Nekromanti Jag dricker mitt te med socker och vispgrädde!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Rymdhamster said:
Ostkrokar på pizza lät dock spännande. Det är ju ännu värre än pommes frites på pizza. Är det något du äter fortfarande?
Nä, det var mer skämt än smaskigt. Men det var inte obehagligt på nåt sätt. Ett enkelt och smärtfritt att väcka reaktioner hos kompisarna!

Radioaktiv

Hero
Konstiga saker folk hittar på i köket egentligen!

Äh, hemma hos mig är det mest normal mat. Våfflor till exempel. Ätes med glass, bacon och lönnsirap. Helst canadian bacon som min mormor gör det, alltså bacon som legat i en lönnsirap i några månader.

En annan grej man kan syssla med är Floats. Ta valfri läsk, ha i en klick glass och så på med ett par marshmallows. Det blir ett sött klet som är helt awesome. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Ägg och Majonnäs-mackor!

Recept:

Kok fyra ägg.
Kör dem två gånger i äggskivaren så att de blir till småbitar.
Blanda med citronmajonnäs (ungefär 1:1 i volym i förhållande till äggen). Rör ihop till en gojsig smet.
Rosta fyra stora rostbrödsmackor (det går i nödfall med orostade polarbröd också).
Applicera smör på de rostade mackorna.
Anbringa, jämnt fördelat, ägg- och majonnäsgeggan på mackorna.

Inmundiga, och överväldigas av upplevelsen!

Man kan, om man vill piffa upp det lite mer, ha stenbitsrom eller liknande som man blandar i röran.

En annan favorit jag har som jag brukar överraska min sambo med är min specialkryddade chokladmousse (som också tydligen är LCHF, för de som gillar sånt):

Vispa 3 dl grädde. Vispa ner två äggulor i det.
Smält 100 g riktigt mörk (minst 80%) chocklad och vispa ner det också.

Från den här punkten finns det två vägar att gå:

* Häll i fyra matskedar Drambuie och vispa ner det. Klicka upp i serveringskärl (stora vinglas blir rätt så piffigt) och strössla lite pärlsocker ovanpå. Ställ i kylen ett tag innan servering.

* Häll i fyra matskedar Arrak och vispa ner det. Klicka upp i serveringskärl (stora vinglas blir rätt så piffigt) och strössla lite cocos ovanpå. Ställ i kylen ett tag innan servering.

Avsevärt mumsigt. Prova första varianten först, och oroa er inte för att Drambuien ska dominera smaken, den gör sig skitbra med chokladen och pärlsockret.

Laowai

Hero
Re: Ägg och Majonnäs-mackor!

Ååh. Den där äggmajonnäsguckan lät sjuuuukt god. Lär testa till frulle imorn :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Storuggla said:
Jag har kommit fram till att holländarna, sina kanaler och cyklar till trots, inte är helt dumma i huvudet. Jag gillar majonnäs på pommes frites.

Storuggla, artärerna svider
Det heter ju inte Frite Belge för att det kommer från Holland...

Under en middag hos några vänner i Leuven serverades det 8 sorters kött, 10 sorters ostar och 9 sorters mayo.
Några grönsaker skivades också, men de tror jag bara att vi svenskar och en engelsman faktiskt åt av.

chrull

Stockholm Kartell
En favoritfrukost på helgen är detta:

Halvera baconskivor, stek dem lätt.
Stoppa muffinsformar i en muffinsplåt, och stoppa ner två baconhalvor i varje form.
Knäck ett ägg i varje form, krydda med lite salt (betoning på lite, baconet gör ju sitt också...) och lite svartpeppar.
Ha på lite riven ost.
In med formen i ugnen på 200 grader i ~8-12 minuter.

Variera sedan med saker som gräslök och andra örter, olika ostsorter, tabasco, tryck i en/en halv cocktailtomat i...
2-4 är lagom per person, beroende på hur mycket man har till.

Ska man äta pizza är min kamrat Marijas skapelse det enda vettiga förövrigt:

Storuggla

Champion
"Några grönsaker skivades också, men de tror jag bara att vi svenskar och en engelsman faktiskt åt av."

Edward skulle ge tummen upp.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vqwFglhNkXU&t=3m26s"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/vqwFglhNkXU&t=3m26s" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Edit: Av någon anledning funkar inte videon, men tänker er Edward Blom som på ett fat fyllt med kött tar EN syltlök med kommentaren "Och så lite grönsaker".

Storuggla, han är bäst

Arfert

Facit
Radioaktiv said:
Helst canadian bacon som min mormor gör det, alltså bacon som legat i en lönnsirap i några månader.

En annan grej man kan syssla med är Floats. Ta valfri läsk, ha i en klick glass och så på med ett par marshmallows. Det blir ett sött klet som är helt awesome. :gremsmile:
Din mormor verkar vara en bra människa! Bacon i lönnsirap, vilken underbar sak!

Floats är naturligtvis bäst med vaniljglass och Root Beer!

Och så gillar jag mackor med crunchigt jordnötsmör och sylt.

Laowai

Hero
Arfert said:
Radioaktiv said:
Helst canadian bacon som min mormor gör det, alltså bacon som legat i en lönnsirap i några månader.

Din mormor verkar vara en bra människa! Bacon i lönnsirap, vilken underbar sak!

Floats är naturligtvis bäst med vaniljglass och Root Beer!

Och så gillar jag mackor med crunchigt jordnötsmör och sylt.
Det är som att ni har gjort kopior av min smak i snask!

Shit jag hade glömt root beer floats... Mwrr, det ska jag göra när jag kommer hem...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Äggmajonnäsröra brukar jag också fixa, men då har jag gärna med cayennepeppar i röran för lite bett. Chokladmousserna låter förbannat läckra, ska försöka fixa det någon gång.

Troberg

Sinister eater

Svarte faraonen said:
Chokladmousserna låter förbannat läckra, ska försöka fixa det någon gång.
Gör det, den är riktigt smaskig, och så enkel att till och med jag tycker att den är en baggis att göra.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Troberg, om du tycker att en vanlig äggsalladsmacka är bizart och konstigt att äta så måste du ha den aboslut tråkigaste kosthållning jag någonsin hört talas om.

Efter w176s pizzapost trodde jag bara att det rörde sig om ett missförstånd att det här var någon slags "recepttipstråd", men jag börjar nu förstå att tiderna är så att allt utöver att addera kryddpåsen när man kokar nudlar är mystiskt och exotiskt.

Jag lider med er era stackare! Jag ordinierar er omedelbart att pröva några av de andra idéerna som presenterats här så som vispgrädde i teet (använd inget "fint" te här utan typ vanligt english breakfast) eller de chockladdoppade baconet för att få lite fart på er kulinariska tillvaro!

Mat bör vara en upplevelse, bra som dålig!

Troberg

Sinister eater

Rymdhamster said:
Troberg, om du tycker att en vanlig äggsalladsmacka är bizart och konstigt att äta så måste du ha den aboslut tråkigaste kosthållning jag någonsin hört talas om.
Jag tror att du missade mängden majonnäs i förhållande till de andra ingredienserna...

Zorbeltuss

Hero
Jag vet inte om all hovmästarsås är vegansk, den jag hittat är det, men hovmästarsås på mackor är nomnomnom för mig.

/Zorbeltuss

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

50/50? Inget konstigt där. Hade du inte haft smör på mackorna hade jag till och med tyckt att det var lite snålt med majonäs :gremwink:

Laowai

Hero

Rymdhamster said:
50/50? Inget konstigt där. Hade du inte haft smör på mackorna hade jag till och med tyckt att det var lite snålt med majonäs :gremwink:
Sug på den här då:

Garam masala kryddblandning till vaniljglass. Sjukt gottis =)

Edit: Och kanske inte lika udda, men creme fraiche i nudlar med biffsmak är sjukt smaskens.

Storuggla

Champion
Hovmästarsås består oftast av mild sena - gärna lite söt, fransk stark senap, socker, vinäger, matolja typ solrosolja och dill.

Storuggla, veganskt eller ej