Idag har jag köpt...

Veckans rollspelsloot består av en leverans från USA. Samtliga böcker låg på Indie Press Revolutions stora rea, så det var 50% rea på samtliga böcker. Flera av böckerna är svåra att få tag i så ett stort fynd.
Hur gick det med leverans, VAT, tull mm?

Jag är ofta frestad att köpa från USA i fall där det inte verkar finnas vettig Europeisk distribution. Bland annat från ställen som Indie Press Revolution eller Exalted Funeral. Men föreställer mig bara massa problem och besvärliga extrakostnader.

Sa till mig själv att inte köpa på mig mer böcker då jag inte vet om jag kommer att flytta ifrån Nederländerna, men backade ändå
Mytich Carpathia & City of Nightmares samt köpte Bittermarken, fast den engelska versionen Bitter Reach, då jag fick ett presentkort i dollar av mina amerikanska kollegor. Så kollektionen växer igen.

Last edited:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hur gick det med leverans, VAT, tull mm?

Jag är ofta frestad att köpa från USA i fall där det inte verkar finnas vettig Europeisk distribution. Bland annat från ställen som Indie Press Revolution eller Exalted Funeral. Men föreställer mig bara massa problem och besvärliga extrakostnader.
Om vi säger så här: det var tur att det var 50% på varorna annars skulle det defintivt inte vara värt det. Just de här böckerna är antingen de första jag sett av de böckerna eller så var de så pass mycket billigare än här i Sverige (lex Technocracy som var mer än dubbelt så dyr på Alphaspel), så det kändes värt det för mig som samlare. Skulle jag inte vara samlare, utan *bara* skulle använda dem så skulle jag nog inte tycka frakten på 100 dollar vore värd det. :p