Anders linje...
Andres förslag tycker jag var helt korrekt. Förutsatt att man inte vill detaljera varje slag, spark och övrig rörelse i en närstrid vilket i sin tur, tror jag, leder till långa timmar av närstrider kring spelbordet.
T2000 tänkte jag först på. RPn är utbildad i Close Combat. Rpn kan då orsaka mer skada på sin motståndare än vad ett vanligt raggarslagsmål lyckas med. Utvecklar man detta med olika typer av skador för slag, spark och lite annat samt att RPna kan låsa motståndare och ta sig ur grepp så borde det räcka.
Men visst. Vill du uppnå ett maffesystem med olika stilar så läser jag gärna igenom resultatet när det är färdigt.
Själv har jag en bok vid namn Combat till WoD från White Wolf som behandlar närstrid i en massa olika stilar och varianter. Har inte använt den ännu...
Andres förslag tycker jag var helt korrekt. Förutsatt att man inte vill detaljera varje slag, spark och övrig rörelse i en närstrid vilket i sin tur, tror jag, leder till långa timmar av närstrider kring spelbordet.
T2000 tänkte jag först på. RPn är utbildad i Close Combat. Rpn kan då orsaka mer skada på sin motståndare än vad ett vanligt raggarslagsmål lyckas med. Utvecklar man detta med olika typer av skador för slag, spark och lite annat samt att RPna kan låsa motståndare och ta sig ur grepp så borde det räcka.
Men visst. Vill du uppnå ett maffesystem med olika stilar så läser jag gärna igenom resultatet när det är färdigt.
Själv har jag en bok vid namn Combat till WoD från White Wolf som behandlar närstrid i en massa olika stilar och varianter. Har inte använt den ännu...