Nekromanti Jag dricker mitt te med socker och vispgrädde!

Man Mountainman

Storsvagåret
Rymdhamster said:
Nåja, det är rätt sällan jag gör det. Men ibland när jag råkar vara sugen på något riktigt gott och råkar ha en skvätt grädde kvar efter helgen så gör jag en stor kopp te med mycket socker och en rejäl skvätt vispgrädde i. Ingen mesig mjölk här inte!

Ibland, om jag ska ha filmkväll en helg, så äter jag chips och chocklad tillsammans. Det är en jättegod kombination!

Vad har ni för kulinariska egenheter som ni verkligen tycker om, även om ni kanske inte äter/dricker det så ofta?
Jag brukar ha mjölk i kaffet...

...fast ikväll hade jag slut mjölk, så jag testade med kanel istället för att nån hade sagt att det skulle funka lika bra. Och det gjorde det! Dvs, det fyllde samma funktion som mjölk i att bita av den värsta beskan. Sen smakade det ju kanel också.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dnalor said:
det fyllde samma funktion som mjölk i att bita av den värsta beskan. Sen smakade det ju kanel också.
Oooo, det måste jag pröva någon gång!

Storuggla

Champion
Kanel är ett bra substitut för socker i kaffe. För bästa resultat har man kanelen i kaffepulvret när det tillagas och inte tillsatt efteråt. En annan mumsighet i kaffe är kardemumma, samma princip där med det i pulvret när man brygger. Annars blir det bara jobbigt att behöva ha krydda mellan tänderna.

Storuggla, blanda smaker med en lime

Alkemist

Veteran
Släng ner en nypa kanel eller kademumma i kaffepulvret när du brygger.

Ger god smak och köket luktar fantastiskt.

Zorbeltuss

Hero
Bättre med kanelstång, malen kanel tenderar att sätta igen filtret.

/Zorbeltuss

Storuggla

Champion
"Bättre med kanelstång, malen kanel tenderar att sätta igen filtret."

Jag misstänker det beror på vilken metod man tillagar kaffet på. Malen kanel fungerar fint i mina don pedro i alla fall, men misstänker att det kanske jävlas med andra metoder.

Storuggla, blandas ändå i magen

w176

Förlorad dotter
Bacon våfflor. (Creditn til wilper)

Man tar tärnat bacon, och fett och slänger det i våffeljärnet en stund. Sen tar man våffelsmet och häller på.

Resultat: Bacon våfflor.

Som fläskpannkaka. Fast inte.

God45

#PrayersForBahakan
Man tar en djup stekpana och sedan steker man redan kokade och krydade nudlar, lite pommes och bacon tillsammans. Blir jätte gott och baconsmakande :gremsmile:

Sedan dör man av hjärtattack vid 35 men det är ett senare problem... :gremwink:

solvebring

Superhero
Alltså, jag har nog rätt många sådana synder ... En av dem är att häva Rydbergs vitlökssås på i princip allt i matväg; som att göra mackor med skinka, ost, jalapeño och (pricket över i:t!) vitlössås på.

Och tja, caynnepeppar eller för den delen curry på pommes fritsen är också awesome – gärna tillsammans med just vitlökssås. Själva burgaren tycker också om att prydas av detta. Fast mja, pommes med curry och vitlökssås är nog bäst.

Annars är det förbannat gott med lite jordsgubbs- eller hallonsylt till bacon – låt det söta bryta av det salta. Vill man göra den kombon mer "normal" så passa på medan du äter ugnspannkaka.

... Chokladbollssmet till glassen går inte heller av för hackor. Ta en skål, dräm i ett par-tre kulor vaniljglass och så en med chokladbollssmet. =)

Tja, som sagt, jag har många sådana laster på lager. Inte konstigt att man ser ut som man gör, kort sagt. :gremtongue:

w176

Förlorad dotter
Minipizzior på tortillaz.

Tortillas+Pastasås på bruk+Ost+Pålägg->190 grader i ungnen i 11 minuter = Läckert.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hallå där! Det där var ju bara en vanlig pizza! Såvida du inte vill erkänna att du gör såna här pizzor med geléhallon eller lakrits så platsar det ju inte här :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
solvebring said:
Svarte faraonen said:
Chokladdoppat bacon är också en gudabenådad läckerhet.
:gremlaugh: Förslagsvis någon chockladsås eller att man smälter själv?
Jag har aldrig gjort det själv, utan bara provat det när en god vän till mig hade gjort det till en fest. Det rörde sig i det här fallet om knaperstekta baconremsor som doppats i smält choklad som sedan fått stelna runtom. Perfekt kombination av sötma och sälta.

solvebring

Superhero
Svarte faraonen said:
solvebring said:
Svarte faraonen said:
Chokladdoppat bacon är också en gudabenådad läckerhet.
:gremlaugh: Förslagsvis någon chockladsås eller att man smälter själv?
Jag har aldrig gjort det själv, utan bara provat det när en god vän till mig hade gjort det till en fest. Det rörde sig i det här fallet om knaperstekta baconremsor som doppats i smält choklad som sedan fått stelna runtom. Perfekt kombination av sötma och sälta.
Okej. Ja det låter helt klart tilltalande. Tackar för tipset!

/solvebring som tycker att alla tips som berör bacon är awesome per automatik.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Rymdhamster said:
Hallå där! Det där var ju bara en vanlig pizza! Såvida du inte vill erkänna att du gör såna här pizzor med geléhallon eller lakrits så platsar det ju inte här :gremwink:
Vilken vanlig pizza gör du på en tortilla …?

Annars, en av mina pizzasynder: Capriciosa + bearnaisesås + ostkrokar = Pop star! Uppfunnen under min värnplikt. Mest bara för att göra nåt dumt, men det funkar helt okej. Ostkrokarna försvinner lite i beasåsen.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
DeBracy said:
Vilken vanlig pizza gör du på en tortilla …?
Det står ju förtusan recept på det på baksidan av tortillapaketen! I alla fall de senaste som jag köpte.

Ostkrokar på pizza lät dock spännande. Det är ju ännu värre än pommes frites på pizza. Är det något du äter fortfarande?