Jag har faktiskt en...
Jag såg en undersökning där män och kvinnor dels såg bilder på varandra, och dels fick lukta på varandras kroppslukter. Det märkliga var att männen var rätt eniga om att de kvinnor de fann attraktivast också var de kvinnor som luktade godast, medan kvinnorna överlag tyckte att de snygga killarna luktade illa och vice versa!
"Varför säljer inte fula killar någon sorts parfym på sitt svett åt de snygga killarna?" undrar man då.
Öhm, tja, fast nu idag läste jag i Metro att det var värre än så. Kvinnor som tog P-piller tyckte att mäns svett luktade mindre medan de kunde känna doften av mat och blommor kraftigare. Det visade sig också att kvinnor kunde förnimma lukten av mäns svett som allra kraftigast när de var som allra mest fruktsamma!
Alltså... Snygga killar utstöter alltså en så frånstötande odör som möjligt när de i fortplantningssammanhang betyder det som mest!
Nå, nu har jag två konspirationsteorier:
1. Snygga killar-konspirationen
En gång i tiden (innan parfymen) var de stora och tuffa killarna inga avelshingstar. De skulle försvara flocken mot rovdjur, och alla brudar höll sig borta från dem i befruktningstider. De fula och klena killarna var inte så bra på försvaret, så deras uppgift var att lukta så gott som möjligt och få nuppa med alla cavebitches. De snygga killarna revolterade mot den biologiska ordningen och uppfann parfymen! Idag hålls alltså parfymindustrin igång av snyggisar som försöker undantrycka oss fulisars biologiska rätt att få nuppa järnet!
2. Fula killar-konspirationen
En gång i tiden var vi snygga killar de enda som tjejerna var intresserade av. De fula grobianerna luktade helt oattraktivt och våra klubbor fick bonka pälsen varje natt (öh, pratar du om... jaha! okej, okej, fortsätt med teorin!). Sen uppfann de fula killarna en massa parfym som luktade som deras egen svett. När de började sälja parfymen för dyra penningar så hamnade kvinnors två grund instinkter (lustan och fåfängan) i konflikt med varandra: Dels luktade parfymen illa, men samtidigt kostade den mycket, och därför innebar den status. Eftersom alla kvinnor är suckers för status så vann fåfängan. Detta påverkade kvinnors mansuppfattning med tiden så att de har kommit att tycka att fula killar faktiskt luktar godare än snygga killar. Med hjälp av alkohol (en annan av fulisarnas uppfinningar) så försämras kvinnornas omdöme och synförmåga, och plötsligt kan alltså en ful kille verka rätt snygg och samtidigt lukta gott. Om fulisarna bara passar på medan kvinnorna är brunstiga så kan de alltså föra sina looser-gener vidare och trotsa naturen!
Jag tror mest på alternativ #2 eftersom den betyder att jag är en av de snygga killarna. Jepp, det måste vara så.
/Rising
sjunger "I'm beautiful... I'm beautiful... It's true..."