Förtydligande @modsen: Jag är helt OK med OBDs sätt att skriva om mig här och hoppas att vi slipper mer färgad text i tråden.
Just det här tråden handlar IMHO om "vill ha", inte "alla måste göra som jag säger!", men på samma sätt som jag inte håller med CapnZapp eller dig om hur hemskt fanatisk kampen för jämställdhet är här på forumet så kanske någon uppfattar tråden på ett annat sätt än vad jag gör. Jag försöker inte tvinga någon att spela rollspel på ett visst sätt, jag säger bara ifrån eller ifrågasätter när jag upplever att de har tänkt fel (som mitt inlägg till pingas ovan).
För mig är det inte att "riva upp himmel och jord" som är grejen med dessa "detaljer", det är att de river upp himmel och jord när de blir "fel". Jag tycker inte om alla här på forumet och vad jag tycker lyser titt som tätt igenom det jag skriver (och då blir jag avstängd). Jag kan be om ursäkt för att jag skriver otrevligheter men vad jag tycker står jag för, vare sig det rör icke-CIS-mäns vara eller icke vara i rollspel eller min uppfattning av forumanvändare, och det är liksom vad det är. När någon skriver något som jag inte håller med om så kommer jag även fortsatt att ifrågasätta, protestera och göra mig besvärlig och vill man slippa det så är rekommendationen att blocka mig.Ond bråd död;n73926 said:Jag tyckte inte att CapnZapps inlägg var det minsta surt. Snarare en väldig saklig beskrivning av hur det är på forumet. Jag stör mig på att moderatorerna alltid vill ryta åt båda sidor i en sån här konflikt, när det allt som oftast bara är den ena sidan som beter sig illa.
Jag håller med Debbie om att det är bra om hobbyn ger ett inkluderande intryck för de som avviker. Men hobbyn är extremt liten och har minimalt inflytande på samhället i övrigt. Att då göra det till en så stor grej som vissa - bland annat RasmusL - gör, och riva upp himmel och jord över en detalj i en mikroskopisk hobby är tråkigt. Särskilt som det verkar finnas en åsikt att de som inte håller med om ämnets betydelse är i stort sett satan själv. Vad får det för följder om inte tillräckligt många homosexuella NPCs är med i äventyren? Ingen kommer dö av det.
Jag är övertygad om att ALLA här (möjligen undantaget någon lurkare) är accepterande gentemot HBTQ-personer, men att en hel del blir rätt less på den fanatism som vissa uttrycker om hur viktigt HBTQ är för rollspel, särskilt när det resulterar i hat mot vissa spelskapare eller användare. Samma sak med feminism och vad mer vi brukar bråka om.
Just det här tråden handlar IMHO om "vill ha", inte "alla måste göra som jag säger!", men på samma sätt som jag inte håller med CapnZapp eller dig om hur hemskt fanatisk kampen för jämställdhet är här på forumet så kanske någon uppfattar tråden på ett annat sätt än vad jag gör. Jag försöker inte tvinga någon att spela rollspel på ett visst sätt, jag säger bara ifrån eller ifrågasätter när jag upplever att de har tänkt fel (som mitt inlägg till pingas ovan).