Re: Makt och hänsyn
Du låter inte alls surdegs-långsam, jag fattar vad du menar och håller helt med dig- konverserar bara kring ämnet liksom...
Vi pratade faktiskt om det där efter vårt spelpass igår- att vi aktivt måste göra våra spelpass mer långsamma- för att hinna ladda personer och platser med mer engagemang och intresse- vi är så jävkla snabba på att dra iväg- inte för att vi har en hets elelr ett tvång utan för att det är så jäkla kul! Här och nu kul liksom, men det är ju också fett att omvartannat suga på karamellen istället för att bita.Det jag framför allt vill komma till, och nu må jag låta sådär surdegs-långsamhetens-lov-aktig, är att allting inte måste vara sådär häftigt hela tiden. Det är okej att låta spelandet handla om någon annans intressen snarare än ens egna ett tag, det är okej att inte ha kul nu, det är okej att vara lågintensiv. Ibland när jag lyssnar på indietyper tycker jag mig skönja någon slags stressad vinstmaximerarattityd: "Det ska vara awesome hela tiden! Ingen dödtid!". Det där är någonting jag gärna vill slippa i rollspelssammanhang. Saker får ta den tid de tar, helt enkelt, spel som försöker koka ner allting för att skapa en så fokuserad upplevelse som möjligt är inte riktigt för mig.
Du låter inte alls surdegs-långsam, jag fattar vad du menar och håller helt med dig- konverserar bara kring ämnet liksom...