Utgående från "några sidor" och design för webben och hemma-skrivare, skulle jag säga att det inte är lönt med InDesign.
Om du har, låt säga, 10 timmar du är villig att lägga ned på att lära dig "tweaka" layout, skulle jag säga att du förmodligen får ut mest effekt per satsad timme på att lära dig hur du kan använda Word. (Om du använder det...)
Det är ett otroligt yxigt och jobbigt program på många sätt - men en hel del av dess allra värsta problem, uppstår pga inställningar som du själv kan rå över. (Eftersom iaf de saker jag alltid är först med att stänga av varje gång jag börjar använda programmet på en ny dator och oftast hör andra svära över oftast, beror på sådant som kan påverka...)
Och om du lär dig de sas. "finare nyanserna" av att kunna placera text och bilder som du vill ha dem istället för på det hjärndöda sätt som Words macron vill sköta det åt dig, så kommer du långt. Det går att göra riktigt, riktigt mycket bra layoutande med Word. Men det kräver också lite mer kunskap, än att använda det som ordbehandlare enbart.
Däremot finns det saker som Word inte kommer att kunna hjälpa dig med, när det gäller att göra det enkelt och snabbt - eller att skapa snygga designer som du trycker på högglansigt papper med 450 punkters upplösning...
(Words prestanda är rätt beroende av vad du kör det på, vilket programversion och vilken dator mm. Min erfarenhet av att köra Office 2011 på Mac OSX 10.10 är att du sas inte "slår i taket" kvalitetsmässigt - eftersom Word förlitar sig på systemets hantering av bilder mm för att köra ut det, så får du hög kvalitet - men inte riktigt det där superba där du kan styra över resultatet med exakthet...)
Men ska du göra saker som ändå går vägen om en tryckpress, så är InDesign faktiskt mycket bättre på att göra det du vill, snabbt och enkelt. Det är där någonstans som det ger skillnad. Och talar du mer än några sidor, så vill du ha möjligheten att automatisera funktioner för att slippa göra det för hand. Det kan du göra mycket mer, och mycket bättre, i InDesign.
Men beroende på var du börjar någonstans på inlärningskurvan, så är risken stor att du spenderar en hel del frustration på att lära dig programmet snarare än att layouta fräcka spel. Det är svårt att säga något om, utan att veta mer om dina förutsättningar.