Nekromanti Jag dricker mitt te med socker och vispgrädde!

Radioaktiv

Hero
Din mormor verkar vara en bra människa! Bacon i lönnsirap, vilken underbar sak!

Floats är naturligtvis bäst med vaniljglass och Root Beer!

Och så gillar jag mackor med crunchigt jordnötsmör och sylt.
I know! Eh, det var visst något de brukade göra ute på prärien. (Ha, gissa om jag gillar att kunna säga det! :gremtongue: )

Bah, var får man tag i rootbeer i detta land? Som inte är på burk då...

Jordnörssmör, hallonsylt och en redigt stark cheddar, då pratar vi grejer. :gremsmile:

Sjukt nyttigt är alltihop också '-.-

Zorbeltuss

Hero
Radioaktiv said:
Din mormor verkar vara en bra människa! Bacon i lönnsirap, vilken underbar sak!

Floats är naturligtvis bäst med vaniljglass och Root Beer!

Och så gillar jag mackor med crunchigt jordnötsmör och sylt.
I know! Eh, det var visst något de brukade göra ute på prärien. (Ha, gissa om jag gillar att kunna säga det! :gremtongue: )

Jordnörssmör, hallonsylt och en redigt stark cheddar, då pratar vi grejer. :gremsmile:

Sjukt nyttigt är alltihop också '-.-
I Göteborg finns det ~10 ställen jag känner till som säljer det på flaska, annars får man nog görat själv.

/Zorbeltuss

Johan K

Gammal & dryg
Stekscones & bacon.

Tag ett generiskt recept på scones & 1 paket bacon.
Tag sedan sconessmeten & platta till den ganska rejält(du kan med fördel dela på degen & steka i omgångar), sedan tar du en lagom mängd smör + bacon + sconessmeten & lägg dem i en stekpannan & stek det..
Du märker när sconesen är klara, beroende på hur hårt stekta baconen du vill ha så plocka ut dem efter behag.

Om denna rätt är nyttig, i helsike heller.. Är det gott, så ini helsike!!
Kan med fördel sköljas ner med en ljus öl

solvebring

Superhero
Rymdhamster said:
DeBracy said:
Vilken vanlig pizza gör du på en tortilla …?
Det står ju förtusan recept på det på baksidan av tortillapaketen! I alla fall de senaste som jag köpte.

Ostkrokar på pizza lät dock spännande. Det är ju ännu värre än pommes frites på pizza. Är det något du äter fortfarande?
Vadå? Pizzor med pommes är ju awesome! ... Och vanligt för den delen. Prima skräpmat!

/solvebring som oftast just beställer kebabpizza med pommes när han beställer pizza.

solvebring

Superhero
Radioaktiv said:
Har aldrig druckit någon annan rootbeer, but I love it! Så, fill me in – hur dan rootbeer ska man dricka då?

... Om ni nu inte bara syftar på detaljen att det ska vara på flaska, för tja, det är väl som med all dricka – bäst på glasflarra.

Radioaktiv

Hero
Bara detaljen flaska jo...

Men jag började dricka rootbeer när vi var över atlanten när jag var liten, och den jag fått tag i på burk här har bara inte smakat samma sak. Även om den gör sig bra i drinkar.

Meh, stora i-landsproblem :gremtongue:

solvebring

Superhero
Radioaktiv said:
Bara detaljen flaska jo...

Men jag började dricka rootbeer när vi var över atlanten när jag var liten, och den jag fått tag i på burk här har bara inte smakat samma sak. Även om den gör sig bra i drinkar.

Meh, stora i-landsproblem :gremtongue:
Aha!

Well, i-lands problem är fortfarande problem. =)

/solvebring som stör sig med att den lokala butiken här i dödens avgrund slutat med rootbeer – antagligen var han den enda som köpte. Har någon tips på webbhandlare som har rootbeer och som säljer till privatpersoner så hinta gärna. =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ginger beer är INTE samma sak som rootbear. Till att börja med så är ginger beer gott :gremwink:

enligt min smak, vill säga =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hedning och barbar är två saker jag ser som komplimanger i dagens dekadenta samhälle =)

Tackar!

Sodivra

Champion
Jag provade cola och lingondricka 50-50 idag på lunchen. Det ska jag nog fortsätta med.

När jag inte hunnit äta frukost men varit grymt hungrig så har jag ibland tagit med mig och knaprat i mig lite okokta äggnudlar. Det är väl inget jag kan rekommendera, men det funkar bra för att bli mätt.