Re: Subjektivt.
Du gör ju som du vill,
Ah, men jag har aldrig haft svårt att tolka reglerna (det innebär ju inte att jag tolkat dem rätt nädvändigtvis... bara att jag arrogant tror benhårt på min egen tolkning
men jag har för vana att testa hur långt man kan gå när det finns något slags regelverk.
Däri ligger väl problemet... Du försöker regelopta helt enkelt... Sådant beteende är irriterande i rollspel och det är nog minst lika irriterande i forum...
T.ex. finns det ju ingen universiell överenskommelse om vad som är "otrevligt".
Brukar det finnas det på platser du uppehåller dig? När du går på krogen, behöver du då tydliga regler som förklarar när det är OK att krama en flicka eller att det är ovänligt att gå fram till en fullständig främling och skälla ut dem för att deras kläder är fula? Brukar du testa att göra alla upptänkliga dumheter tills vakten slänger ut dig?
Om du besöker en biograf, förvirras du då av att det inte finns några specifika regler mot att leka med sin laserpekare under föreställningen eller att det inte står någonstans om man får eller inte får kasta popcorn på folk? Brukar du testa?
Man kan ju avhålla sig från det absolut värsta man kan komma på, men i övrigt se ovanstående svar.
Det bygger ju litet på antagandet att det är något bra och eftersträvansvärt att vara otrevlig och off-topic... tycker man det är man nog i fel forum till att börja med. Det finns så många omodererade forum därute där det är så mycket lättare att göra dylika saker,