Re: Maximera vaddå?
Om man ska dömma av förra årets resultat så bör man satsa på att lägga ner så lite som möjligt på reglerna och sedan beskriva en fräck värld.
Om du inte tycker en regel stämmer, ändra den.
En annan orsak till att tråden blir så lång är att det är en tävling, återligen tillbaka till maximera vinstchanser, om det inte vore en tävling så skulle de flesta bry sig mycket mindre.
Dogma är en tävling alltså vill man maximera vinstchansen. Vilket är i stort sett samma sak som att maximera vinsten ett populärt rollspel vinner/säljer.Vad i hela friden är det man ska maximera?
Om man ska dömma av förra årets resultat så bör man satsa på att lägga ner så lite som möjligt på reglerna och sedan beskriva en fräck värld.
Rollspelarens regel nr 1Jag har mycket svårt att greppa varför så många prompt vill ändra på reglerna. (snip) Den här tråden är då i mina ögon absurt lång som det är redan
Om du inte tycker en regel stämmer, ändra den.
En annan orsak till att tråden blir så lång är att det är en tävling, återligen tillbaka till maximera vinstchanser, om det inte vore en tävling så skulle de flesta bry sig mycket mindre.
Inte lika dum som jag. Jag tänke inte ens vara med i år. Faktum är att jag bryr mig inte om förslaget kommer med eller inte. Jag tyckte bara att det var ett bra förslag värt att påpeka. Blev dock lite förvånad över det massiva motståndet mot förändringar i dogma reglerna (inte bara detta förslag). Det är nästan lite tio guds bud över dem. Oförändliga och skrivna i sten. (Dock måste jag påpeka att det har funnits gott om konstruktiva argument emot också)och ändå är jag så dum att jag ger mig in i det läget själv.