Story NowSave said:Vilken definition har du av Story Now?Elmrig said:Där pratar du om Story Now. Den definition som tycks ligga bakom håller jag inte med om.Save said:Om jag säger att jag skjuter dig och du accepterar det, i ett spel med bara oss två, då kan man förknippa den (korta) berättelsen med Story Now.
Det blir för mig väldigt konstigt om vi ska diskutera Ron Edwards terminologi men inte får använda de artiklar där han definierar termerna som referens. Visst, det är bara "vad han tycker" men det är han som definierat vad termerna betyder och "vad han tycker" blir då mer och mer intressant.Commitment to Addressing (producing, heightening, and resolving) Premise through play itself. The epiphenomenal outcome for the Transcript from such play is almost always a story. One of the three currently-recognized Creative Agendas. As a top priority of role-playing, the defining feature of Narrativist play.
Om du kan förklara för mig vilken del av den "korta historien" som kan förknippas med Story Now så skulle jag uppskatta det. Jag har försökt ge min bild av hur ditt exempel skulle kunna utvidgas för att relatera till Story Now, har jag missat något så peka gärna ut vad det är.