Nekromanti Inbjudan till nytt parti Civilization

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Haha, awesome! :gremsmirk: Jodå, tryffel bökas trynledes även hos oss enligt urgamla egyptiska traditioner. Har ni brist borta hos er så slå en pling.

Här i Stockholm är vi alla vänner. Vi skickar kameler till alla vi känner.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Glöm inte att posta screenshots!

(Och herre gud, Recca på egen kontinent? Hennes ego kommer att spricka om hon vinner igen.)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,345
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Glöm inte att posta screenshots!

(Och herre gud, Recca på egen kontinent? Hennes ego kommer att spricka om hon vinner igen.)
Budbärare har skickats ut om möjligheten till vissa... sanktioner mot eventuellt hotfulla civilisationer. :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
LJSLarsson said:
Glöm inte att posta screenshots!
Jag tog några förra gången och kommer nog fortsätta att ta dem. men jag kommer inte publicera dem fören matchen är slut

LJSLarsson said:
(Och herre gud, Recca på egen kontinent? Hennes ego kommer att spricka om hon vinner igen.)
men problemet är att hon nu blir ett så pass tydligt mål.
om det är någon som det skulle gå att få med sig folk mot så är det henne.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,345
Location
Malmö
Lu-kaazh said:
LJSLarsson said:
Glöm inte att posta screenshots!
Jag tog några förra gången och kommer nog fortsätta att ta dem. men jag kommer inte publicera dem fören matchen är slut

LJSLarsson said:
(Och herre gud, Recca på egen kontinent? Hennes ego kommer att spricka om hon vinner igen.)
men problemet är att hon nu blir ett så pass tydligt mål.
om det är någon som det skulle gå att få med sig folk mot så är det henne.
Rent poängmässigt har hon inte någon direkt ledning - 3-4 personer ligger i toppen, och den har flyttats ett par gånger, milt uttryckt.

Men i det långa loppet ligger hon nog rätt bra till, ja.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
Max Raven said:
Lu-kaazh said:
LJSLarsson said:
Glöm inte att posta screenshots!
Jag tog några förra gången och kommer nog fortsätta att ta dem. men jag kommer inte publicera dem fören matchen är slut

LJSLarsson said:
(Och herre gud, Recca på egen kontinent? Hennes ego kommer att spricka om hon vinner igen.)
men problemet är att hon nu blir ett så pass tydligt mål.
om det är någon som det skulle gå att få med sig folk mot så är det henne.
Rent poängmässigt har hon inte någon direkt ledning - 3-4 personer ligger i toppen, och den har flyttats ett par gånger, milt uttryckt.

Men i det långa loppet ligger hon nog rätt bra till, ja.
man vinner inte på poäng :gremtongue:
sedan har hon två stora fördelar.
1. Om vi börjar kriga på våra kontinenter så kommer hon kunna fortsätta med sitt utan att bry sig.

2. Om hon kommer hamna en situation där hon är på väg att vinna så kommer det vara svårt att stoppa henne om man inte redan tidigare fått in en fot på hennes kontinent.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Jag kommer inte kunna köra kl 20 imorgon, jag är förhoppningsvis hemma till 20:30 om folk vill vänta. :gremsuck:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
Tyvärr så får ni fortsätta utan mig ikväll.
Jag måste tyvärr prioritera skolarbete.

/Lukas som har strässigaste skolveckan någonsin
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Lu-kaazh said:
Tyvärr så får ni fortsätta utan mig ikväll.
Jag måste tyvärr prioritera skolarbete.

/Lukas som har strässigaste skolveckan någonsin
Men damn, då faller alla planer på världsherravälde med din hjälp bort. Happ, nya tag då.

Folks, att fortsätta på samma lir med bortfall från Lu-kaazh, hur känns det?

Personligen så är jag inte främmande för att ha flera spel igång med olika konstellationer, så antingen kör vi vidare (inte lika kul om inte alla är med) eller så startar vi ännu ett spel.

Åsikter på detta?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
Tyvärr så får ni fortsätta utan mig ikväll.
Jag måste tyvärr prioritera skolarbete.

/Lukas som har strässigaste skolveckan någonsin
Men damn, då faller alla planer på världsherravälde med din hjälp bort. Happ, nya tag då.

Folks, att fortsätta på samma lir med bortfall från Lu-kaazh, hur känns det?

Personligen så är jag inte främmande för att ha flera spel igång med olika konstellationer, så antingen kör vi vidare (inte lika kul om inte alla är med) eller så startar vi ännu ett spel.

Åsikter på detta?
Jag anser att vi avvaktar på att samtliga kan vara med i partiet, roligare så. Samt så jag känner mig seg och sliten idag så gör det inget för mig ifall det inte blir spel ikväll.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Planerar ni att starta ett nytt spel på torsdag, eller fortsätta det ni redan har igång? Jag tror nämligen mitt mac-civ har patchats så att det kan hänga med pc-civ igen.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
LJSLarsson said:
Planerar ni att starta ett nytt spel på torsdag, eller fortsätta det ni redan har igång? Jag tror nämligen mitt mac-civ har patchats så att det kan hänga med pc-civ igen.
Om inte alla kan i dag så tycker jag ändå att det skulle vara kul att spela iallafall. Kanske får starta en ny match med de som vill, om inte vi kör huvudmatchen?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Nästa vecka är jag på lajv, men efter det skulle jag gärna hoppa in i något spel. Till exempel skulle jag gärna fortsätta det partiet som jag, Recca och Emp startade (fast det var jäkligt segt att köra hybrid).

En variant är att man startar ett spel med fyra spelare, vilket kanske är lite lättare att ha igång än åtta (eller hur många ni nu är i megapartiet). Vilka skulle vara intresserade av att spela en gång i veckan i ett 4-parti?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
LJSLarsson said:
Nästa vecka är jag på lajv, men efter det skulle jag gärna hoppa in i något spel. Till exempel skulle jag gärna fortsätta det partiet som jag, Recca och Emp startade (fast det var jäkligt segt att köra hybrid).

En variant är att man startar ett spel med fyra spelare, vilket kanske är lite lättare att ha igång än åtta (eller hur många ni nu är i megapartiet). Vilka skulle vara intresserade av att spela en gång i veckan i ett 4-parti?
Meeeee. :gremsmile:

Jag och Empiricus kan säkert spela hyfsat ofta, iaf har jag knackat på hos honom massor av gånger och tiggt spel på kvällen sådär. :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Den kommande månaden kommer jag tyvärr ha svårt att civa. Mycket vardagskvällar på jobbet.
 
Top