En ärligt menad, nyfiken fråga, förresten:*
Hur funkar ipaden ergonomiskt? Jag menar, traditionellt tangentbord+mus+skärm innebär ju att man kan vila armarna ganska bra mot bordsskivan (iaf om man har handledsstöd). Och skärmens placering innebär, om man placerat den rätt, att man har en lagom böj på nacken.
Men hur gör man egentligen med iPad för att slippa antingen sitta som en ostkrok eller stå och hålla i paddan framför sig, i skärmhöjd? Jag har sett att det finns dockningsstationer/ställ, men de känns som lite defeating the purpose.
Alltså, om jag ska t.ex surfa i 5-6 timmar i sträck, hur gör jag med paddan för att inte få akut musarm, träningsvärk i armen eller ont i nacken?
(Jag har en Nook Color själv, men den läser jag mest pdf:er på - skriver sällan eller aldrig, och använder sällan längre än nån timme i taget. Delvis för att jag inte hittat nåt sätt som låter mig ha händerna bekvämt på tangentbordet samtidigt som jag inte böjer nacken ur led...)
* Alltså det kanske LÅTER som en dold kritik av iPad, men jag menar det inte så. Ren nyfikenhet, på riktigt.