Nekromanti Just NU?

Botulf

Hero
solvebring said:
EDIT: Jag menar alltså inte nu-nu, i skrivande stund, utan "nu för tiden". Ni fattar ...

1 a. Vad lirar du just nu?

1 b. Vad är du mest intresserad av att lira just nu?

2. Varför då?
1:
Sparkade just igång Vinterskogens Hemlighet som SL och hoppas att detta ska bli startskottet för att gå igenom hela Sagan om den Svarta Solen kampanjen. Senast dog det av någon gång långt in i Snösaga och kändes för krystat att börja om där vi var. Samt att det gav mig en chans att byta regler från DoDT till en kraftigt husreglad version av DoD6 första versionen. Mest för jag inte orkar konvertera.

Är även spelare i Pirit - Den innersta kretsen till M:UA. Har gått lite långsamt frammåt på grund av tidsbrist hos folk. Men vi ska påbörja sista delen i boken snart. Tanken är att vi ska ta oss igenom hela Undergångens Arvtagare. Har tidigare försökt spelleda sviten men lade ner på grund av att jag inte var så intresserad av M:UA som spelledare.

Annars har det på senare tid varit lite oneshots här och där med Barbarians of Lemuria och en i DoDT. Har kört några kvällar D&D4E Red Box också ganska nyligen.

1.B
Jag har alltid fasligt massa saker jag önkar kunna få igång. Utöver de två kampanjerna jag redan listat ovan: Av nyare spel så är speciellt Trail of Cthulhu, The One Ring och testa Svavelvinters regler till en kampanj i Trudvang av hög prioritet. Men även ConanD20(eller BoL i Conans värld), Delta Green/CthulhuD20, Planescape och massa OSR grejer...

2:
Jag har en fix idé om att jag vill spela alla de monumentala kampanjerna till svenska rollspel. Sagan om den Svarta Solen, Konfluxsviten, Undergångens Arvtagare och The Venusian Apocalypse till Mutant Chronicles(även om kanske sistnämnda inte kan ses monumental så är jag ju MC-fan så då måste den spelas). Och kanske klämma in Ärans Väg också för den delen. Främst för att de är till just de svenska spel jag mest brytt mig om. Sedan har det varit svårt att hitta intresserade regelbundna spelare om det rört sig om något utanför Mutantskandinavien eller Trudvang/DoD.

Xyas

Swashbuckler
1 a.
Firefly med oheligt neotech/western-hybridregelsystem.

1 b.
Firefly med oheligt neotech/western-hybridregelsystem, men inte så jäkla sällan.

2.
För att jag har så väldigt många halvfärdiga tankar om vad jag vill spela, så det är skönt. Kan inte fokusera på en grej vilket gör det skönt att få vara spelare ett tag och rensa tankarna. Dessutom: Firefly!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
1 a. Det senaste har varit ett par speltest av Bläck med nya reglerbitar stulna från This is Pulp, Trollbabe och Apocalypse World. Annars inte så mycket.

1 b. Jag är sugen på att få spela scifi-old school med X-plorers, och Saga eller Blue Rose med regler som är nån slags fjäderlätt mashup av Cthulhu Dark och HeroQuest 2.

2. X-plorers för att jag diggar retroscifi och för att jag gett nyårslöfte att hinna spelleda det tre gånger i år. De andra två för att jag gillar världarna, och för att det just nu känns spännande att testa att spela med ett väldigt litet system (bara ett eller två snäpp mer uppstyrt än konventsfriform av typen ”slå en tärning, högt är bra”).

Ulfgeir

Swashbuckler
1a: Lirar Exalted 2nd edition, och just börjat lira Dresden Files

1b: Vet inte vilket spel jag är mest intresserad av nu. Kanske Operation: Fallen Reich alternativt Blå Himmel.

2a: Intressanta miljöer.

PAX

Jordisk Äventyrare
En Sci-Fi kampanj med rötterna i Star Drive som är uppmixad med en hel del andra spel och inslag allt efter vår gode SL tycke och smak. Regelmotorn är vår egen som har hängt med oss i många år nu.

Agentstuk i en alternativ nutida värld. Dieselpunk ligger nära till hands. Tittar just nu på Classified Information och Wild Talents .

2. Varför då?
För mycket Marvel- och spionfilmer samt diverse graphic novels i huvudet just nu. Vill även testa något annat regelsystem som bryter av mot det vi är vana vid.

1A. Mountain Witch med min "vanliga" spelgrupp. På torsdag blire speltest av Morwhayle med Ligan.

1B. Lite senare siktar vi i Ligan på att återuppta Svavelvinterkampanjen som fick ta paus inför lanseringen (all work and no play!). Och så är jag grymt sugen på att börja speltesta År Noll längre fram i höst...
Och snackar vi andra grejer är jag sugen på mera AW eller AW-hacks, typ Monsterhearts, och Psi*Run.

Hunk

Hero
solvebring said:
EDIT: Jag menar alltså inte nu-nu, i skrivande stund, utan "nu för tiden". Ni fattar ...

2. Varför då?
1 a. Inget just nu, men Labyrinth Lord inom ett par veckor. På pappret är jag med i en Pendragonkampanj också, men där har jag inte visat mig på länge, så jag är snart utsparkad.

1 b. OSG-spel (AD&D, Mentzer, Moldvay, LabLord, LotFP, S&W, Basic Fantasy etc). Hade tid funnits hade Pulp-Savage Worlds, The One Ring, DCC RPG och Fantasy! också varit heta alternativ.

2. Jag gillar att spela D&D, men har av olika skäl tröttnat på både 3E och 4E, varför back-to-basics har varit en logiskt utveckling. Jag är dock inte någon fanatisk old schoolsnubbe, så hade det funnits ett D&D-derivat (av typen Castles & Crusades och Blood & Treasure) med modernare regler som funkade att lira OSG-äventyr med utan alltför mycket konverteringsjobb och samtidigt hade haft regler jag gillat hade detta varit ett hett alternativ.

KostaFriaLigan

Warrior
1a. Speltestar Coriolis 2.0 och ska börja ToW-kampanjen i TOR.

1b. Vill helst spela mer Coriolis, men då det inte går ligger Fria Ligans andra spel(test), SWN el OD närmast till hands.

2. SF rockar! Rymden är mkt roligare än alver! :gremwink:

Krille

Super Moderator
Jag är ombytlig, så här kommer ett svar till på de andra frågorna.

solvebring said:
En Star Wars-kampanj där man spelar TIE-piloter i kejserliga flottan. Typ datorspelet TIE Fighter, fast som rollspel.

solvebring said:
2. Varför då?
Därför:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-tBM2ZfncoU&feature=player_embedded"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/-tBM2ZfncoU&feature=player_embedded" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Troberg

Sinister eater
Krille said:
En Star Wars-kampanj där man spelar TIE-piloter i kejserliga flottan. Typ datorspelet TIE Fighter, fast som rollspel.
Jag hoppas att du menar någon tuffare variant av TIE än grundvarianten, typ TIE Interceptor eller TIE Defender. Grundvarianten får ju ett skapligt löskokt ägg att se ut som en pansarvagn.

Hmm, där har du kanske kampanjen: En experimentiell prototyp ska testas i fält, men hamnar mitt i något annat stort skeende. Så, dels ska prototypen räddas "hem" medan rebellerna gör allt för att ta den, dels ska man avvärja vad det nu är för stort elände som håller på att hända. Allt medan man är avskuren från yttre hjälp, så man har bara en Star Destroyer, jagad, men med ett mission.

Troberg

Sinister eater
solvebring said:
Ett improviserat friformsaktigt agent/infiltrationsscenario.

solvebring said:
Bra, intressant fantasy (dvs inte dungeonbashing), eller en bra Buffy-aktig skräck.

solvebring said:
2. Varför då?
Ingen aning.

Krille

Super Moderator
Teobald said:
Krille said:
Jag hoppas att du menar någon tuffare variant av TIE än grundvarianten, typ TIE Interceptor eller TIE Defender. Grundvarianten får ju ett skapligt löskokt ägg att se ut som en pansarvagn.
Nä, jag menar standardvarianten. Det är bara fjollor och fegisar som skyddar sig med pansar och sköldar. Riktiga krigare föraktar sån skit! Så har Slàine sagt, så det måste ju vara sant!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Star Wars D6 som spellledare.
OSR med anth och folket där när jag har tid.

Star wars D6 som spelare, RQ6,

2. Varför då?
För jag älskar SW D6 gillar systemet och världen.
RQ6 för det vore roligt att testa.

Sodivra

Champion
solvebring said:

2. Varför då?
1 a. Apocalypse world!

1 b. Nobilis-Apocalypse World, Kult-Apocalypse World, Ribbon Drive, 1001 Nights, Montsegur 1244, något av Julia Bond Ellingboe, konceptlajv som inte tar så lång tid.

2. Alltid Apocalypse World!
Nobilis-hacket behöver någon sorts struktur att fokusera kampanjer på, så det vore det skönt att hitta.
Och så vill jag pusha mina gränser.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mmm. Tales of the Fisherman's Wife borde ha kommit för länge sedan.

Troberg

Sinister eater
Krille said:
Nä, jag menar standardvarianten. Det är bara fjollor och fegisar som skyddar sig med pansar och sköldar. Riktiga krigare föraktar sån skit! Så har Slàine sagt, så det måste ju vara sant!
Iofs, har Slaine sagt det så är det så.

Men, räkna med att gå genom karaktärer i rätt högt tempo om du ska ha rymdstrider, det krävs liksom minst tio TIE's för att ta ner en X-vinge...

Krille

Super Moderator
Teobald said:
Men, räkna med att gå genom karaktärer i rätt högt tempo om du ska ha rymdstrider, det krävs liksom minst tio TIE's för att ta ner en X-vinge...
Du menar att du tror på subversiv rebellpropaganda, som på allvar hävdar att otränade repulsorflygbesprutare till bondpojkar i föråldrade skrothögar som underhålls under de mest primitiva förhållanden skulle ha en chans mot Flottans elit i väl underhållna precisionstrimmade TIEs?

Tillåt mig hånle. Under ansiktsmasken, vill säga.

Storuggla

Champion
"En Star Wars-kampanj där man spelar TIE-piloter i kejserliga flottan. Typ datorspelet TIE Fighter, fast som rollspel."

Det skulle jag spelleda omedelbums.

Storuggla, var fan är mitt SWd6?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Storuggla said:
"En Star Wars-kampanj där man spelar TIE-piloter i kejserliga flottan. Typ datorspelet TIE Fighter, fast som rollspel."

Det skulle jag spelleda omedelbums.

Storuggla, var fan är mitt SWd6?
Jag har ju skrivit det.... är ett underbart spel.