Nekromanti Just NU?

solvebring

Superhero
EDIT: Jag menar alltså inte nu-nu, i skrivande stund, utan "nu för tiden". Ni fattar ...

1 a. Vad lirar du just nu?

1 b. Vad är du mest intresserad av att lira just nu?

2. Varför då?

solvebring

Superhero
solvebring said:

2. Varför då?
1 a. Inte ett skit. Har inte lirat på länge nu. Har inte den tiden just nu, helt enkelt. Får se när det blir av ...

1 b. Spel om människor och deras relationer och intriger. Jag skulle vilja lira spel som är såpoperor eller som motsvarar såpoperor. Typ Prime Time (bara läst), Svart av kval, Psychodrame (efter vad jag hört om det); sådana spel som just handlar om individerna och deras personliga intriger. Sedan är jag sugen på en hel del annat, men detta är i skrivande stund det främsta.

2. För att människor intresserar mig, och det finns något visst i den banala individens kamp mot livet. Från det minsta problemet till det största; vare sig det handlar om en liten pojke, en gammal kvinna eller en vampyr. Folk är intressanta och blir ännu mer fascinerande i situationer där deras agendor och relationer skakas om. Jag är inte mycket för det episka, utan det är "den lilla människan" som är grejen.

Anarchclown

Swashbuckler
1 a. Pathfinder, Mutant UA och Mutant: Texas Edition... with vampires
1 b. Ythdrazin i mitt eget system samt båda Mutantkampanjerna.
2. Ythdrazin är min nygamla idé inspirerad av Ars Magica men med ett eget system och en riktig fantasyvärld istället för Mythic Europe. Jag håller på att bygga mytologi och fraktioner i den legendariska skogen Utvathi som nyligen har börjat fyllas med religiösa oliktänkare ifrån det Karlanska Imperiet när RP även de är tvungna att flytta in. Det är helt enkelt jävligt kul att skriva på. Mutantkampanjerna är i fokus för att jag gillar spelet och att vi faktiskt spelar dem.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
solvebring said:
Det där är alltså den nya versionen som rätt så nyligen avslutade sin kickstarterkampanj?
Korrekt.

NilsK

Ligist
1 a. Speltestar Coriolis version 2.0 och lirar kampanj i The One Ring.

1 b. Other Dust.

2. För att det är ett knasbra spel och jag är sugen på något OSG:igt med frekvent rollpersonsdöd och sandlådeaktig postapokalyps.

Krille

Super Moderator
solvebring said:
Technoir, Apocalypse World (spelleder).

Tillfälligt avbrott på Noir, men det går igång nån gång efter att AW tar slut.

solvebring said:
Wagner-Nibelungen-fantasy.

solvebring said:
2. Varför då?
För att det är ärkeepiskt. Drakar och magiska svärd och magiska ringar och dvärgar och jättar finns ju, och till och med en och annan tunnelkräl, men det är småfjäfs. Det har svårt att konkurrera med att gudar dör, Valhall brinner, valkyrior sjunger arior över ens döda kropp och världen går under på grund av överguden självgodhet och girighet.

Eksem

Champion
1. Barrowmaze / Carcosa ( / Wilhelm) - (LabLord, LotFP, WHFRP)
2. Mer old school oneshots (Beneath the Ruins! Monolith from Beyond Space and Time! Death Love Doom! Etc, etc.), samt Lejendary Duck Tower (RQ).
3. För att jag tycker det är sköj med old school, för jag känner mig så fri, påhittig, underhållen och så gåre fortfortfort.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
solvebring said:

2. Varför då?

1a.

Pathfinder (Kingmaker-kampanjen) - SPELLEDER

WFRPv3 (hemmabygge av Herr Nils9 - SPELAR (coachman som sprängts ner till 1 wound mitt i natten. I sin egen säng. He's a mean GM, that Herr Nils)

WFRPv2 (Wilhelm-kampanjen) - SPELLEDER

1b.

Iron Kingdoms RPG.

2.

Vi spelar Pathfinder för att vi ville spela Kingmaker.

Vi spelar WFRPv3 för att vi ville testa WFRPv3.

Vi spelar Wilhelm för att det är satans roligt. Och bra konventsarr.

Iron Kingdoms vill jag spela för att Iron Kingdoms är en cool steampunk fantasyvärld, som ligger nära WFRP.

Svårare än så är det inte med det! :gremgrin:

/M

Storuggla

Champion
"1 a. Vad lirar du just nu?"

En del av mig vill säga "Inget, klockan är ju tolv på en måndag, vad tror du?" men okej, Vitulvs Kingmakerkampanj till Pathfinder. Det är allt.

"1 b. Vad är du mest intresserad av att lira just nu?"

Runequest 6, Artesia, Traveller eller DCC. Rent temamässigt vill jag ha kullar täckta i skog och dimma, duggregn och blodshämnder och släktfejder i någon slags saxisk/skotsk/pseudotidigmedeltida setting. Antagligen med RQ6, Burning Wheel, Song of Ice and Fire, Artesia eller något liknande system, även om jag är öppen för förslag.

"2. Varför då?"

För att jag är för tillfället lite trött på kringflackande mördare utan band till någon eller något, jag vill testa och se om man kan ha rollpersonerna inom ett visst område (även om området är relativt stort, säg de engelska öarna eller så?) där de måste slåss för något de tror på eller för sin samhälles och släkts skull. Jag vet inte om det skulle fungera alls, men jag är sugen på att försöka.

Storuggla, pip till om ni är sugna

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
1a. Det har varit mycket A State of Mind och The Daughters of Verona på sistone.

1b. Jag hoppas få mer ASoM och TDoV. De är bra enkvällsgrejjer.

Sedan vill jag spela något mer sammanhängande, en minikampanj över 5 kvällar eller så. Något mörkt, sexigt och en aning skrämmande. Kanske Monsterhearts, kanske w176s DYD-Kult-hack, kanske Solar System, om någon annan gör konverteringsjobbet.

2. Det var länge sedan jag spelade något bra sammanhängande spel. Hösten är här, en bra årstid för mörka historier.

Mogger

Hipsteranka
1a. Zonen
1b. Zonen, utblommad till en längre kampanj (vi har bara på spelmöte 3 ännu)
2. För att kampanjer, speciellt i Mutantvärlden, är det roligaste jag (och spelgänget) vet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
solvebring said:
Pågående kampanjer: In Nomine, More than Human
I startgroparna: Vampire

solvebring said:
Jag skulle gärna vara spelare i Aberrant eller för all del More than Human. Sen skulle jag gärna bli spelledd i Nobilis, Vampire eller Eclipse Phase också.

solvebring said:
2. Varför då?
Angående 1b antar jag?

Jag skulle vilja få vara spelare mer i allmänhet. Mer specifikt:

Nobilis: har en ascool spelvärld och koncept.
Vampire: har skön vampyrångest, våld och ständig farlighet.
Eclipse Phase: har en ascool spelvärld.

Behövs det mer än så? =)

solvebring

Superhero
wilper said:
1a. Det har varit mycket A State of Mind och The Daughters of Verona på sistone.

1b. Jag hoppas få mer ASoM och TDoV. De är bra enkvällsgrejjer.

Sedan vill jag spela något mer sammanhängande, en minikampanj över 5 kvällar eller så. Något mörkt, sexigt och en aning skrämmande. Kanske Monsterhearts, kanske w176s DYD-Kult-hack, kanske Solar System, om någon annan gör konverteringsjobbet.

2. Det var länge sedan jag spelade något bra sammanhängande spel. Hösten är här, en bra årstid för mörka historier.
Låter härligt och jag kan inte göra annat än att hålla med dig om att sådant sitter finfint till höstkvällarna.

A State of Mind klingar väldigt bekant någonstans i bakhuvudet, fast jag inte kan säga varför. Googlade lite snabbt men hittade inte något spel. ... Så jag blir lat av mig. Någon länk eller så?

sirfrog

Warrior
1a: Rogue Trader.
Sen spelleder jag Shadowrun 4th Edition också.

1b: Egentligen vad som helst, Mutant UA med RQ6-regler och "vanliga" RQ6 i fantasy-koloni-setting ligger (eventuellt) nära till hands och lockar med sitt snitsiga regelsystem.

2: Jag vill gärna spela RQ6 som system, och i Mutants fall... Well, det är Mutant. Var annars kan man spela en muterad wannabe-karolin? Den andra settingen har vår SL snickrat ihop själv, och jag har spelat en enda session och är nu grymt nyfiken på vad han har i förråd för oss.
Sen skulle jag vara tacksam för att få spela <I>någonting alls</i> just nu. Rogue Trader är kul, men mer roligt skulle inte skada.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
1a) Slumpmässiga speltester av saker, till exempel Haragada och Drakporten.

1b) Svavelvinter är jag lite intresserad av. Sedan blev jag av någon anledning sugen på hexcrawl, men det går säkert över.

2) Svavelvinter för att jag vill se hur skuggspelet fungerar. Hexcrawl för att jag, likt många andra rollspelare, hyser en ohälsosam, på gränsen till köttslig, kärlek till hexkartor.

/tobias