Nekromanti Jag Hatar rollspelare

Balderk

Swashbuckler
Första dagen på ett konvent tenderar jag att instinktivt hata 25% av besökarna. dag två stiger det till 50% för att dag tre nå 75%. Jag behöver inte prata med dem, jag behöver bara höra dem, se dem eller känna lukten av dem.
Haha. Det här är så sant! Jag gör det också. Konvent verkar antingen ta fram det sämsta och jobbigaste hos rollspelare eller så lockar de fram de värsta och jobbigaste rollspelarna (vilket jag för mitt liv inte hoppas är sant, eftersom jag är en av dem). Sen är det ganska kul när man går på Avenyn på väg till GothCon och kan se horder av folk som man bara vet är påväg til GC, sen ser man dem ofta under konventet också... Sådana personer är lätta att hata också, bara för att de ser för nördiga ut.

-Balderk

Balderk

Swashbuckler
(Dnalor känner till skillnad från vissa Umeåbor en stor gemenskap med nollor och nördar everywhere)
Hahahahaha!!! :gremlaugh:

Jag ger dig den. Har inget behov att göra det själv.

-Jonas

Quadrante

Grisbonde
R:erata

Jag kom på en sak som jag ogillar mer än det jag först skrev.
Men det är iofs en sak jag ogillar hos alla kategorier (kanske var det därför jag inte kom på det först).

Folk som dissar en för att man inte är insatt i "deras grej", typ spelstil, spelsort, spelvärld etc.

Folk som inte gillar en Wampire-clan, utan är som en ur en ...

- "Hej, snygg brosch.. det är väl en Toreador-ros va? , jag gillar nog den clanen mest"

-(blick av avsky så att man bara kan gissa sig till orden) :
" du förstår inte, det är inget man gillar ; det är en 'livsstil'...."

Krille

Super Moderator
Hoppåskrikare

Det finns få saker som ger oss rollspelare så dåligt rykte som hoppåskrikare, det vill säga rollspelare som å det bestämdaste hävdar att en bra rollprestation innebär mycket hoppande och skrikande. Sitt ner, för fan! Ni skrämmer grannarna!

Balderk

Swashbuckler
Re: Hoppåskrikare

Bara för att vi vill spela med lite mer inlevelse va? Tur att vi spelar i villa :gremsmile:

-Balderk, ser faktiskt inget fel i lite hoppåskrik. Tråkigt att bara sitta ner hela tiden också, dessutom får man ont i röven.

ÄlveKatt

Veteran
Som nybörjare så är det väldigt jobbigt när man antingen blir ignorerad eller straffad in game för att man gör misstag.

Vad fan, kan inte folk inse att det är betydligt lättare att lära och förändra sig om man bara får lite vänlig konstruktiv kritik istället för ovanstående eller att någon skriker "Jävla idiot! Så där kan du ju inte göra! Gör om, gör rätt för helvete!"

Krille

Super Moderator

"Bara för att vi vill spela med lite mer inlevelse va?"

Det är skillnad på inlevelse och utlevelse. Inlevelse är hur mysigt som helst. Utlevelse skrämmer grannarna. Och mig.

Quadrante

Grisbonde
Som nybörjare så är det väldigt jobbigt när man antingen blir ignorerad eller straffad in game för att man gör misstag.
Japp, en klar irritationsfaktor. Nu har jag iofs så tur att det är länge sen jag var nybörjare.
Vilket kommer till en annan punkt.

Varför måste alla rollspelare berätta hur läänge de spelat och hur mycket längre de spelat än..

Svarte Faraonen

ром и смерть

Det är knappast så att det är nödvändigt för en bra rollprestation, men för vissa (inklusive mig) funkar det väl som ett sätt att komma närmre in i rollens beteende om jag i någon mån utför dennes rörelser. Kanske är det för att jag är miljöskadad lajvare, men jag ser inget som helst fel i detta. Visserligen beter jag mig enbart så när jag spelar med folk jag vet uppskattar det, på konvent och liknande tar jag det lugnt och sitter still, med undantag för yviga gester med händerna.

Balderk

Swashbuckler

Okej, då ställer jag väl frågan igen då. Bara för att vi vill ha lite utlevelse va?

-Balderk, älskar att spela ut

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har faktiskt aldrig råkat ut för påfrestande typer som vill berätta om sina karaktärer. Däremot umgås jag en del med ärkestridspittar som älskar att babbla om ointressanta skillnader mellan olika vapen, stridsfordon och annat trams som är nog så irriterande.

Annars brukar jag bli smått förskrämd av alla skumma människor som kryper upp ur sina hålor när det vankas konvent. Långt stripigt hår, gamla urtvättade konsert t-shirts, oknutna kängor och blek hy. Jag känner mig verkligen som en gammal konservativ stofil i deras sällskap.

Förutom det brukar jag nog störa mig mest på optare av alla de slag, folk som är så paniskt rädda för att deras karaktärer ska dö att de vaskar fram någon slags standardfigur som tänjer alla tänkbara regler som de sedan kör med i alla sammanhang. Jag spelar ibland med en kille vars signum är att opta fram magiker och det är oerhört frustrerande. Hade jag spelat med honom på mer regelbunden basis eller ännu värre spellett honom så hade jag nog haft synnerligen svårt att behärska mig, särskilt eftersom han är oerhört svårt att förstå att han förstör och orsakar frustration med sitt beteende.

Anders Åstrand

Swordsman
wrnu-tröjorna [semi-OT]

Wrnu-tröjorna ser helt ok ut tycker jag, förutom den där urtrista serierutan på baksidan som gör att man inte kan ha på sig dem utan att ha något plagg över som täcker ryggen.

magoo

Hero
Jag hatar rollspelare (och alla andra) som besserwissrar med "fakta" som de snott från Discovery, Star trek Voyager eller en artikel i kvällspressen som målas ut som Sanningen och inte som en teori. Typ: "Faktum visar att svarta hål...", vadå faktum? Eller som läst regelböcker och fackböcker sönder och samman och korrigerar SL och andra spelare med uttalanden som "Det går inte för att faktum är att en ringbrynja aldrig..." eller "Det är inte historiskt korrekt".

Sen gillar jag inte när diskussioner på fester enbart handlar om rollspel fastän några inte är insatta, inte så kul att bli lämnad utanför diskussionen, oavsett om det är rollspel, heavy metal eller golf som delar av sällskapet diskuterar i timtal.

Olle Linge

Snigel

Vad fan, kan inte folk inse att det är betydligt lättare att lära och förändra sig om man bara får lite vänlig konstruktiv kritik istället för ovanstående eller att någon skriker "Jävla idiot! Så där kan du ju inte göra! Gör om, gör rätt för helvete!"
Menar du att folk verkligen gör så? Jag skulle se mig om efter en ny spelgrupp, pronto. Den attityden hade jag aldrig accepterat, oavsett situation.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: wrnu-tröjorna [semi-OT]

Buuuu...! Jag gillar Blarens stil som faen. Och det är helt rätt ruta som sitter där. Markerar tydligt att man inte behöver ta Tolkien eller nån annan gammal gubbe på allvar för att kunna ha kul med rollspel. Tre tummar upp för ryggtrycket alltså.

Du får ta och spara ut håret så det täcker förresten... klart billigare än att gå och köpa en skjorta.

seinet

Swashbuckler
Re: wrnu-tröjorna [semi-OT]

Du får ta och spara ut håret så det täcker förresten... klart billigare än att gå och köpa en skjorta.
Han kanske menar det som en ursäkt till att bära mantel på konvent? :gremwink:

Seriöst tycker jag att wrnu-tröjorna blev lyckade. Undrar hur redaktionen sköter den där idéen med nya tröjor.

Det sugiga med att bedriva hobbysidor idéellt är att ifall man vill göra saker för de övriga till självkostnadspris så har man ingen startkapital.

/Seinet Wintermute - Har fan inget kul att göra