Arfert said:(som typ wizardry & sorcery)
Necross said:Arfert said:(som typ wizardry & sorcery)
Borde jag känna till det där begreppet? Eller menar du nåt annat?
Laowai said:annars har ju både ben wootten och wayne reynolds helt fantastisk stil.
www.waynereynolds.com/ där och
www.benwootten.com/ där
Ben Wootten har även en deviantart. vet inte alls om stilen passar, men dom är väldigt duktiga båda två.
Arfert ska väl vara Arfert?...några önskemål på vilket stuk ni skulle vilja ha?
w176 said:Stilmässigt tycker jag du ska flörta med Old School men låta illustratören förhålla sig till det på ett lekfullt sätt och gå ifrån det när den vill. Tex på bästa sätt använda alla de nya fina fördelar det finns att jobba digitalt. Eller vad den nu känner för.
Ja, det är faktiskt riktigt snyggt. Charmigt också, och det ger en viss comic a la 80's känsla då det var tusch och raster överallt.svart med raster är ju en tanke, helt klart..
Förstår det. Det var just precis det jag själv ville säga, även om nu kanske inte det gick fram. Förövrigt tycker jag själv att svartvitt är snyggare, eller mer talande i många fall. Det var därför jag föreslog tuschlavering eller lavering med akvarell i gråskala.färg blir det tyvärr inte i inlagan, det är för dyrt
Det tror jag med.tror att nån slags flört med oldschool är lämpligt, och sen så gör jag min grej på det... tror jag.