

chrull

Stockholm Kartell
Brynolf said:
DN-artikel om "Feministikonen" Wonder woman: Klicka sig!

Jag är inte så insatt i henne, men tyckte det var intressant att hon är genus-certifierad trots den där utstyrseln. I kontexten med karlar i trikåer kanske det inte är så farligt, iofs.
Det är ett sidospår, men WW har fler genus-problem än sina kläder.

Men jag tycker nog att den diskussionen kan tas någon annan gång.

God45

#PrayersForBahakan
Nej, Wonder woman diskution! :gremsmile:

Låt oss diskutera kaktären som skapades av en sadomasochist för att vara en superhjälte serie med mer bondage i och som sedan morphade till att bli en "feministisk ikon".

:gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell
Fast nu verkar du påstå att S/M och feminism inte går att kombinera, och den diskussionen ska vi verkligen inte ta i den här tråden. Antagligen inte heller på det här forumet.

Så nu lägger jag ned det.