Mullekommunismens flagga
Det slår mig att Demokratiska Folkrepubliken Sverige, efter att planekonomin införts på fredlig väg utan revolution, nog är ett kommunistiskt samhälle med agrara förtecken. Mullekommunism. Grönvänster.
DFS, fortfarande alliansfritt i fred och neutralt i krig, satsar på total självförsörjning av livsmedel och skogsråvara. Sysselsättningen inom lantbruket ökar rejält i såväl jordbrukskooperativ som statsjordbruk.
Urbaniseringen avbryts och funktionalismens princip om grannskapsenheten drivs till sin spets när hundratals nya idealbyar byggs runt om i Sverige med Konsum, Folkets hus och skola i centrum. Staden är en destruktiv och tärande miljö som föder reaktionära rörelser. Den nya sunda människan bor på landet och arbetar på fälten eller i skogen.
DFS flagga och statsvapen ska alltså inte innehålla några referenser till industrin, men väl till jordbruket. Hammaren och skäran, som ju symboliserar industri och jordbruk, är allt för förknippat med Sovjetkommunismen.
Jag tänker mig statsvapnet som runt med ett stiliserat böljande landskap mot en blå himmel, omgärdat av sädesax och grankvistar. Kanske finns en lie, en yxa eller en spade med.
Flaggan innehåller inte det gula korset men har åtminstone ett par ränder i gult och blått enligt gängse heraldisk praxis. Rött dominerar, möjligen finns där också något grönt. Statsvapnet i mitten.
(Nån vänsterorganisation gav faktiskt ut en skrift i början av 1980-talet som beskrev ovannämnda samhälle! Den hette något i stil med "Sverige år 2004". Fast den flaggan var gul och hade ett kors.)
Dewil
Tillägg: Naturligtvis är kärnkraften avskaffad!