entomophobiac
Low Prep High Play
Re: Spelmekanik:
Hela bjäffset om hur strid går till känner jag också att det är ungefär ganska precis lika onödigt som du verkar tycka. Sedan om man egentligen är skicklig på en stil eller på att knäa, skalla eller vad tusan man nu håller på med är en annan historia.
Frågan är hur man löser ett snabbt och enkelt system så att det blir både kul och trovärdigt. Bara för att jag sysslar med någon kampsport känner jag knappast att det finns behov av att implementera just den kampsportens speciella taktiker eller tekniker. Det är ointressant - poängen är att man ska kunna simulera alla möjliga kampsporter och att det sedan ska gå att känna igen sig, men utan att mekaniken blir fyra hundra sidor olika manövrer.
Hela bjäffset om hur strid går till känner jag också att det är ungefär ganska precis lika onödigt som du verkar tycka. Sedan om man egentligen är skicklig på en stil eller på att knäa, skalla eller vad tusan man nu håller på med är en annan historia.
Frågan är hur man löser ett snabbt och enkelt system så att det blir både kul och trovärdigt. Bara för att jag sysslar med någon kampsport känner jag knappast att det finns behov av att implementera just den kampsportens speciella taktiker eller tekniker. Det är ointressant - poängen är att man ska kunna simulera alla möjliga kampsporter och att det sedan ska gå att känna igen sig, men utan att mekaniken blir fyra hundra sidor olika manövrer.