Nekromanti Jag Hatar rollspelare

G

Guest

Guest
Musikaliska m16? Nu har jag hört allt.

Nja, med tanke på din reaktion har du uppenbarligen aldrig hört just musikaliska M-16.

Rosen

Myrmidon
Re: Hoppåskrikare

Bara för att vi vill ha lite utlevelse va?

Ungefär.

Rollprestation med inlevelse = Jack Nicholson
Rollprestation med utlevelse = Jim Carrey

Och nog fasen finns det fler Ace Venturas i rollspelens finrum än det finns Randle McMurphys...

--
Åke

Dimfrost

Special Circumstances
Nördar verkar vara sådana känslomänniskor. Det finns inga mellanlägen, antingen hatar man något intensivt, eller så älskar man det över allt annat. Det är väl nästan det som är min definition på nörd. När man tycker om en hobby av något slag så mycket att man blir upprörd om någon säger något dumt om den.
Det här var väldigt visa ord.

/Dimfrost

Lindenius

Swashbuckler
Vad hände kamrater?

Jag hatar oss rollspelare för att vi aldrig tagit världsherraväldet.
Här har vi alla tränat paramilitärisk organisationsstrategi, ockulta inslag såsom magi och att använda kraften samt att endast med hjälp av en tärning döda en motståndare.

Vi hade tur att ingen tog Örnstedtarna på allvar den gången det begav sig, för då var vi inte redo om SÄPO slagit till mot våran huvudorganisation Svenskt VetenskapsElitistisktRollspelsOckultKamp. Men nu kamrater, nu är tiden kommen! Nu är vårt nätverk, WRNU, stabiliserat över hela Sverige. Nu har vi chansen att ta över – men ändå gör vi det inte.

Jag är besviken på er alla Rollspelare. Har ni glömt vår heliga kamp? Jag för min del tänker påbörja samhällsomstörtningen nu! Ni som tar ert förnuft tillfånga vet handlingsplanen. Kod Örnarna har landat.

//"erik".

Re: Inte »hatar« så mycket som »ogillar« …

Varför är det en massa människor som spontant går fram till dig och snackar med dig? Känner dom dig eller nått?

Ingen har någonsin börjat spontan snacka med mig bara för att jag håller mig till rollspelshyllorna i SF bokhandeln...

Krille

Super Moderator

"Varför är det en massa människor som spontant går fram till dig och snackar med dig?"

Rollspelare?

Selly

Level 5 Laser Lotus
Hm…

Jag hoppas verkligen att exemplet med Demon: the Fallen-snubben är fiktivt, ty annars finns det en överhängande risk att jag också stött på honom. Fanskapet blev tillsagt minst en gång av personalen att han stod och pratade alldeles för högljutt, och sen var det dessutom helt omöjligt att bli av med honom – det slutade med att han förföljde mig till tunnelbanan där jag fick åka en station åt fel håll bara för att inte behöva sitta på samma tåg som den djäveln. Thuh Horror! Thuh Horror! *shudder*

In fact, det är nog mitt hemskaste rollspelsminne. ¬_¬;

Storuggla

Champion
Re: Hm…

"Jag hoppas verkligen att exemplet med Demon: the Fallen-snubben är fiktivt, ty annars finns det en överhängande risk att jag också stött på honom."

Han finns. Jag vet. Å det värsta. Han trakasserade mig i fan vet hur länge på SF en gång. Vid ett tillfälle har han talat med min flickväns rygg i en halvtimme, trots att hon sagt att hon inte spelar och därför inte vet något alls om vad han talade om och att hon höll på att sortera dvd-skivor just då...
Han är läskig.

Storuggla, du är nu med i brödraskapet

Storuggla

Champion

Det är något med Dante som närmast kan beskrivas som djurisk dragningskraft. Man bara måste tala med honom när man ser honom, det bara är så.

...

Nu ljög jag. Men den där snubben Dante snackar om går på alla. Tyvärr. :gremfrown:

Storuggla, been there

Selly

Level 5 Laser Lotus
Guh. [ANT]

”Han är läskig.”

Yes. Yes, he is. Och jag säger samma sak här som jag skrev i PM till dig nyss: SF-Bokhandeln borde skaffa en bouncer.

”Storuggla, du är nu med i brödraskapet”

And a cursed fellowship it is… >_<

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Han finns. Jag vet.
Då är det säkert samma snubbe som jag baserar min åsikt längst ner i tråden på. Som tur är drog någon av hans kompisar iväg honom efter att jag stått och svarat med enstaviga ord i en halvtimme i ett lönlöst försök att markera ointresse. Han blev tillsagd av personalen att lugna ner sig, och de kunde identifiera honom med namn trots att han stod gömd bakom en hylla.

/tobias

Balderk

Swashbuckler

Hahahahahaha

Jämför du vår typ av utylevelse med Jim Carrey skulle du nog bli besviken, det är lite mer behärskat än så. Vi är inga clowner direkt. Och ablut inga Ace Venturas.

-Balderk

Rosen

Myrmidon

Han finns. Jag vet. Å det värsta. Han trakasserade mig i fan vet hur länge på SF en gång.

Är han av medellängd, lite knubbig, har kortklippt mörkt hår och glasögon?
Isf har jag sett honom också, fast då stod han nere vid kassan och var på killen bakom disken med en oändlig rad frågor om olika produkter och hur lång tid det kan tänkas ta om man beställer dem och var skickas de från och hur är de paketerade för man vill ju inte att de ska vara kantstötta när de kommer fram och hur lång tid skulle det ta om de kommer bort på vägen och...
Till sist öppnade en tjej kassan bredvid för att de andra kunderna skulle få betala sina grejor nån gång.

--
Åke

Rosen

Myrmidon

Jämför du vår typ av utylevelse med Jim Carrey skulle du nog bli besviken, det är lite mer behärskat än så.

Möjligt, men hos de hoppåskrikare som jag har sett in action - de dyker upp rätt frekvent på konvent - har likheten varit rätt slående.

--
Åke

Nightowl

Champion
Fula, skitiga och elaka

Jag blir lite chockad när jag ser hur många som verkar ogilla nördar för att de är, well... nördiga. Liksom, hallå? Har det här forumet förvandlats till preppie.nu utan att jag märkte det? Fula kläder? Liksom, jag väljer mina kläder medvetet för att de ska se nördiga ut
Det hävdas ibland att det är ytlighet att bry sig om sitt utseende, men i många fall beror det på att man inte tycker om sig själv. Jag säger inte att det gäller i DITT fall (du följer ju bara ett annat mode än alla andra) men det gäller i många andra.

Många nördar är socialt missanpassade och knappast lyckligare för det; det finns en sorts märklig trots-stolthet, the fans are the Slans, i att man inte trivs med andra människor, men det är inte ett val . Man umgås med andra nördar genom att prata om sina gemensamma intressen, men annars har man inget umgänge eftersom man inte klarar av det.

Att andra, betydligt mer socialt friska nördar förfasar sig över det här är naturligtvis eftersom de arketypiska nördarna påminner om saker hos dem själva de inte gillar. There, but for the grace of God, goes I, så att säga.

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Fula, skitiga och elaka

Att andra, betydligt mer socialt friska nördar förfasar sig över det här är naturligtvis eftersom de arketypiska nördarna påminner om saker hos dem själva de inte gillar.

Jo, det är en förklaring, men är det ett berättigande? Eftersom vi i många fall står så väldigt nära dem så tycker iallafall jag att vi borde tänka efter både en och två gånger innan vi uttalar vårt förakt mot dem.

Det sagt så rynkar förstås jag också på näsan åt någon som inte duschar (hej Arvid! :gremgrin:) och när folk beter sig som as så ser jag dem i första hand som as och inte nördar. Jag vänder mig mer mot Eksems kläd-kommentar; att dissa klädstilar är ju typ sånt som cheerleaders gör i amerikanska high school-filmer :gremelak: :gremwink:

Nightowl

Champion
Re: Fula, skitiga och elaka

Eftersom vi i många fall står så väldigt nära dem så tycker iallafall jag att vi borde tänka efter både en och två gånger innan vi uttalar vårt förakt mot dem.
Iofs, men consider this: Om jag kan klara av att sköta min personliga hygien, och inse att andra människors vardag är mer väsentlig än den skräpkultur jag sysslar med på fritiden, och skaffa så pass mycket självförtroende att jag kan kliva ut ur mitt unkna rum hemma i föräldrarnas villa och skaffa mig ett liv, så kan fanimej vemsomhelst klara det.

Om man inte har mer seriösa problem - men då talar vi om Cat Piss Man, om folk som behöver terapi.

Erik

Gordeg

Hero
Re: Hoppåskrikare (OT)

Rollprestation med utlevelse = Jim Carrey
Om vi snackar om de tidiga Carrey-filmerna - ja, absolut! Men jag tror att det var en medveten taktik för att slå igenom, nu har han lugnat sig lite.

I samband med eftertexterna till "Liar, liar" visas några bloopers, bland annat när Carrey och damen som spelar motståndaradvokat skäller på varandra i rättssalen och hon plötsligt hugger till med "over-actor!". Jag skrattade högt när Carrey svarade "Ah! They´re on to me!". Men så har jag också en infantil humor ibland.

Gordeg