Fula, skitiga och elaka
Jag blir lite chockad när jag ser hur många som verkar ogilla nördar för att de är, well... nördiga. Liksom, hallå? Har det här forumet förvandlats till preppie.nu utan att jag märkte det? Fula kläder? Liksom, jag väljer mina kläder medvetet för att de ska se nördiga ut
Det hävdas ibland att det är ytlighet att bry sig om sitt utseende, men i många fall beror det på att man inte tycker om sig själv. Jag säger inte att det gäller i DITT fall (du följer ju bara ett annat mode än alla andra) men det gäller i många andra.
Många nördar är socialt missanpassade och knappast lyckligare för det; det finns en sorts märklig trots-stolthet, the fans are the Slans, i att man inte trivs med andra människor, men det är inte ett
val . Man umgås med andra nördar genom att prata om sina gemensamma intressen, men annars har man inget umgänge eftersom man inte klarar av det.
Att andra, betydligt mer socialt friska nördar förfasar sig över det här är naturligtvis eftersom de arketypiska nördarna påminner om saker hos dem själva de inte gillar. There, but for the grace of God, goes I, så att säga.
Erik