Idag har jag spelat...

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Stod över MunkCon 3 igår och spelledde istället session 7 i Delta Green-kampanjen VITA PASCITUR VITA. Gårdagen innebar att vi kan betrakta Ex Oblivione som avslutat. Jag har varit lite kallsvettig inför klimax i det scenariot men det avlöpte mycket väl, väldigt kul. Har smugit in diverse andra trådar i operationen under deras vistelse i Yuma så gött att alla överlevde och jag kan fortsätta tära på deras ork och förstånd framöver.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Lördag-söndag spelade jag ShadowDark med äventyrsmaterial från Cursed Scroll #1 och fick bege mig in i Bittermolds gamla fäste. Eftersom det skulle vara lite mörkt och emo tog vi såklart namn från tråden om edgelordiga namn på svenska. Vår goblinfajter Illvilja Järnspik hade kanske bara 2 hp på level 1 (4 hp på level 2…), men hade istället hårdaste namnet. Själv spelade jag en tjuv som hade exakt hälften så mycket hp.

Ikväll var det Fienden ibland oss som gällde. När vi bröt förra gången hade vi 1) avslöjat en vampyr, och 2) fått höra att han var besviken på oss. Såatte … det var ju spännande direkt kan man väl säga. 😅