Nekromanti Jag Hatar rollspelare

Eksem

Champion
Re: Fula, skitiga och elaka

"att dissa klädstilar är ju typ sånt som cheerleaders gör i amerikanska high school-filmer"

Ha, du vet att jag har både kropp och intellekt som en äkta cheerleader, så det borde inte varit någon överraskning direkt :gremsmile:

Men mest var det jättelänge sen någon svarade på något av mina inlägg, så jag tänkte försöka vara lite provocerande för en gångs skull.

Balderk

Swashbuckler
Re: Hoppåskrikare

Ja, det tror jag säkert att det kan vara.

Förresten så vill jag bara göra en disclaimer. Jag försöker inte jämföra mig med Jack Nicolson! :gremsmile:

-Balderk

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Hoppåskrikare

För mig begränsar sig "hopp- och skrikandet" mest till att gå runt och gestikulera i rummet, tala högt när situationen så kräver och ibland komma med någon form av utrop eller dunka till i bordet. Mestadels sker detta när mina rollpersoner ska hålla tal till folkmassor och jag liksom dras med i retoriker-stilen.

Rising

Vila i frid
Allmän lökighet

Jag såg nya Star Wars för ett tag sedan tillsammans med några nynördar; subkuturstrendiga och lite påfrestande "alternativt medvetna" på det där sättet som man blir när ens åsikter låter exakt som om man kopierat halva delen av Nöjesguiden-Belfrages dasspappersblogg och valt att revoltera mot den andra halvan. Trevliga människor, om än med ett utstuderat komplicerat förhållande till sina nördintressen som jag tycker blev förvånansvärt trist och förutsägbart inom kort.

Nördar som ska ha så himla mycket åsikter om andra nördar är något av det tråkigaste jag vet. Som ser det som sin uppgift att göra andra medvetna om att de minsann inte är några vanliga nördar. Jag gillar förvisso att driva med olika kategorier av nördar, och jag älskar när andra gör det, men när sådana här saker ventileras utan några skämt eller när man försöker se till att ingen minsann skall kunna driva med en själv, då blir det snabbt väldigt tröttsamt.

Till slut började vi prata om spel och då visade det sig att killarna hade varit rätt hardcore Magicspelare. För ett kort ögonblick, när de höll en väldigt entusiastisk utläggning om balla kombos och spelerfarenheter, så bröt fasaden samman: Plötsligt var det inga poser längre, och inte heller något av det här trötta bekräftandet och sökandet efter självbekräftelse som alla vanliga människor gör när de samtalar med varandra, utan det var riktiga känslor.

Magic-konversationer är inte direkt något jag skulle vilja ta med på kasettband till en öde ö; de är faktiskt rätt jamba, men fortsättningsvis kommer jag inte att säga något nedsättande om nördar som inte har mycket annat att tala om än sitt nörderi. En uppriktig passion inför en hobby är helt enkelt oerhört fascinerande, och det är den jag tycker att man ska söka och ta tillvara på; det är den som allt handlar om. Nördar som antingen skäms för den passionen eller som ser något egenvärde i att dölja denna passion, de är helt enkelt trista, trista människor.

Förresten; dumskallar som sitter på forum och analyserar sina nya polare efter att de alla sett en biofilm tillsammans, de är rätt lökiga, de också.

seinet

Swashbuckler
Re: Fula, skitiga och elaka

Men mest var det jättelänge sen någon svarade på något av mina inlägg, så jag tänkte försöka vara lite provocerande för en gångs skull.
Lika bra att skita i det, försöker också göra något sådant ibland men det funkar fan aldrig.

/Seinet Wintermute - Undrar om rollspelsnördar är mer lika ärkenördar än t.ex. startrek-nördar.

seinet

Swashbuckler
Re: Guh. [ANT]

Hmm, kanske ett sommarjobb för mig då. Blir lite krux med boende men de har väl ett förråd där man kan inreda lite mysigt med ett täcke och en kudde? :gremlaugh:

[Sympati-OT]
Jag lider verkligen med er alla, har en sådan "typ" på vattenpolon, han vill hela tiden veta ens "MSN" och så frågar han saker hela tiden, INGEN orkar med honom mer än 5 minuter. Fan vad tur att man har lite auktoritet på träningen och kan agera tränare åt småttingarna.
[/Sympati-OT]

/Seinet Wintermute - Lyssnar på låten "Hård i Lille Skutt" av Jävlaranamma

The_Gorger

Hero
Jag mötte hans brorsa

På SydCon förra året, satt jag och hade inget att göra (det var vad man gjorde) och utbrast till några vänner att det hade vart skoj att rollspela. Genast kommer det fram en kille till mig och säger att han håller på att dra ihop en spelgrupp. Hans upphetsade och pipiga röst fick mig i kombination av en svår odör mig att försöka komma undan med ett "jag ville bara hypotetiskt rollspela." Hans runkobjekt var för övrigt GURPS istället.

/Gorger, som en gång på SydCon avbröt en match Carcassone för att motspelarna (ett par) stank så illa att det inte gick sitta kvar.

seinet

Swashbuckler
Re: Jag mötte hans brorsa

Hans runkobjekt var för övrigt GURPS istället
Den meningen fick mig genast att tänka på den här seriestrippen

/Seinet Wintermute - Tycker det finns en del underhållande seriestrippar där

Snow

Swashbuckler
All work and no play

Jag tror att Jim hade mycket roligare än Jack och det är väl det som räknas? All work and no play makes Jack a dull boy :gremsmile:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Jag mötte hans brorsa

Misstänker att detta är samma person som "underhöll" oss med ändlösa Trygg-Torkel-anekdoter, vilka i ett flertal fall bestod i föga mer än att citera tabellernas titlar. Det är vid sådana tillfällen man önskar att man hade någon form av instant katapultstol.

Visserligen ska jag nog inte säga något om rollspelares sociala kompetens, även om mina brister snarare brukar bestå i motsatsen (tro att jag alltid är påfrestande och irriterande).

Wictor

Warrior
Tror ni att han finns här då?

Om han nu är "hängiven rollspelsnörd", tror ni inte att risken är ganska överhängande att han kanske finns på detta forum också? Bara undrar, få inte för er att jag är han nu bara... :gremwink:

Rosen

Myrmidon
Re: Tror ni att han finns här då?

Om han nu är "hängiven rollspelsnörd", tror ni inte att risken är ganska överhängande att han kanske finns på detta forum också?

Inte överhängande, men chansen finns väl.
Och om han gör det så skriver han definitivt mindre än han pratar, annars skulle han ligga okuvligt i topp på antalet inlägg. (-:

--
Åke

Storuggla

Champion
Re: Tror ni att han finns här då?

Den tanken har slagit oss. Men det gav sanity loss. :gremfrown:

Storuggla, FTHAGN!

Lindenius

Swashbuckler
Det är jag!

Det är jag som är den jobbiga killen.
Har någon sett mig i Umeå och Stockholm samtidigt? Nä trodde väl inte det. :gremcrazy:

Fast allvarligt talat. Dålig lukt, taskig tröjsmak och sociopatiskt beteende är väl knappast något som är rollspelare förunnat? För ärligt talat hur många rollspelar känner ni som egentligen är på det sättet?

Det går att göra en massa analogier (jämföranden med hjälp av ett annat område):
Hur många av sveriges alkoholister är A-lagare? Inte en stor andel. De flesta missbrukar i hemmet och är trevliga och sociala.
Hur många fotbollsupportar är egentligen hulliganer? typ 30 av 30 000 startar ett bråk.
Hur många kattägare är egentligen kattutställare? Kattutställningar är för övrigt en rätt lattjo tillställning har jag upptäckt. En himla massa roliga kufar där, precis på konvent.
Hur många av Sveriges rollspelare reser till konvent? Hur många hänger på SF-bokhandeln.

O s v. Men det klart att man alltid råkar fokusera på extremerna. It's tha law of Exträm™.

Den intressantaste frågan är dock huruvida rollspelet skapar sociopaten eller om sociopaten söker upp rollspelet. Klura på den.

//erik. snumsig

entomophobiac

Low Prep High Play
Hmm. Många rollspelare är för mycket rollspelare för min smak. De glömmer att det finns en värld bortom spelböckerna.

Mitt GothCon besök i år var faktiskt rent traumatiskt. Föga insåg jag att det inte längre - i min bok - är särskilt kul att komma oanmäld till ett konvent, jobba lite och sedan bara irra omkring planlöst. Förut tyckte jag det var skitkul, för man kunde bläddra i böcker man inte hade råd att köpa, spela brädspel som verkade coola med folk man inte hade något gemensamt med och hitta någon att prata spel med hela natten i cafeterian.

I år? Jag våndades! Jag hade råd att köpa de böcker jag ville ha, uppskattade föga folks oförmåga att bete sig när de blivit riktigt trötta och fann inget nöje alls i att spela något av de förvisso enstaka spel jag provade på. Och det var nördar överallt!

Nä, om jag åker på konvent fler gånger - vilket ändå borde vara det mest representativa för rollspelare i allmänhet - så kommer det vara som arrangör. Den tid jag själv uppskattade planlöst konventande så var jag nog själv en av de där halvlånghåriga dreggiga typerna som Dante berättar om... Som tur är växer man upp åtminstone lite :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Whut ??

Vad fan, kan inte folk inse att det är betydligt lättare att lära och förändra sig om man bara får lite vänlig konstruktiv kritik istället för ovanstående eller att någon skriker "Jävla idiot! Så där kan du ju inte göra! Gör om, gör rätt för helvete!"
Fasen, den dagen som jag skulle säga/göra något sådant så skulle jag hoppas att min polare skulle säga: SKÄRP DIG FÖR F** !
Jag menar, det finns inga rätt & fel i rollspel ju.... & att bli bestraffad in game för nått misstag är bara löjligt, misstag gör vi ju alal. Ovavsett hur länge man lirat.

G

Guest

Guest
Provisorisk improviserande kompromissförmåga, snarare ett fel med svenskar men iallafall, kompromisser kan vara bra men det är oftast ett sätt att få alla att bli missnöjda.

Tidsbrist, tar man sig inte tid så har man inte tid och dör innan någon vänder sidan.

Mångfald, det är svårt att göra en spelgrupp som gillar varann + spelsättet.