Olle Linge
Snigel
Då var det dags att köpa böcker igen och jag tänkte att just du kunde hjälpa till att ge mig en bra läsupplevelse. Jag ska försöka beskriva vad jag tycker omr. Det är framförall SF jag är ute efter den här gången, men jag är det något annat som är så ruskigt, äckligt bra att det bara måste läsas så är jag intresserad. Författare jag har läst tidigare och några exempel på böcker jag verkligen älskade är:
Neil Gaiman (American Gods)
Neal Stephenson (Snow Crash)
Philip K. Dick (Do androids dream of electric sheep?)
Ray Bradbury (det mesta)
Frank Herbert (Dune)
På hemsidan har jag recenserat det jag läst det senaste halvåret och bara betygsättningen borde ge en bra uppfattning om vad jag gillar, om nu någon mot förmodan läser
Det jag är ute efter när jag läser är:
x Bra språk
x Intressanta idéer
x Coola mijöer och karaktärer
x Handling med djup och tanke
Saker som kännetecknar böcker jag inte vill läsa:
x Stora rymdskepp och annan hi-tech är coooooolt
x Episka hjälteepos
Vet inte om det jag skrivit ger en så exakt bildt, men en liten fingervisning är det nog ändå. Jag tar väldigt gärna mot tips om bra novellsamlingar eller liknande. Det jag redan har planerat att köpa är bland annat mer av framförallt Gaiman.
Vad borde jag mer beställa?
Neil Gaiman (American Gods)
Neal Stephenson (Snow Crash)
Philip K. Dick (Do androids dream of electric sheep?)
Ray Bradbury (det mesta)
Frank Herbert (Dune)
På hemsidan har jag recenserat det jag läst det senaste halvåret och bara betygsättningen borde ge en bra uppfattning om vad jag gillar, om nu någon mot förmodan läser
Det jag är ute efter när jag läser är:
x Bra språk
x Intressanta idéer
x Coola mijöer och karaktärer
x Handling med djup och tanke
Saker som kännetecknar böcker jag inte vill läsa:
x Stora rymdskepp och annan hi-tech är coooooolt
x Episka hjälteepos
Vet inte om det jag skrivit ger en så exakt bildt, men en liten fingervisning är det nog ändå. Jag tar väldigt gärna mot tips om bra novellsamlingar eller liknande. Det jag redan har planerat att köpa är bland annat mer av framförallt Gaiman.
Vad borde jag mer beställa?