God45
#PrayersForBahakan
Det är exakt samma situation.Hur skiljer det sig från andra situationer där spelledaren försöker få spelarna att bry sig om spelet på ett djupare plan än siffror?
”Det var uppenbar manipulation att tjuven bara försökte få mat till sina barn, så jag dödade henne och barnen”
Look, alla situationer där du går ”Här är en uppenbar emotionell manipulation för att forma karaktärerna mer till sådana jag vill heja på i en berättelse” bär med sig en risk att spelaren vägrar vara den karaktären. För det är så billigt och vem vill låta sig manipuleras? Men det är inte var det går snett! Det går snett när spelledaren eller de andra spelarna tycker den utsatta spelarens karaktär är en murder hobo! Och spelledare som vill ”få spelarna att bry sig” är samma typ som klagar över murder hobos!
Nu, när jag fuckar med någon i D&D för att orcherna har bebisar eller banditerna är hungriga eller något så tycker jag det är helfestlig om spelarna skriker ”Blood and souls!” och hackar upp dem! Det är LIKA BRA som om de är snälla. Och är det samma för dig så är det fett, mörda deras hästar! Men är det inte så var lite försiktig.