Nekromanti Jag var först!!!

Muggas

Hero
Inte ett knyst...

Jag tror att det kan vara så att man blir lynchad om man råkar nysa vid fel tillfälle under premiärvisningen... :gremcrazy:

Muggas

Hero
Re: 29 timmars köande...

Din jävel! :gremsmile:

Fast de tio framför mig hade köat minst 20 timmar längre vardera... Du fick stå en liten stund iaf... :gremwink:

Muggas

Hero

Imponerande, måste jag säga... Eller URKORKAT? :gremwink:

Bra jobbat. Jag sov visserligen inte på nästan 40 timmar i sträck, så jag var rätt väck mot slutet... när TV-killen kom...

Muggas

Hero

Det måste jag se! Du får skicka PM när du tagit reda på sändningstid.

Trodde det skulle visas igår... Om det visades var det säkert på Nyhetsmorgon eller nåt, så jag missade det säkert. Hör av dig (er) om du (ni) hör någon vid namn Morgan bluddra osammanhängande från er dumburk... :gremsmile:

som åskådare till en musikgrupp

En musikgrupp du vill hålla hemlig? :gremwink:

Jag hatar köer.

Jag också. Nu i alla fall...

Muggas

Hero
Re: Jag var först!!! [OT]

Dessutom har någon annan redan sett den först

Det är klart, men få här i Sverige. Min plan är ju att ställa ut stora plakat och dela ut informationsblad som sabbar allt för alla som ser filmen efter mig... Ska inhandla en megafon också... :gremwink:

Netfeed

Swashbuckler
Re: allvarligt

ärligt talat
varför försvinner känslan efter 3 veckor?
känslan är väl fan lika bra när man ser den i soffan hemma med eller?
stämmningen är ju något som du gör inte en massa folk som måste ha en biljett klockan 0000 för att se en film som ändå inte är komplett förren nästan ett år efter att den har släppts
det är ju mer stämming, imo, i en soffa hemma med kompisar och man har det trevligt än att man sitter i en biosal med 700 andra människor(eller mer, jag vet inte rikigt hur många palladium i gbg klarar) som prasslar?

sedan vad är det för skillnad på folket som går på en premiär med de som går på en föreställning tre veckor senare? en hel del av personenerna som går på premiären lär lägga en jävla massa pengar på att se den ett par massa gånger till och då lär man ju ändå sitta bland samma människor nu som då eh?

Krille

Super Moderator

"varför försvinner känslan efter 3 veckor?"

Flocken har försvunnit.

Det är liksom skillnad på att sitta i vardagsrummet och säga "heil", att säga "heil" med kompisarna, och att säga "heil" på partimötet i Nürnberg 1934. Om du förstår liknelsen.

Hoppas att jag inte gav någon dålig premiärsmak med den, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Det är skillnad på fest och folkfest, helt enkelt.

Netfeed

Swashbuckler

jo men man kan ju ha trevligt i liten grupp likaväl som man kan ha det i en stor
oftast blöir det ju bättre i den lilla än den stora

Krille

Super Moderator
Har ni fest, eller?

"jo men man kan ju ha trevligt i liten grupp likaväl som man kan ha det i en stor oftast blöir det ju bättre i den lilla än den stora"

Klart man kan ha trevligt i en liten grupp. Man kan ha trevligt i en stor grupp också, så när det gäller "brahet" så är det ingen skillnad.

Skillnaden ligger i på vilket sätt det är "bra". Det är en helt annan upplevelse i en stor grupp, som man inte ens kan efterlikna i en liten grupp. Därav skillnaden mellan "fest" och "folkfest".

Dessutom, du kan ha den lilla gruppens upplevelse hur ofta du vill. Samla bara ihop kompisarna och sätt in filmen i DVDn. Men du kan bara gå på en premiär.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Har ni fest, eller?

det beror ju helt och hållet på vad man föredrar :gremsmile:

Dessutom, du kan ha den lilla gruppens upplevelse hur ofta du vill. Samla bara ihop kompisarna och sätt in filmen i DVDn. Men du kan bara gå på en premiär.

man kan gå på nypremiär :gremlaugh:

Krille

Super Moderator

"det beror ju helt och hållet på vad man föredrar"

Typ. Antingen är man nörd och uppskattar inte premiärer eftersom man är för folkskygg, eller så är man ärkenörd och uppskattar premiärer eftersom det finns fler ärkenördar där, eller så är man helt mainstream och uppskattar premiärer för att premiärer är coola.

Men jag misstänker att det är som konvent. Antingen är de jobbiga tillställningar fulla av nördar på obekväma skolgolv och skolstolar i allt annat än mysiga skolsalar med sunkiga scenarier som man kunde få bättre hemma, eller så är de evenemang och folkfester.

Minimoni

Homelander
Re: Sagan om Biografträngselns Återkomst

Men å andra sidan, har någon köat i dagar i de 20-25 minusgrader det brukar vara i Torsby där jag sett de förra två filmerna framåt nyårsstråket så blir jag riktigt imponerad.
Torsby i värmland!? Kan väl inte vara så mycket kallare än i Karlstad?

Netfeed

Swashbuckler

jag fattar ändå inte varför de där 3 timmarna mitt i natten är bättre än de där timmarna kl 2000 eller 2200

de ger ju exakt lika mycket, det beror ju bara på när man ser dem

jaja, nu skall jag sluta dryfta detta
gillar ju ändå inte tolkien :gremlaugh:

//Netfeed, anti-tolkien-taliban

Minimoni

Homelander
Re: Sagan om Biografträngselns Återkomst

Värmlänningar kan inte köa. Det är knappt så att de kan det med kölappssystem.
Hmmm :gremelak: Klart vi värmlänningar kan köa! Kön i Karlstad var helt super. Stämningen i kön gjorde så att man inte kände kylan. Jag tror också att ingen eller nära ingen lyckades tränga sig i kön.

Tzimisce

Minimoni

Homelander

Eller URKORKAT?
En del "smarta" invånare av vårt vackra land har redan kallat mig korkad. Själv imponerades jag av deras vishet då de tydligen spenderat hela fredagen och lördagen med att supa. Jag själv har faktiskt klara åsikter om vem som är dummast av de eller mig.

Tzimisce som inte dricker alkohol

chrull

Stockholm Kartell
Re: En dum fråga

det är nog bara för att man ska veta att det är natten mellan tis-ons man ska gå och inte ons-tors :gremlaugh:

jag hade en biobiljett det stod fre XX/11 00:15 på och vi kom på torsdagen på att vi inte visste om det var den natten eller nästa natt vi skulle på bio på... mycket jobbigt :gremlaugh:

chrull

Oldtimer

Slava Ukraini!
Trafikdygn [bara lite OT]

det är nog bara för att man ska veta att det är natten mellan tis-ons man ska gå och inte ons-tors
Jag är inte säker på att jag förstod den skillnaden, men den verkliga anledningen är givetvis att deras bokningssytem använder ett s.k. trafikdygn. Istället för att låta systemdygnet löpa jämt med kalenderdygnet använder man sig av ett trafikdygn som inte byter förrän senare på natten.

Samma sak hittar man i SJ:s system, SL:s (Stockholm med omnejd) system, Vasttrafiks (Göteborg med omnejd) system och säkert några andra som jag inte är bekant med.

Det här är ju för att en aktivitet (filmvisning, spårvagnstur, etc) alltid skall starta och sluta inom samma systemdygn. Gör livet enklare i många sammanhang. Tyvärr kommer ju då systemet att uttrycka 2003-12-17 00:03 som 2003-12-16 24:03.

På första filmen satte man mycket riktigt föreställningens start (som ju inträffade 2001-12-19 00:01) till just 2001-12-18 24:01, men i år tyckte man tydligen att 23:59 var mindre förvirrande än 24:03. :gremlaugh:

/Mikael

Krille

Super Moderator

"jag fattar ändå inte varför de där 3 timmarna mitt i natten är bättre än de där timmarna kl 2000 eller 2200"

Varför är Hvitfeldska gymnasiet i Göteborg mycket roligare under påskhelgen än under vardagar?