...några önskemål på vilket stuk ni skulle vilja ha?
Arfert ska väl vara Arfert?
Om du ska illustrera så är det helt klart att det ska vara ditt stuk också. Jag älskar till exempel dina marknadsbilder i Saga och de bilder du gjorde till humanoiderna i DoD's gröna monsterbox. Det är oldschool fast det är bra oldschool, men fina tuschlinjer och dylikt. Extrem oldschool blir mest bara skrattretande för att allting blir så extremt att dess illustrationer gör karikatyrer på sin egen genre. Jag säger därför att DoD oldschool är bra, som DoD mellan 1985 till tidigt 90-tal. Ta en titt på dina egna fantasyillustrationer från den tiden så har du vad du söker.
Men vill du söka en lite mer ruffad stil som känns lite mer tidig, med enkla men "borstiga" linjer och lite mer skitigt, vare sig tusch eller blyerts, så tycker jag att lite åt Nils Gulliksson är trevligt.
Förutom allt det så tycker jag att w176 säger en hel del trevligt. Det där med akvarell är inte så dumt. Däremot kan det bli lite tungt med färg i själva boken. Själv tycker jag att färgillustrationer mer hör till omslag och att svartvitt gör sig både bra och lite mer ekonomiskt inuti. Däremot kan man ju lavera med tusch eller med akvarell i gråskala och få den där akvarellkänslan på det hela. Det gillar jag personligen skarpt som fan. Bergting har ju illustrerat hela Vildhjarta med tuschlavering. Skitsnyggt! Dessutom finns det en hel del oldschool fantasy som går i feta tuschlinjer med lavering i. ...Annars är ju svart tusch + raster najs, som de gamla Fantomen-blaskorna.