Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Du vet vad svaret på den frågan är, låt oss säga det i kör:Swedish Chef;n142118 said:kan vi inte gå tillbaka till det, jag saknar det.
Starta en intressant tråd om det då
Du vet vad svaret på den frågan är, låt oss säga det i kör:Swedish Chef;n142118 said:kan vi inte gå tillbaka till det, jag saknar det.
Håller med till 100%Swedish Chef;n142118 said:Jag blir mest trött på att vi pratat så lite rollspel den senaste veckan, kan vi inte gå tillbaka till det, jag saknar det. Om vi höll oss till att diskutera rollspel på ett jämställt och vettigt sätt tror jag fler skulle gilla att hänga på forumet, fler lurkers skulle våga registrera sig för att fråga om grejer.
Swedish Chef;n142118 said:Jag blir mest trött på att vi pratat så lite rollspel den senaste veckan, kan vi inte gå tillbaka till det, jag saknar det. Om vi höll oss till att diskutera rollspel på ett jämställt och vettigt sätt tror jag fler skulle gilla att hänga på forumet, fler lurkers skulle våga registrera sig för att fråga om grejer.
Fjodor Pollett;n142242 said:Är det bara jag som tycker att det är utsökt ironi att det just nu diskuteras "Hur bygger man bra sociala konflikter?"
Jag skrev en spelkrönika räcker det för herrn?RasmusL;n142168 said:Prata om rollspel då istället för att gnälla om att inte göra det?
Om vi tappar folk för att de tycker att vi pratar för mycket om hur man kan göra forumet mer välkomnande för t.ex. kvinnor så måste jag erkänna att jag inte kommer att sakna dem särskilt mycket.Arfert;n142315 said:Så länge forumet håller på att allt mer politiseras så tappar man folk.
Dante;n142325 said:Om vi tappar folk för att de tycker att vi pratar för mycket om hur man kan göra forumet mer välkomnande för t.ex. kvinnor så måste jag erkänna att jag inte kommer att sakna dem särskilt mycket.
Sure thing, om det måste sägas så måste det sägas. Ingen fara med mig, jag har ganska bra koll på hur du resonerar.Arfert;n142315 said:Jag funderar allvarligt funderar på att dra också. Forumet ligger illa till.
Ska enbart försöka hålla mig till SagaGames-forumen så länge. Sen får vi se. Så jävla viktigt är det inte att vara här. Och rollspel.nu börjar allt mindre vara en plats att ha sitt officiella forum på. Så länge forumet håller på att allt mer politiseras så tappar man folk.
Sorry, Magnus Seter, det måste sägas.
Den tråden har ökat på min vilja att leta andra ställen att spendera min nätnärvaro på. Inte att det diskuteras, för det tycker jag är bra, utan hur det diskuteras.Dante;n142325 said:Om vi tappar folk för att de tycker att vi pratar för mycket om hur man kan göra forumet mer välkomnande för t.ex. kvinnor så måste jag erkänna att jag inte kommer att sakna dem särskilt mycket.
Dante, det där var lågt. Det handlar inte om det. Jag hör hela tiden folk som inte trivs här, att moderatorerna har en tydlig åsiktsprofil och inte är opartiska etc. Från folk som aldrig är med i politiska diskussioner eller har de minsta SD-åsikter.Om vi tappar folk för att de tycker att vi pratar för mycket om hur man kan göra forumet mer välkomnande för t.ex. kvinnor så måste jag erkänna att jag inte kommer att sakna dem särskilt mycket.
Alltnog, trist om SagaGames lämnar men samtidig kul för då får du möjligheten att göra ett forum på ditt sätt, utan att vara bunden av rollspel.nu:s regler och klimat.
Det där låter som att ni inte vill att SagaGames ska vara kvar. Sådana där motiveringar brukar chefer komma med när de ska sparka folk. Intressant.Det kan till och med vara så att det bästa för t.ex. SagaGames är att renodla till att enbart kommunicera via Facebook-sidan. Där kan ju också diskussioner föras och det funkar mer som en tydlig kanal för förlaget. Och trafiken på Facebook är ju sjukt mycket större än här på rollspel.nu.
Det är sällan diskussioner OM spel urartar i flame wars som man såg om D&D utgåvor (3.x vs. 4 t.ex.). Så jag vet inte om det är skild fanbas som utgör problemet om jag skall vara ärlig. Det är ju helt andra trådar (oftast) helt orelaterat spel, eller möjligen perifert kopplat till roll spelande, som urartar. På senaste tiden av guds nåde kan tilläggas...Magnus Seter;n142337 said:Jag har alltid haft åsikten att alla rollspelsproducenter som har resurser till det är bättre tjänade av att ha en egen forumplattform. Där sätter de sina egna regler, de moderar exakt som de vill och inte minst så tenderar deras användare att nästan uteslutande vara fans.
Här är det annorlunda, här finns fans och de som inte är fans. Så krocken kan vara för svår att hantera, särskilt för producenter som också vill bygga sitt varumärke med större kontroll än vad de uppnår här. Det blir svårare att göra det under någon annans paraply, så om resurserna finns så är då en egen forumplattform ett mycket bra alternativ.
Du läser in för mycket i det. Eller rättare sagt, det du läser in finns inte i mina tankar. Vi har varit igenom detta när Riot lämnade oss och vid några andra tillfällen har jag för mig. Tyckte samma sak då som nu.Arfert;n142345 said:Det där låter som att ni inte vill att SagaGames ska vara kvar. Sådana där motiveringar brukar chefer komma med när de ska sparka folk. Intressant.
Jag upplever en mycket snäv åsiktskorridor här. Från både (vissa) moderatorer men främst från en vokal minoritet av användare. Så jag håller käften i 99,99% av trådar jag vet kommer sluta katastrofalt. Inget jag säger kommer ändra någons åsikt ändå, vare sig här eller på andra öppna plattformar på nätet. Hade jag inte suttit med plattan hade jag länkat till den klassiska xkcd-strippen...Arfert;n142345 said:Jag hör hela tiden folk som inte trivs här, att moderatorerna har en tydlig åsiktsprofil och inte är opartiska etc. Från folk som aldrig är med i politiska diskussioner eller har de minsta SD-åsikter.