Ram;n149911 said:
Well...
Vissa anser att samhällskritisk analys är on topic, vissa anser att det inte är det. Ett explicit forum för detta är ett sätt att:
1. Försöka göra fler nöjda genom att inte behöva ha samhällskritiks analys i trådar där de inte är efterfrågade.
2. Göra det tydligt att samhällskritisk analys ÄR en del av det som vi sysslar med på det här forumet.
Missförstå mig inte nu, för jag tycker att detta är en viktig fråga.
Rollspel.nu har för många forum och vi skulle behöva minska antalet.
Jag skulle t.ex. vilja ha ett BRP-forum, ett Drakar och Demoner-forum, ett GURPS-forum, ett skräck-forum, ett World of Darkness-forum, ett Call of Cthulhu-forum, ett brädspelsforum, ett kortspelsforum, ett matlagningsforum, ett ölforum, ett musikforum, ett filmforum,... men det går inte - för det skulle inte vara tillräckligt mycket aktivitet för att motivera deras existens.
Nu kan man argumentera för att det skulle vara tillräckligt hög aktivitet i dessa trådar om de fick ett eget forum - men mycket av aktiviteten är inte konstruktiva diskussioner, utan bara internbråk. Det är ungefär som att säga att trådar/inlägg som bashar Eon, d20 eller WoD skulle vara konstruktiva (det är de inte).
Sedan argumenterar vissa för att om något ämne får ett eget forum så skulle aktiviteten öka där. Det stämmer inte heller (vilket alla som varit här i 10+ år är medvetna om).
TL;DR: Ett samhällskritiskt forum på rollspel.nu skulle varken leda till fler samhällskritiska trådar eller bättre diskussioner i de befintliga trådarna. Tyvärr. :sad: