</div>Jag skjuter ned hjorten och blir kort därefter knockad av Veera som är starkare än vad alla tror. </div></div>
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Click to reveal.. <input type="button" class="form-button" value="Show me!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Yikes, my eyes!', 'Show me!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Som kompromiss betraktat var det ju inte så mycket, du fick iväg din dödande pil i alla fall.
I ett bordsspel så är det ju lättare att se vart folk är på väg. Men där har vi kört med att det som är sagt gäller. Man kan lägga på ett OCH och fylla i mer detaljer, eller ett MEN och lägga till någon ytterligare faktor, men i slutändan får man inte ta ifrån den första spelaren det som sagts.
Dock, både i bordsspelet och här hoppas jag, kan vi vara så raka med varandra att vi kan säga till om något bryter mot ens uppfattning om vad som är kul och passande. Det är dock ett steg ut i metaspelande och när man har rett ut vad det är man inte gillar och hur spelet skall gå vidare så börjar man om igen där man stoppade.
Rollerna får inte alltid som spelarna vill, det är tanken. Det oväntade gör historien intressant.
Men om man tycker att något är helt åt skogen så är det ok att bryta och ta upp en diskussion.