Krille
Super Moderator
Räkna med att allt som händer efter avsnitt 1 är en spoiler.
Som Mr Potatohead aka Brotato aka BROTUS är jag kränkt av denna opåkallade potatissågning. (Den enda potatissågning jag tolererar är när man gör räfflade chips)Sapient;n106263 said:Det "interpersonella" är lite som potatis i chips. Att fritera dem, gör det godare - men alla har ätit kokt potatis och vet ju att potatis i sig sällan är särskilt gott.
White walkers är saltet. Drakar är, ehm, lite som sourcream-smaksättare kanske?
Inte världens bästa metafor, men ändå. Att bara laps artificiella smakämnen ur en skål hade inte varit gott. Färre kalorier, men inte gott. Men häller man dem på något så tråkigt som friterad djävla potatis händer något magiskt! Det blir chips!
Och det är gott.
Hade jag kunnat gilla mer än en gång hade jag gjort det =Pkrank;n106360 said:Ah. Han som var så anonym att jag hade svårt att hålla reda på om han var en person eller flera olika personer. Jag hade till och med ett skämt upplagt om Starks helt anonyma och identiska söner som inte var Sansa eller Jon; jag tänkte kalla dem "Knatte, Fnatte och Tjatte". Men sen insåg jag att det var en och samma helt anonyme son i alla scener och fick pensionera det skämtet.
För att vara dagen efter igår så tittar du väldigt lite på Game of Thrones ytycker jag...krank;n106360 said:Ah. Han som var så anonym att jag hade svårt att hålla reda på om han var en person eller flera olika personer. Jag hade till och med ett skämt upplagt om Starks helt anonyma och identiska söner som inte var Sansa eller Jon; jag tänkte kalla dem "Knatte, Fnatte och Tjatte". Men sen insåg jag att det var en och samma helt anonyme son i alla scener och fick pensionera det skämtet.
Om du gör det värre för Krank kommer Krank nog skita i hela projeketet och göra något roligare istället. Be warned!Doktor Laser;n106429 said:Ser med spänning fram emot nästa rapport! Samtidigt funderar jag på om det finns några suspekta krav vi som publik kan ställa för att ytterligare förvärra Kranks upplevelse,
Yes, but it's never the same.Max Raven;n106437 said:Om krank slutar titta kan vi alltid dissa serien själva.
Mundo;n106417 said:För att vara dagen efter igår så tittar du väldigt lite på Game of Thrones ytycker jag...
Passa på att ta notis om smådetaljer och ställ kontrollfrågor efteråt, så vi vet att han verkligen kollat koncentrerat!Rhodryn;n106422 said:Heh... XD
*Har tankar på att kanske se varje avsnitt av GoT igen, samtidigt som Krank ser dom för första gången, för att komma ihåg avsnitten bättre när han senare under dagen läser Kranks inlägg av de 10 första avsnitten... förutsatt att Krank ens lyckas ta sig igenom alla avsnitten då alltså...*
Jag luktar Arya, Dany(mja, kanske inte då) och Tyrion-fan.krank;n106494 said:-Massa prat-
Glömde och glömde, jag tyckte inte att de verkade så viktiga just nu.Mundo;n106532 said:Du glömde några saker också. Arya får ett svärd och hennes vovve springer iväg efter att ha bitit Mr. RapeyCreepy (Joffrey).
Det sämsta med honom hittills är att han liksom bara är en karikatyr. Man tar det sämsta och det värsta i stereotypen "orättvis, sadistisk adelsman" och så nöjer man sig liksom där. De andra kan jag åtminstone se att serieskaparna FÖRSÖKT få lite sympatiska, även om det inte funkar så bra på mig. Men han är bara så platt i sin småaktiga och fega "ondska". Vi får väl se om de försöker ge honom något djup senare.Minimoni;n106536 said:Joffrey är awesome, lätt den mest sympatiska karaktären i hela serien. ;-)
Det sköna med Joffrey är ju att han är en fegis och en gnällspik utöver att vara "orättvis, sadistisk adelsman". Han ska vara småaktig.krank;n106537 said:Det sämsta med honom hittills är att han liksom bara är en karikatyr. Man tar det sämsta och det värsta i stereotypen "orättvis, sadistisk adelsman" och så nöjer man sig liksom där. De andra kan jag åtminstone se att serieskaparna FÖRSÖKT få lite sympatiska, även om det inte funkar så bra på mig. Men han är bara så platt i sin småaktiga och fega "ondska". Vi får väl se om de försöker ge honom något djup senare.
Till hans försvar är han, vadå, tolv?krank;n106537 said:Det sämsta med honom hittills är att han liksom bara är en karikatyr. Man tar det sämsta och det värsta i stereotypen "orättvis, sadistisk adelsman" och så nöjer man sig liksom där. De andra kan jag åtminstone se att serieskaparna FÖRSÖKT få lite sympatiska, även om det inte funkar så bra på mig. Men han är bara så platt i sin småaktiga och fega "ondska". Vi får väl se om de försöker ge honom något djup senare.