Idag har jag köpt...

Veckans rollspelsloot består av en leverans från USA. Samtliga böcker låg på Indie Press Revolutions stora rea, så det var 50% rea på samtliga böcker. Flera av böckerna är svåra att få tag i så ett stort fynd.
Hur gick det med leverans, VAT, tull mm?

Jag är ofta frestad att köpa från USA i fall där det inte verkar finnas vettig Europeisk distribution. Bland annat från ställen som Indie Press Revolution eller Exalted Funeral. Men föreställer mig bara massa problem och besvärliga extrakostnader.

Sa till mig själv att inte köpa på mig mer böcker då jag inte vet om jag kommer att flytta ifrån Nederländerna, men backade ändå
Mytich Carpathia & City of Nightmares samt köpte Bittermarken, fast den engelska versionen Bitter Reach, då jag fick ett presentkort i dollar av mina amerikanska kollegor. Så kollektionen växer igen.

Last edited:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hur gick det med leverans, VAT, tull mm?

Jag är ofta frestad att köpa från USA i fall där det inte verkar finnas vettig Europeisk distribution. Bland annat från ställen som Indie Press Revolution eller Exalted Funeral. Men föreställer mig bara massa problem och besvärliga extrakostnader.
Om vi säger så här: det var tur att det var 50% på varorna annars skulle det defintivt inte vara värt det. Just de här böckerna är antingen de första jag sett av de böckerna eller så var de så pass mycket billigare än här i Sverige (lex Technocracy som var mer än dubbelt så dyr på Alphaspel), så det kändes värt det för mig som samlare. Skulle jag inte vara samlare, utan *bara* skulle använda dem så skulle jag nog inte tycka frakten på 100 dollar vore värd det. :p

luddwig

Lawful evil
Jag föll för den svarta fredagens frestelser och köpte grundboxen, monsterboken och Ärans väg till Ligans Drakar och Demoner samt Ad Astra till Mutant År Noll. Grundboxen och monsterboken kommer jag absolut att använda i spel så de är stabila köp. Mer osäkert om Ärans väg och Ad Astra kommer till spelbordet men jag är ändå nyfiken på båda.

Trots ovanstående inköp har jag totalt sett minskat min rollspelssamling med tio produkter hittills i år. Tveksamt om jag kommer att sälja något mer innan årsskiftet, men planen för nästa år är att fortsätta rensa ut sådant som inte kommer till användning. Den stora biten där är Star Wars D6 som jag egentligen tycker är ett förträffligt spel, men som jag känner mig klar med.

Rangertheman

Myrmidon
Jag köpte ett extra exemplar av Drakar och Demoners grundlåda. Svårt att motstå när det är halva priset. Dubbla ark av pappfigurerna säger man ju inte nej till, och tärningar går inte att få för många av :D

Lirarn

Veteran
Jag köpte ett extra exemplar av Drakar och Demoners grundlåda. Svårt att motstå när det är halva priset. Dubbla ark av pappfigurerna säger man ju inte nej till, och tärningar går inte att få för många av :D 1732893695651.png1732893689820.png1732893691952.png
Funderar på samma sak! :)

Gorjin

Veteran
Köpte 3! Drakar och demoner grundbox för att ge som julklappar. En till dottern (och lite till mig själv), de andra barens kusiner. Åldern är sådär 7-12 år på de som ska få. Det finns för få nördar i släkten så jag får introducera nörderi för alla barn :)

McKatla

Utan titel
Det blev en (till) grundlåda DoD för mig med. Samt lite extra tärningar till Blade Runner och Mutant. Och Kutulu med bägge tillbehören. Får se om det blir några saker till imorgon – det finns en del jag funderar på.

Så från att ha sålt av det mesta jag hade i fysisk form har jag tydligen börjat bygga på samlingen av fysiska rollspel igen...

Rangertheman

Myrmidon
Jag köpte "Den brända jorden" (Drakar och Demoner) idag. Jag backade kickstartern, men sålde lådan när jag inte trodde jag skulle spela nya DoD. Nu tänker jag att den kan passa perfekt till Nördhängsgruppen, och att jag kan spara Drakkejsarens hemlighet och Ärans väg till hemmagruppen. Om jag kan få dem att spela DoD....

Nu var det iofs inte rollspel utan brädspel jag köpte senast.

Jag har som en hobby börjat springa runt på olika second hand butiker och leta efter brädspel, dataspel, konsolspel,rollspel, serietidningar, filmer,böcker osv.

Nu senast blev det inköp av två brädspel varav jag när jag kom hem upptäckte att det ena saknade spelplan men men för 30 kronor kan man liksom inte med att klaga och speciellt inte när deras policy är köpes i befintligt skick.

Jag får skylla mig själv helt enkelt att jag inte kollade igenom spelet så allt var där innan jag betalade

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nu kom det en budkille med min impulsbeställning från Lulus rea.

Dark Dungeons - Någon sorts OSR-grej. Den var inte dyr och jag betalade ju ändå frakten för de andra sakerna så den fick hänga med som impulsköp ovanpå impulsköpet. :-D
Hostile - Aliens/Outland-scifispel fördelat över böckerna Rules och Setting.
Solo Hostile - Ovan, fast på något vis anpassat för att spela alldeles själv. Jag är lite nyfiken på den spelformen så det skall bli spännande att testa.

Det här är nog första spelköpet för i år tror jag.
IMG_20241212_102512 (Medium).jpg