Igår så körde vi äntligen igång vår Mothership-kampanj med den reguljära spelgruppen och jag känner att jag äntrat min Mothership-era.
Efter att nästan exklusivt ha varit spelledare för Call of Cthulhu (inkl Delta Green och Call of Cthulhu Sverige) typ varannan vecka i 7 år är jag extremt taggad på att fullt ut få dyka ner i ett nytt spel som fungerar på ett annat sätt än CoC, med en helt annan setting och annat tänk bakom spel och scenariodesign.
Vi började med introduktionsäventyret/minikampanjen Another Bug Hunt, och planen är att använda de olika mekanikerna för shore leave, spelets ekonomisystem, kampanjstrukturerna från Wardens Operations Manual, material från Hull Breach, scenarion från moduler som Dead Planet och Gradient Descent tillsammans med egenskapat material och de nya/tredjepartsmoduler jag plockar upp längst vägen för att bitvis bygga upp en längre kampanj.
Jag är otroligt peppad, minst lika peppad som jag var på CoC när jag började spelleda det ordentligt.