Nekromanti Konspirationsteorier!

Lindenius

Swashbuckler
Just så

Att tro att Gud skapade människan för 6000 år sedan är religiös tro. Att tro att det finns en världsomspännande överenskommelse att täcka över detta och predika den falska evolutionsläran för att främja djävulens syften är en konspirationsteori. Den förstnämnda leder ofta till den sistnämnda, men de är två skilda saker.
Håller helt med. Men många trådar från början gjorde inte den distinktionen. ”Elvis lever” är inte en konspiration, ”Kreationism” inte heller.

//erik. kom därmed på en kul konspiration som han skriver tidigare i trädet.

Lindenius

Swashbuckler
På tal om Jehovas

Jag hade en bekant (inte svensk) som var övertygad om att den svenska regeringen skickade ut Jehovas vittnen för att folket skulle bli nöjda och sällsamma och därmed inte koncentrera sig på vad regeringen gjorde.

”Jehovas Vittnen är folkets opium” typ

//erik. dinger till ragis

Targon

Hero
Ingen orsak

Ibland får man tillfälle att visa sig på styva linan. Fast efteråt skäms man lite över att man är så förbannat besserwissrig. :gremblush:

PAX

Jordisk Äventyrare
Stora tandläkarkonspirationen

LARD's "Can God Fill Teeth?"

Don't ask me why
But I was walking down the streets
Of Fairfax, California
And I saw this flyer hangin'
On a telephone pole, and it said
CAN GOD FILL TEETH?

For a $10 "donation"
You could see silver fillings turn
To gold and other "supernormal dental happenings."
New caps! Filled cavities! Bring a
Flashlight and a mirror and observe

But wait a minute
Didn't I just read
About how the cops are getting parents
To plant bugging devices
In their kids' teeth
So if they disappear they can track 'em
Before they wind up on the backs of milk cartons
And all that

And didn't I read
That these devices can go two-way
And everything that I do or say
Is all goin' on tape somewhere right now
Planted in my cavities
And they didn't even tell me
no wonder every bad thing
In and out of my mouth
Keeps winding up on my employment record

All those fillings
All those crowns
I'll show them
Who's the boss of my big mouth

Where's the pliars
God dammit! Where's the pliars?!?
Wilma! Where'd you put my electric drill
This is all coming out now-TODAY!

CHORUS
Agh! Agh! Agh!
Agh! Agh! Agh!
Agh! Agh! Agh!

Must be some kind of conspiracy
The whole world's a God damn conspiracy
Look anywhere long enough, you're gonna find a conspiracy
Man, LIFE is a conspiracy!

CHORUS

Needlenose
Up my nose
-Agh!-
Where did all these wires come from?
How far up into my skull do they go
I pull out more and more copper spagetti

How'd my Weekly World News get all w wet?
God damn fishsticks melted again
What are they trying to do to me?
No secrets in the land of the free!

There
no one's gonna tell me what to do
It's worth eating baby food
The rest of my life
To be a free man
Bastards
Probably wouldn't understand me anyway

Sen har vi ju månlandningen oxå men den kan vi ta en annan dag...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
RPG.net hade nyligen en tråd om detta (den ligger på Tangency, så man måste registrera för att kunna läsa den). Innehåller bland annat den intressanta teorin att Iliaden skapades av liberala bankirer på 20-talet för att ge ett dåligt intryck av Grekland.

Nightowl

Champion
Re: Just så

”Elvis lever” är inte en konspiration
Jodå, eller snarare: det behövs en liten konspiration för att hålla det hemligt att Elvis inte knarkade ihjäl sig och dog på en toalett, ensam, ful, och olycklig, utan lever i högönsklig välmåga.

Som en lite konspiration kan den faktiskt vara sann (det osannolika med konspirationer är ju att få så stoa och omfattande grejer att funka) men å andra sidan matchar den ju totalt hela idén med konspirationer som önsketänkande.

Erik

Nightowl

Champion
Re: På tal om Jehovas

folket skulle bli nöjda och sällsamma
Dagens roligaste felskrivning - det är klart att man blr konstig om man får besök av missionärer stup i kvarten! :gremgrin:

Påminner mig om spelet "Vin, kvinnor och sång" där en av Nackdelarna man kunde få för sin karaktär var "Attraherar Jehovas Vittnen - de dyker upp där han minst anar det!".

Erik

Lindenius

Swashbuckler
Hehe [ant]

inte klockt vad ett ”sam” kan göra.

//erik. att vara säll gör sällan någon sällsam

Saxifrage

Hero
Re: Konspiration och marknadsmekanismer

Ja, höjer man blicken en aning så blir förstås konspirationerna mindre sannolika. Tyvärr! :gremsmile:

Man kan tillämpa den här typen av "nyttomaximerande konspirationer" i andra sammanhang också. Min svåger vägrar tex att gå till privata tandläkare, eftersom han antar att privata tandläkare gör mer än de måste bara för att tjäna pengar. Det är ju egentligen ett exempel på samma tänk som nämnda SL-konspiration.

rks

Warrior
"Homomaffian"

Jag totalt älskar "homomaffian"-teorin, om att "homolobbyn" har en massa trådar in i och har gullat/hotat politiska partier, media och alla myndigheter att de inte vågar säga annat än "ja!" till "allt" vad "homolobbyn" vill.

Läs gärna om LIvets Ords tidning Världen Idag ur ett granskande perspektiv!

Jag fick förra hösten höra en dag förra hösten av en gubbe inom Maranata att "gaylobbyn" har en massa fastighetsvärden på Östermalm i Stockholm och det är med dessa som de finansierar sina kampanjer. Yeah right! :gremgrin:

Nightowl

Champion
Var är mina pengar!?

En kompis till min fästman som är jude brukar säga så när den judiska världskonspirationen kommer på tal "Varför har dom inte skickat mig min andel än!?"

Annars är ju den stora homokonspirationen att (som nån amerikansk pastor uttryckte saken) vi inte kan föröka oss, så vi måste rekrytera. Och eftersom man förvandlas till homosexuell genom övergrepp som barn*, så gör annars icke-pedofila bögar pliktskyldigast övergrepp på unga pojkar för att förvandla dom till bögar... när dom inte "förför dom till homosexualitet" istället.

Erik

* Fast enligt en del räcker det med att få något uppfört i analöppningen. Absolut mest hilarious var den som påstod att en som hon kände som kände nån som kände nån som hade satt sig på en tältpinne och förvandlats till bög. Jag menar, radioaktiva spindlar i all ära, men...

rks

Warrior
Re: Var är mina pengar!?

Efter att jag hört Maranata-mannen säga detta så frågade jag min käre chef när jag skulle få löneförhöjning, men han var helt oförstående, och jag jobbar ju ändå på en homosnuskorganisation...

:gremsmirk:

Rising

Vila i frid
Jag har faktiskt en...

Jag såg en undersökning där män och kvinnor dels såg bilder på varandra, och dels fick lukta på varandras kroppslukter. Det märkliga var att männen var rätt eniga om att de kvinnor de fann attraktivast också var de kvinnor som luktade godast, medan kvinnorna överlag tyckte att de snygga killarna luktade illa och vice versa!

"Varför säljer inte fula killar någon sorts parfym på sitt svett åt de snygga killarna?" undrar man då.

Öhm, tja, fast nu idag läste jag i Metro att det var värre än så. Kvinnor som tog P-piller tyckte att mäns svett luktade mindre medan de kunde känna doften av mat och blommor kraftigare. Det visade sig också att kvinnor kunde förnimma lukten av mäns svett som allra kraftigast när de var som allra mest fruktsamma!

Alltså... Snygga killar utstöter alltså en så frånstötande odör som möjligt när de i fortplantningssammanhang betyder det som mest!

Nå, nu har jag två konspirationsteorier:

1. Snygga killar-konspirationen
En gång i tiden (innan parfymen) var de stora och tuffa killarna inga avelshingstar. De skulle försvara flocken mot rovdjur, och alla brudar höll sig borta från dem i befruktningstider. De fula och klena killarna var inte så bra på försvaret, så deras uppgift var att lukta så gott som möjligt och få nuppa med alla cavebitches. De snygga killarna revolterade mot den biologiska ordningen och uppfann parfymen! Idag hålls alltså parfymindustrin igång av snyggisar som försöker undantrycka oss fulisars biologiska rätt att få nuppa järnet!

2. Fula killar-konspirationen
En gång i tiden var vi snygga killar de enda som tjejerna var intresserade av. De fula grobianerna luktade helt oattraktivt och våra klubbor fick bonka pälsen varje natt (öh, pratar du om... jaha! okej, okej, fortsätt med teorin!). Sen uppfann de fula killarna en massa parfym som luktade som deras egen svett. När de började sälja parfymen för dyra penningar så hamnade kvinnors två grund instinkter (lustan och fåfängan) i konflikt med varandra: Dels luktade parfymen illa, men samtidigt kostade den mycket, och därför innebar den status. Eftersom alla kvinnor är suckers för status så vann fåfängan. Detta påverkade kvinnors mansuppfattning med tiden så att de har kommit att tycka att fula killar faktiskt luktar godare än snygga killar. Med hjälp av alkohol (en annan av fulisarnas uppfinningar) så försämras kvinnornas omdöme och synförmåga, och plötsligt kan alltså en ful kille verka rätt snygg och samtidigt lukta gott. Om fulisarna bara passar på medan kvinnorna är brunstiga så kan de alltså föra sina looser-gener vidare och trotsa naturen!

Jag tror mest på alternativ #2 eftersom den betyder att jag är en av de snygga killarna. Jepp, det måste vara så.

/Rising
sjunger "I'm beautiful... I'm beautiful... It's true..."

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Var är mina pengar!?

* Fast enligt en del räcker det med att få något uppfört i analöppningen.
Då borde vanliga prostata-undersökningar leda till en epidemi av bögar. Hugaligen. :gremwink: