Botulf
Hero
1:solvebring said:EDIT: Jag menar alltså inte nu-nu, i skrivande stund, utan "nu för tiden". Ni fattar ...
1 a. Vad lirar du just nu?
1 b. Vad är du mest intresserad av att lira just nu?
2. Varför då?
Sparkade just igång Vinterskogens Hemlighet som SL och hoppas att detta ska bli startskottet för att gå igenom hela Sagan om den Svarta Solen kampanjen. Senast dog det av någon gång långt in i Snösaga och kändes för krystat att börja om där vi var. Samt att det gav mig en chans att byta regler från DoDT till en kraftigt husreglad version av DoD6 första versionen. Mest för jag inte orkar konvertera.
Är även spelare i Pirit - Den innersta kretsen till M:UA. Har gått lite långsamt frammåt på grund av tidsbrist hos folk. Men vi ska påbörja sista delen i boken snart. Tanken är att vi ska ta oss igenom hela Undergångens Arvtagare. Har tidigare försökt spelleda sviten men lade ner på grund av att jag inte var så intresserad av M:UA som spelledare.
Annars har det på senare tid varit lite oneshots här och där med Barbarians of Lemuria och en i DoDT. Har kört några kvällar D&D4E Red Box också ganska nyligen.
1.B
Jag har alltid fasligt massa saker jag önkar kunna få igång. Utöver de två kampanjerna jag redan listat ovan: Av nyare spel så är speciellt Trail of Cthulhu, The One Ring och testa Svavelvinters regler till en kampanj i Trudvang av hög prioritet. Men även ConanD20(eller BoL i Conans värld), Delta Green/CthulhuD20, Planescape och massa OSR grejer...
2:
Jag har en fix idé om att jag vill spela alla de monumentala kampanjerna till svenska rollspel. Sagan om den Svarta Solen, Konfluxsviten, Undergångens Arvtagare och The Venusian Apocalypse till Mutant Chronicles(även om kanske sistnämnda inte kan ses monumental så är jag ju MC-fan så då måste den spelas). Och kanske klämma in Ärans Väg också för den delen. Främst för att de är till just de svenska spel jag mest brytt mig om. Sedan har det varit svårt att hitta intresserade regelbundna spelare om det rört sig om något utanför Mutantskandinavien eller Trudvang/DoD.