Alltså: Korset -måste- bort.
Vidare: Sverige blir minsann inte en kommunistrepublik alldeles ensamt. Vi måste annekt...eh, inkorporera Danmark, Norge, Grönland och Island, så att vi kan bli en evig och mäktig rådsunion. (Finland överlåter vi givetvis åt Sovjetunionen). Således, har vi en modell att utgå ifrån:
Det här är nämnligen Kalmarunionens flagga:
Hammaren och skäran är inga vidare bra symboler för Skandinavien, för bönder och arbetare känns inte direkt som samhällets norm längre. Stjärnan, däremot, fungerar alltid. Jag föreslår således, uti all enkelhet:
Skandinaviska SSR:

Det gula representerar de skandinaviska länderna, det röda representerar Komintern, och stjärnan står för evigheten.
Enkelt och stilrent, men jag föredrar egentligen mer...komplexa flaggor, särskilt sådana med vapensköldar och annan föreställande, heraldisk symbolik. Sådana känns inte särskilt kommunistiska dock, men jag knåpade ändå ihop ett förslag:
Skandinaviska SSR 2:
Det röda här är återigen kommunismen, det gula är jordens fruktbarhet och rikedomar, det blå är havet, fjällen och älvarna. Hammaren och skäran representerar arbetarna och bönderna. Bilden i mitten slutligen, är Eriks av Pommern vapensköld. Dess centrala sköld representerar Norge, hans arvrike, och korset, som smög sig in ändå, är väl obvious. De andra fyra fälten representerar Danmark, Pommern, Sverige eller hela Unionen, samt Sverige (Folkungalejonet).
Återkommer kanske med fler förslag.
- Ymir, mycket road