Re: Debatter och prestige
"Jag håller med om det mesta du säger, bortsett från att dina prestigegräl med Krille (vilka jag förövrigt följer med spänning) aldrig verkar ge någonting till någon. Ni bara papegojar era åsikter och står och skriker för er själva. Därvid baserar jag min erfarenhet om att smaksaksdebatter är nonsens."
De är förmodligen betydligt mer värdefulla för oss två. (Nja, en del diskussioner har dock varit rena retorikövningarna, det kan jag nog hålla med om) Men man måste nästan vara inblandad i en debatt för att lära sig något av den. Jag tycker därför att alla ska blanda sig in i diskussionerna och försöka veva till med det första bästa argument de kommer på och själva brinner för. Blir man motarbetad direkt, jaha, då är det väl inte värre än att man fått lite perspektiv på saken. Har man tur kan man däremot berika hela debatten.
Folk har för mycket respekt, nästa gång en het potatis landar på något forum, var snabba med att säg vad ni själva tycker. Var inte fega och kläm fram en trist, utspädd floskel, utan ta i lite och ta ut svängarna ordentligt. Det är ju så man utvecklas.
Det är ändå för mycket utav slappa kompromisser, "IMHO", "IMM" och "nja, alla speltyper är förstås lika värda" osv på det här forumet. Det behövs fler egensinniga vildhjärnor med annorlunda spelsätt som man kan lära sig något utav. Jag bara längtar efter att få lite verbala smockor i ansiktet av någon som verkligen älskar att vara en riktig fullblodskobold. Han skulle bli min hjälte på direkten.
/Rising