Nekromanti Konstiga saker folk sagt om dig

Dilandau

Myrmidon
Vad är det konstigaste någon sagt om/till dig?

I mitt fall torde det vara min sambo som bara för några minuter sedan sa: "Leker du Gud nu igen?"

Johan K

Gammal & dryg
Vad är det konstigaste någon sagt om/till dig?
Well, mest att folk säger att man är en kul & småudda typ.. Då speciellt när man fortfarande tassar omkring i shorts i slutet av oktober...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det första intrycket är viktigt

Alltså, jag står och väntar på min dåvarande flickvän utanför en kinakrog i Borlänge. Fram kommer en lirare som är hög som ett hus. Han vacklar lite, fäster blicken på mig, och levererar den mest klassiska replik någon någonsin gett mig:

"Fan, vad jag beundrar dig. Du bara röker på och skiter i allt!"

Sen vinglade han bort. Har aldrig sett mannen innan, och aldrig efter.

/M

Storuggla

Champion
Re: Det första intrycket är viktigt

Var detta när du var skäggig och långhårig?

Storuggla, hippiestereotyp?

Ymir

Liten kantbaron
Jag minns en tjej på en fest, som sade, syftande på mig; 'Shit, det sitter en hårdrockare där inne".

Det lär väl ha haft med min klädsel den dagen att göra, but still...det hårdaste jag lyssnar på annat än i undantagsfall är typ Depeche Mode...

Jag ligger dock i lä gentemot en bekant, som en gång fick som komplimang av sin pojkvän: 'Du är som ett geléhallon...söt utanpå, och god inuti'. För någon med min störda fantasi har den meningen sååå många dimensioner...och jag vill minnas att hon dumpade pojkvännen ganska snart efter det...jag anade ett samband där... :gremsmirk:

- Ymir, i skydd mot väder och vind

Nightowl

Champion
På en mycket våt fest hävdade en brud som påstår att hon kunde känna folks auror att jag inte hade någon. Om jag kan min new age rätt är detta som att säga att nån inte har någon puls, typ. Och min personliga teori att auror bara är bullshit, eller möjligheten att eventuell klärvojant förmåga allvarligt nedsätts av Strongbow och Guiness, förklarar det inte, för hon hittade en på de övriga fylleristerna.

Erik, troligen vandöd

Storuggla

Champion
Jag kan också känna av folks auror. Och jag kände ingen av dig heller. Jag känner förvisso aldrig av någon enda aura, men det är bara för att de inte finns. Men jag kan!

Storuggla, nappe i stor hatt

magoo

Hero
Jag har hört diverse konstigheter och elakheter eftersom jag ofta tar emot kundklagomål per telefon (och då har de redan pratat med en tre-fyra pers utan att bli nöjda). Sist var det en snubbe som vräkte ur sig:

- Kan du fatta det, du med din lilla Ume-hjärna!

Ibland är folk så elaka att jag tappar fattningen och nästan skrattar ut dem. Hittills har jag lyckats vara artig, men Ume-hjärnan var bara för rolig, han blev inte gladare över att jag fnissade till kan jag meddela.

Men mesta konstigheterna är nog (nr 1 har jag skrivit om förut):

1. Du har inte några... vapen att sälja?
Från en serietidningssäljare, när jag skulle betala några serier jag köpt. Oväntat med tanke på att jag är en pytteliten småbarnsmamma som ser helt fredlig ut.

2. Såna som du ska ge fan i att parasitera på samhället, åk hem!
Från en arg farbror när jag låg och solade på gräsmattan utanför min lägenhet. Oväntat med tanke på att jag är helsvensk och har arbete.

3. Skulle dina bröst rymmas i mina händer?
Gubbsjuk kyrkogårdsvaktmästare vid sommarjobb.

I samtliga fall har jag sagt "va" en tre fyra gånger och verkat dum. Man kan inte fatta att folk säger sånt till en :gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign
Folk säger en massa saker om mig, som säkert hade varit jättekonstiga om det hade gällt för någon annan. "Illvätte" har folk exempelvis kallat mig. Jag brukar annars få kommentarer om hur skön/cool jag är men en drog till med motiveringen "Du kommer liksom med en sådan där t-shirt och inte bryr dig ett skit".

"Jag gillar ditt benhår", sade en tjej en gång. Jag tror hon stötte på mig. Full var hon i alla fall. Det var jag också... och så satt vi i en uppblåsbar kosoffa. (förresten så brukar folk tro att jag hittar på mina anekdoter)

Föräldramöte och mina föräldrar träffar min SO-lärare på gymnasiet. Han bläddrar i lite papper och tar en paus. Han tittar upp på mina föräldrar och säger "Rickard har en hjärna... och han kan använda den".

/Han som fick pris för "Årets groggare" på avslutningsfesten förra veckan för fotbollen

Organ

Out of time, out of mind
Det underligaste som någon sagt riktat till mig måste vara ett, i min bekantskapskrets, legendariskt meningsutbyte som skedde på puben Half-Way Inn (mer känd som "halva inne" :gremgrin:) vid Mariatorget i Stockholm för ett antal år sedan. Klockan är runt sju på kvällen en vardag så det är mycket få gäster och mycket stillsamt. Jag och två kompisar sitter med varsin öl framför oss vid ett av borden och pratar. Vid bordet bredvid sitter dock en rejält förfriskad herre alldeles mol allena. Han sitter med vad som troligen är kvällens trehundrasextonde öl i handen och svajjar lätt på stolen, dock inte så mycket att det varken är störande eller ens särskillt anmärkningsvärt. Det lätt surrealistiskt element tillförs dock till situationen då han lutar sig fram mot mig (jag är den som sitter närmast honom) och säger:

Fyllo (lätt sluddrandes) "Öh du... Är du tjej eller läkare eller nått?"
Jag (mycket förvirrad) "Ehhh.... va...?"
Fyllo (anstränger sig för att tala tydligt) "Jag undrade om du var tjej eller läkare."
Jag (ännu mer förvirrad) "Va?... Uhh... Vad menar du?"
Fyllo "Ja, läkare brukar vara bögar."
Jag (helt förlorad i förvirring) "...............?"

Då han bara fick ett antal frågetecken till svar på sin fråga så återgick han efter detta till att dricka sin öl som om inget hade hänt.

Än till denna dag förstår jag inte vad han menade eller ville. Ville han förolämpa mig? Ville han stöta på mig? Ville han veta om jag jobbade inom vården? Var han verkligen osäker på mitt kön? (Något jag har mycket svårt att tro då jag, även om jag då hade långt hår, aldrig sett särskillt androgyn ut.) Hursomhelst så är jag ganska tacksam mot honom då han och hans lilla utspel genom åren varit orsak till många goda skratt. :gremgrin:

/Anders

Arfert

Facit
brukar nästan aldrig ha kostym men ibland händer det... efter ett kundmöte på en bank där jag hade spelat rollen som cool kreatör hamnade vi på krogen, och jag var uppsvidad i min svarta Hugo Boss, med svart tröja under... till det svarta "AD-glasögon".

då glider en kille upp till mig och säger:
"Du ser ut som ondskan inkarnerad. Är du Satan?"

Vad sjuttan svarar man på sånt? Och är det en komplimang eller förolämpning?

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
då glider en kille upp till mig och säger:
"Du ser ut som ondskan inkarnerad. Är du Satan?"
Hahaha! En gång för länge sedan var jag och fikade med en klasskamrat jag inte träffat på ett par år. Det var i djupaste Småland, och det visade sig att han blivit frälst. Nu såg han som sin uppgift att leda mig in på den rätta vägen. Två koppar kaffe och många bibelcitat senare skildes vi åt. Jag sa "Ha det bra!" Han sa:

"Den som bor i mig är större än den som bor i dig!"

Hälsar

Christian

Storuggla

Champion
"Den som bor i mig är större än den som bor i dig!"

... Alien?

Storuggla, eller är vi alla mechas?

Rickard

Urverk speldesign
"Fyllo (anstränger sig för att tala tydligt) 'Jag undrade om du var tjej eller läkare.'
Jag (ännu mer förvirrad) 'Va?... Uhh... Vad menar du?'
Fyllo 'Ja, läkare brukar vara bögar.'
"
Farsan tyckte att du såg lite fjollig ut och i sin bitterhet över en totalt misslyckad affär, där kunderna endast var intresserade av den fria maten, så tog han ut sin frustration i ölen, vilken öppnade dörren till de saker som han irriterat sig på, däribland homosexuella. Hela situationen räddas av ett förbryllande beteende av den andra individen, likt ett hjortkid försökte dia en lejoninna, vilket gjorde att farsan kom på hur dålig idé det var. Senare den kvällen hittades han nerslagen i en gränd. "Invandrare", var orsaken han gav.

Förresten så brukar folk tro att jag hittar på mina anekdoter.

/Han som ska ge igen på Hjalle någon dag för hans kommentar

Slarn

Excentriker
"Det ser ut som om du har Star Trek-uniform på dig alltid, på grund av ansiktet."

Sagt om en polare som tycker ven att jag ska återgå till mellanstadiets Spock-frisyr. Kanske påverkar trekkerheten ens utseende, vem vet?

haltageten

Dum inuti huvudet
Angående benhår. En kille i min spelgrupp har så mycket hår på benen att man nästan tror att han är ett djur. Annars så brukar vi jämföra hur mycket benhår vi har. Jag brukar alltid förlora.

- Jocke, hårhårhår.

haltageten

Dum inuti huvudet
En mörk februarikväll när jag stod utomhus i en korsning och kysste min förra flickvänn godnatt så hörde jag ett högt gällt skrik bakom mig följt av uttalandet "Shit, jag trodde det var djävulen".

- Jocke, är inte djävulen.