Nekromanti Katana i fantasy?

Targon

Hero
Re: Katana i fantasy på rpg.net

Jepp, det trodde jag verkligen inte när jag startade tråden. Men det bevisar ju bara att katana är ett vapen som fascinerar och som många har synpunkter på. Jag startade en liknande tråd på rpg.net för ett litet tag sedan. Jäklar vilka diskussioner som snabbt följde på detta. Om du är nyfiken så kolla här.

Rickard

Urverk speldesign

"Jäklar vilka diskussioner som snabbt följde på detta."
Mycket om katanans myt om att vara överlägsen europeiska svärd, just för att svärdet viks fler gånger.. :gremsmile: Det finns en Herr Nils-motsvarighet på rpg.net, märkte jag.. Jag tycker annars du fick en schysst bild på svärd i den tråden.. Jag är annars mycket för det enkla svärd, men skönheten i detta svärd fick mig att rysa av välbehag..

/Han som lärde sig lite nya saker när han läste tråden

Storuggla

Champion

Jag trodde alla visste att Överste Colt gjorde det han gjorde för att han var trött på alla katana vs västerländska svärd-diskussioner. Han var på väg att lösa ninjamyten också men så dog han innan han blev klar.

Storuggla, historianörd

Svarte Faraonen

ром и смерть

Om du vill förstå rpg.net:s förhållande till katana (eller katanae, som de vill kalla dem i plural) måste du läsa tråden Deviant Desires. Eller, förresten. Du måste läsa tråden, oavsett vilket. Den ursprunglige postaren försöker starta ett play-by-forum. Resultatet blir... obeskrivbart. Som en bonus innehåller tråden vår egen Nightowl i rollen som en ninja under ett bord.

Targon

Hero
Re: Katana på rpg.net

#81 Braincraft
I'm a mutant ninja cyborg cyborg robot ninja with forty-two katanas, because more katanas are more cool. And a sawed-off shotgun. And a silver shotgun. And my motorcycle is also silver. And I'm also magical, for the bonuses.

#103 sys64738
I walk into the bar. I am a katana. I also have two katanas
at my side. I go up to the bartender and cut him in half.

#128 sys64738
ok i the one true katana get all the katans in the room and absorn them into my steel katana body and laugh ha ha ha you all suck cuz i took your shit just now and there's nothing you can do about it you all suck

#88 Fer
and several other katana-fetishists are loitering in the vicinity of the bar.
He steps in and heads over the barman.
"Hey, I'm between katanas. Got any?"

#210 Arkaengel
A small, but broad man steps into the bar. For reasons of dress code, he wears a trenchcoat, which he flings open once inside.
"Katanas! Getcher katanas here! Only one previous owner, a little old lady who'd only go slaying on the weekends. Katanas! Getcher katanas here!"

#212 Ghoest Police
Gosh I could use a Katana!
But I traded all my money for these here magic beans...

#213 Arkaengel
"Katanas inna bun! Only one prior owner, and she only used it to battle VIPER on the weekends! Any cheaper, and I'd be cutting me own throat! Get yer katanas inna bun here!"

#214 Ghoest Police
Guys! Guys!
I planted the magic beans..
and.. and... and..
it's a Katana Tree...........

Och ibland avbryts harrangerna med utrop som : THIS is the funniest thread EVER!!!!!!

Ok, point taken. Jag tror dock inte att det kommer att få några djupgående konsekvenser för mitt eget katana-fetischande. Jag står för min uppfattning att katanas/ae/or är djefligt fina grejer och att det vore ball att foga in en slags "tribute" till dem i min rollisvärld.

Jag får dock tacka för lästipset. Det var en ganska kul tråd.

Rickard

Urverk speldesign
Ååååååååhhhhhh..... * :D [NT]

/Han som kom på 5-6 signaturer till detta inlägg, men han skiter i dem och skriver denna istället

Svarte Faraonen

ром и смерть

"Ok, point taken."

Alltså... det var inte menat som en pik. Ha med så mycket katanae du vill. Det är bara det att det är en kul tråd. :gremsmile:

Targon

Hero

Det är bara det att det är en kul tråd
Jodå, och höjdpunkten var ju helt klart Erik Nightowl Sieurins haikuproducerande ninja under bordet som desperat värjer sig mot Magic Pinks sexuella attacker...because he is a ninja... :gremgrin:

Nightowl

Champion
Killfuck Soulshitter vs Tuva från Vadehyttan

Som en bonus innehåller tråden vår egen Nightowl i rollen som en ninja under ett bord.
Observera att när någon vill ha stats för mina Soul Sucking Shurikens, så är de för PlayElf. Fast PlayElf är egentligen ett alldelest för seriöst, realistiskt och detaljistiskt simulationsspel för var det nu egentligen var vi spelade.

I alla fall, folk som "Draven" gör att stackars katanor (katanaer? katanas? katanaa?) kanske inte är så poppis jämt, helt oförskyllt.

Erik

Organ

Out of time, out of mind
Gnäll från nitt-pickande vän av ordning

De första revolvrarna dök upp redan på 1700-talet och fanns följdaktligen redan när lille Samuel tultade runt i kolt (pun intended) och pekade med fingret och sa "pang". Det han uppfann var dock den första ordentligt fungerande revolvermekanismen och därmed också den första revolvern som blev någorlunda spridd.

/Anders

Storuggla

Champion
Re: Gnäll från nitt-pickande vän av ordning

"De första revolvrarna dök upp redan på 1700-talet och fanns följdaktligen redan när lille Samuel tultade runt i kolt (pun intended) och pekade med fingret och sa "pang". Det han uppfann var dock den första ordentligt fungerande revolvermekanismen och därmed också den första revolvern som blev någorlunda spridd."

Trams. För att ta credit för en uppfinning ska den fan i mig fungera också, som Colts revolver (första snubben med patentet dessutom!). Det räcker inte att jag tar och slänger folk tvärs över en gräsmatta och kallar det för en teleportationsmaskin, det ska funka i produktion och användande också. :gremtongue:

Storuggla, Colt rular

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Killfuck Soulshitter vs Tuva från Vadehyttan

Men Draven har ju inte en katana. Han har ett avsågat hagelgevär och två modifierade Desert Eagles. :gremsmirk:

Organ

Out of time, out of mind
Re: Gnäll från nitt-pickande vän av ordning

Trams. För att ta credit för en uppfinning ska den fan i mig fungera också
Nej, för att ta credit för en uppfinning ska man vara först. Hur geniala än Colts förbättringar var så var de just bara det, förbättringar av en redan existerande konstruktion.

Det räcker inte att jag tar och slänger folk tvärs över en gräsmatta och kallar det för en teleportationsmaskin
Nä, vem som helst fattar ju att det skulle kallas judo och inte teleportation. :gremgrin:

/Anders