Idag har jag spelat...

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Var spelare i en omgång Blades in the Dark. Det var väldigt mycket fokus på systemet med alla klockor, konsekvenser och metapoäng. I många spel har systemet stor närvaro under strider men här hade systemet lika stor närvaro typ hela tiden. Kommer inte bli någon favorit för mig tyvärr.

Nässe

Myrmidon
Var spelare i en omgång Blades in the Dark. Det var väldigt mycket fokus på systemet med alla klockor, konsekvenser och metapoäng. I många spel har systemet stor närvaro under strider men här hade systemet lika stor närvaro typ hela tiden. Kommer inte bli någon favorit för mig tyvärr.
Intressant. Jag har inte själv spelat Blades in the Dark, men varje gång jag tänker göra det blir jag sjukt opepp av att läsa boken. Väldigt mycket meta, ja. Känns inte kul. Och svårt att få överblick över allt när man läser.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Intressant. Jag har inte själv spelat Blades in the Dark, men varje gång jag tänker göra det blir jag sjukt opepp av att läsa boken. Väldigt mycket meta, ja. Känns inte kul. Och svårt att få överblick över allt när man läser.
Min upplevelse av en kortare kampanj stämmer rätt väl överens med er feeling. På nåt sätt var det ändå kul, eller blev en del minnesvärda scener att tänka på i efterhand, men det var lite som att ha sex med ett träningsschema som mall.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Jag spelade Delta Green igår, andra spelmötet Saturnalia i vår kampanj VITA PASCITUR VITA. Trodde det skulle bli scenarioslut den här gången, men mycket roliga utvecklingar och invecklingar drog på sitt sätt ut det till en ypperlig akt II. Ser mycket fram emot tredje akten som ser ut att smälla av redan på söndag igen.

joth1006

rollspelskollektivet
Jag har tänkt vara bättre med att skriva i denna tråd, men kör lite vad jag spelat sistone.
Fortsätter spelleda Masks of Nyarlathotep i Kutulu-reglerna. Vi är i London, och precis som i New York så verkar det som att spelarna kommer nå kapitlets klimax nästan direkt. De spenderade hela första London-dygnet till att undersöka kultistledaren och vilka fastigheter han äger, så de är hot on his trails så att säga.

Sen har jag två ungdomsgrupper som spelar Shadowdark, båda två spelar I6 Ravenloft-äventyret. Känns väldigt kul att se hur olika tillvägagångssätt de två grupperna har.

Det är verkligen en slump att jag just nu råkar spelleda två av hobbyns kanske mest klassiska äventyr.

Theo

Hero
I helgen spelade vi till slut färdigt Curse of Strahd efter 2 1/2 år (jag var en av spelarna).

Jag tycker väl kanske inte att den här storyn egentligen hade behövt vara en hel aslång kampanj, men likväl blev det en riktigt episk och spännande slutstrid och en fin epilog som drevs av rollpersonerna själva. Klart lyckad avslutning!