Rangertheman
Myrmidon
Min sambo och jag hann även med att skapa rollpersoner till Ironsworn. Väldigt smidigt att göra det i Foundry VTT.
Så nu hatar du det det och kommer skriva ett nytt spel istället?Idag har jag fått spela CY_BORG för första gången som spelare!
Nä! Jag gillar det ännu mer och har redan börjat skriva mer material till det!Så nu hatar du det det och kommer skriva ett nytt spel istället?
Hör av dig om det behövs fler obskyra musikreferenser.Nä! Jag gillar det ännu mer och har redan börjat skriva mer material till det!
Det här blir så coolt!!!Sommaren 2020 beslutade vi oss för att spela Burning Empires med Ökenros-reglerna. Det var fantastiskt trevligt.
Nu samlas vi igen. Ökenros-reglerna stöps i ny kostym och en ny kampanj tar sin början.
Sommaren 1903 utanför Mons i Belgien tar bröderna De Valks "gångare" sina första svajande steg. Gångaren är en väldig tvåbent maskin driven av en dieselmotor, och med dess hjälp kan en ensam förare transportera hundratals kilo last genom oländig terräng. Uppfinningen gör måttlig succé men sprids över världen som en leksak för de rika.
Men tio år senare när i en värld av tilltagande nationalism, där retoriken blir allt skarpare i såväl parlament som hos gatornas agitatorer börjar blickarna vändas mot gångarna, kan de kanske tjäna militära syften?
Ja! Det är Diselros på gång. En kampanj influerad av Jakub Rozalskis diselpunk-bilder, Scythe, Iron Harvest och mecha-anime. Det blir nog några romantiska bihandlingar också med tanke på valet av regelmotor.
Bara rookies pillar på konstiga saker i Delta Green.Igår: Delta Green. Rookien pillade på en konstig sten och FÖRSVANN. Han kom ju tillbaka sen, men vafaaan.
Man kan ju tycka att en smidig liten rackare skulle kunna slingra sig loss med ett Dex-save.Tyvärr tillbringade han alla rundor däremellan insnärjd i monsterträdets slingerrötter då de endast ungicks medels Strength-saves, något som visade sig gå sådär med Strength 8.